Toon posts:

[Outlook] Argumenten meegeven

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil graag Outlook starten via een batch bestandje oid, een mail daarmee maken, dus iets van argumenten meesturen en daarna weer afsluiten. Weet iemand hoe ik argumenten meegeef aan outlook?

Bvd!

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09 08:38
kan niet, je moet een cmdline mail client hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Maar ik kan wel in Delphi een applicatie maken waarmee ik outlook kan gebruiken om mail te sturen. Gewoon via ShellExecute (het standaard execute commando van Delphi) en daarmee kan ik argumenten meegeven. Erg simpel, en aangezien Delphi een windows functie aanroept lijkt het me mogelijk om ook iets in een batch bestand te schrijven. Kan het mis hebben natuurlijk :)

• Semt-x
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07-09 08:38
waarom stel je de vraag dan ? :)
Ik meen met jcsmail.exe te herinneren alt cmd line client

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Outlook is geen OS, dus WOS --> Software Algemeen.

Welke Outlook versie?
[google=outlook command line parameters site:microsoft.com] :Y)
o.a. Q197782, Q201096, Q197180 en bij Outlook -> F1 onder de titel 'Control what happens when you start Outlook'

Dus bijv
Outlook.exe /c IPM.Note.<formname> /a <attachment-filename>

Maar dat werkt niet zonder dat je op OK drukt; wat via VBScript wel weer is te omzeilen maar mooi is het niet - een van de vele commandline mailclients is dan handiger. Het is natuurlijk wel leuk om via OL te werken zodat het in je send items komt.

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 04-09-2003 13:37 . Reden: <> levert HTML :o ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Okee! Weet ik voldoende! Bedankt! :)
Pagina: 1