Harde Schijf Koeling

Pagina: 1
Acties:
  • 97 views sinds 30-01-2008

• blaatpaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07-2025
Hallo,

mijn Spire HDD koeling ( de blauwe ) beginnen een beetje op einde te raken
en ik zocht eigenlijk wel een alternatief.
mijn budget is heel heel errug beperkt :)

ik vind die thermal take system controller ( Hardcone ) wel mooi
en je kunt daarin ook je hardeschijf gooien
met die knopjes enzo
maar het nadeel hiervan is dat ie 50 euro is

is hiervan ook een *b* merk die daar goedkoper is
heb gezocht op xxl-cases en challenge computers etc.. maar die staan er niet bij :(

alvast bedankt..

(--=) Peace For Everybody (=--)

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

Wat is er kapot aan die spire koeling? er kunnen wel nieuwe fans in toch?
ik heb nog een simpele akasa hd koeler die ik neit gebruik, heb ze nu in een 3,5" bracket zitten met een fan. werkt nog beter eigenlijk :)

en het kost geen 50,- :P

[ Voor 8% gewijzigd door Oxi op 04-09-2003 13:47 ]

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-02 18:26

swampy

Coconut + Swallow = ?

Zelf heb ik een chieftec kast dus heb gewoon een 80x80mm fannetje erachter zitten. Harde schijven hebben geen top koeler nodig een licht briesje is genoeg voor de meeste koeling.

Weet niet wat voor kast jij hebt..maar misschien kan een 80x80mm fan of een JustCooler TT-900 Twin Turbo iets voor je betekenen ( de Justcooler is een heel leuke ding, een 5,25 inch bay met daarin 2 90mm fans......specificaties claimen dat hij 80 CFM per uur doet....... )

There is no place like ::1

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Idd, zoals Oxigun zegt zou ik ook doen. Waarom zou je die kapotte fans niet vervangen, ben je veel goedkoper uit

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Maconoid
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 13-01 01:16
Ik zelf heb laatst twee Titan TTC-HD12 (ook blauw :)) gekocht, (http://www.titan-cd.com/e...uct.asp?model_no=TTC-HD12). Dit omdat mijn twee 80GB, 8mb cache, 7200 rpm Maxtor schijven veel te warm werden.

Helaas vond ik dat de 26 db die de coolers maakten duidelijk nog te veel. Heb ze nu op 7v draaien. Nou nergens meer last van en de HD's blijven rond de 30 - 35 graden ipv de 50 die ze waren. En echt duur zijn deze coolers niet (ongeveer 15 euro per stuk).

Maconoid

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb gewoon een 80mm fan met een beugeltje dat ik nog ergens had liggen onder mn hd gezet. Maakt bijna geen lawaai en de temp. is altijd zo'n 30-35 graden. (zelfs met het warme weer paar week geleden kwam ie niet boven de 40 uit).

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10342/thumb.jpg

(let niet op die blauwe lampjes, ik had deze fan nog liggen :))

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Fans vervangen is de goedkoopste oplossing idd, zie de Pricewatch op www.tweakers.net en dan de afdeling Overclocking, Cooling en Mods. Verder is dit een "waar te koop...?" topic, wat gewoon met een beetje zoeken en rondmailen prima te vinden is, en daarom gaat deze dicht. Interessante topics over HDDs en koeling:

Ideale bedrijfstemperatuur HDD en cooling
koeling hardeschijven (case)
Harde Schijven: Preventief Onderhoud, Reviven, en Reanimatie
[rml][ warme dagen] tijd voor HD-koeling[/rml]

Succes :)

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.