Toon posts:

Wireless via Linux

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Kan er iemand helpen met de keuze voor een (802.11b) Wireless Adapter Card & Wireless Access Point, welke wel degelijk werkt onder Linux Redhat v9.0 ?

Wie heeft persoonlijke ervaringen etc... en kan me zeggen wat ik moet aankopen ... (SMC, D-Link, Linksys ... ???) !

Ikzelf kan gewoonweg geen keuze maken, omdat bij de officiële sites er meestal geen drivers beschikbaar zijn voor Linux, of zelfs helemaal niet wordt gesproken over Linux ondersteuning. Op andere sites, discussiegroepen, forums kom ik steeds tegenstrijdige berichten tegen...

thx

• Lancer
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:30

Lancer

What the......

Ik heb zelf een Dell TrueMobile 1150. Dit is een rebranded Lucent Orinoco Wavelan (heet dat niet proxim tegenwoordig....). De driver zit standaard in de Linux kernel. Nieuwere versies zijn te vinden op www.sourceforge.net (ff zoeken op orinoco)

Je kunt niet in een systeem meten zonder het systeem te beinvloeden.... (gevolg van de Heisenberg onzekerheidsrelatie)

Verwijderd

Persoonlijk zou ik voor een kaart gebaseerd op de intersil prism (2/2.5/3) gaan. Daarmee heb je onder GNU/Linux sowieso support en het leuke eraan is dat je ook nog eens hostap kunt draaien, waarmee je je linux machine zelfs een accesspoint kunt maken.

Wil je echt kwaliteit hebben, dan koop je een 100 mw senao kaartje met accesspoint (www.senao.com www.zx-yagi.nl www.wifishop.nl)

SMC op een bepaald type pcmcia-kaart na (wat een erg goedkope ZCOM-325H 100mwat is) evenals D-Link zijn nou niet echt top-merken in het wireless gebeuren. Er zit echt enorm veel verschil in bereik/gevoeligheid tussen de verschillende merken. Linksys is verder wel okee.

Veel info en hardwarevergelijking kun je vinden op:
www.seattlewireless.net
http://www.seattlewireless.net/index.cgi/HardwareComparison

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 14:23 ]