Toon posts:

Webserver werkt niet

Pagina: 1
Acties:
  • 222 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet btw niet of het hier goed staat, mocht dit niet het geval zijn verplaats hm dan maar :)

Mijn probleem is als volgt.Ik heb op mijn werk een server gemaakt (deed het nie meer) nu mag ik deze server hebben, en mag ik deze gebruiken waarvoor ik maar wil ! Nu heb ik al een tijd een site op internet staan (bij zo`n free webspace ding) maar nu wil ik deze dus op die server zetten... We hebben op mn werk een dikke internet verbinding etc dus ook dat zit goed >:)

Nu heb ik het eerst via ms PWS geprobeerd maar die zat de gehele tijd te klooien met server problemen :( Dus ben ik hier op GOT :*) maar gaan zoeken en las ik ergens dat simpleServer van analog x wel wat was :+

Nu deze dus geinstalleerd en aangegeven waar de index.htm van mn site staat en mooi progje geeft aan dat server draaid! Mooi denk ik, na het lezen van de readme LEEK het dr op dat je de server dus vanaf elke willekeurige pc (met elke willekeurige internet conectie kon bezoeken, dit is ook de bedoeling) Maar helaas kan ik de site alleen maar bezoeken als ik dit doe met een pc die binnen het domein hiero valt :'(

Nu is mijn vraag, hoe los ik dit op? Ligt dit bijvoorbeeld aan de firewall (zodat je van buitenaf hie niet @ netwerk kan komen) Of moet dr iets doorgerout worden? Of werkt dit progje gewoon niet goed.....

Graag een oplossing of een ander programma waar het wel mee zou moeten werken B) Alvast bedankt

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
je moet poort 80 op je firewall doorsturen naar het ip van je server, als ik je verhaal een beetje snap ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Ramon op 04-09-2003 12:49 ]

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:14
Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 12:46:
knip

Nu deze dus geinstalleerd en aangegeven waar de index.htm van mn site staat en mooi progje geeft aan dat server draaid! Mooi denk ik, na het lezen van de readme LEEK het dr op dat je de server dus vanaf elke willekeurige pc (met elke willekeurige internet conectie kon bezoeken, dit is ook de bedoeling) Maar helaas kan ik de site alleen maar bezoeken als ik dit doe met een pc die binnen het domein hiero valt :'(

Nu is mijn vraag, hoe los ik dit op? Ligt dit bijvoorbeeld aan de firewall (zodat je van buitenaf hie niet @ netwerk kan komen) Of moet dr iets doorgerout worden? Of werkt dit progje gewoon niet goed.....

knip
Wat jij omschrijft (en wat ik er van snap :p ) is dat je vanuit het lokale netwerk de server wel kan bereiken en vanaf internet niet.
Dan lijkt mij dus dat de router/ firewall zo ingesteld staan dat verkeer op poort x (waar jij je webserver op hebt draaien) niet geforward wordt naar het ip van je server of dat de firewall alles op poort x gewoon tegenhoud (kan ook allebei ;) )

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Aha lijkt me logisch ik ga eens kijken of ik in de vuurmuur wat kan doorrouten :) Als er iemand nog tipos heeft voor betere beheer software hoor ik dit graag (xp2400 vind opties bovengenoemde software beetje zwakjes)

Verwijderd

Topicstarter
Helaas pindakaas :( De firewall die wij hier hebben is zo lastig te configureren dat we dr speciaal iemand voor moeten laten komen, en dat vondt mn baas niet zo`n goed idee...

• sh4d0wman
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:16

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Verwijderd schreef op 04 september 2003 @ 13:10:
Helaas pindakaas :( De firewall die wij hier hebben is zo lastig te configureren dat we dr speciaal iemand voor moeten laten komen, en dat vondt mn baas niet zo`n goed idee...
wat voor 1 is het? zal vast wel iemand op GoT rondlopen die weet hoe het moet :P (als dit tenminste mag van je baas) let ook even op hoe veilig het is want het lijkt er op dat er nog wat dingen te leren zijn voor je ;)

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:38

TeeDee

CQB 241

Dan houdt het dus op he.

Vindt het zowiezo al tricky om even in de firewall te kijken of je wat kan forwarden om op een server te connecten waarop jij zelf alles mag doen wat je wilt!

In dat geval: geef mij wat logingegevens, zorg ik wel voor de nodige traffic.

Maar je moet het in ieder geval in die hoek zoeken: forwarden, firewallrules, denk ook aan evt. NAT oid. Je webserver werkt wel, je verbinding ernaar toe alleen niet.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

IT -> NT

Zie dit even: Het Grote Poortmappingsverhaal
Heeft je server een intern ip ?

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
sh4d0wman schreef op 04 september 2003 @ 13:13:
[...]

wat voor 1 is het? zal vast wel iemand op GoT rondlopen die weet hoe het moet :P (als dit tenminste mag van je baas) let ook even op hoe veilig het is want het lijkt er op dat er nog wat dingen te leren zijn voor je ;)
Nou het is een netscreen 5xp En opzich mag het doorrouten wel van mn baas. En idd is dit voor mij voor het eerst dat ik met dat soort firewall zit te klooien (andere firewall`s heb ik wel eens gedaan) Ik heb ook netjes bij de routs gekeken die dr al in zaten en geprobeerd hier een nieuwe aan te maken maar het is zo onduidelijk ik hoop dat er hier iemand is die me verlichting kan geven :)

Verwijderd

Topicstarter
Predator schreef op 04 September 2003 @ 13:15:
IT -> NT

Zie dit even: Het Grote Poortmappingsverhaal
Heeft je server een intern ip ?
Jeps via DHCP gekregen

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

even je adres vast zetten :P anders heb je straks problemen met poortmappen.

This signature has been taken down by the Dutch police in the course of an international law enforcement operation.

Verwijderd

maar als wij je moeten helpen kan jij natuurlijk ook meteen ff een ftp server op dat ding gooien en aangezien hij toch met een dikke verbindingen aan het internet hangt kan dat makkelijk.

optipic:

wat voor os draai je op de server? Microsoft snap ik maar dan verder, 98 95?

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:14
Gebruik de edit knop ( Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif) eens ipv na 2 minuten een extra post hier neer te zeggen.
edit:

Hmm er waren al weer 2 mensen die voor mij gereplyed hadden

[ Voor 20% gewijzigd door The-Source op 04-09-2003 13:26 ]

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Feitelijk zit het zo..... mijn webserver heeft een ip en als ik dit ip intype op een pc binnen het bedrijfsnetwerk werkt het perfect :) Als ik nu via een andere pc (dus niet @ bedrijfsnetwerk inlog dan kom ik niet op de server omdat dit door de firewall wordt tegen gehouden ! Nu moet ik dus op de firewal instellen dat van buitenaf wordt doorgerout naar het ip van mn server, maar helaas werkt dit niet zo makkelijk op de netscreen 5xp... Mijn vraag op dit moment is dus weet iemand hoe dit in bovengenoemde firewall te configreren is

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 13:22:
maar als wij je moeten helpen kan jij natuurlijk ook meteen ff een ftp server op dat ding gooien en aangezien hij toch met een dikke verbindingen aan het internet hangt kan dat makkelijk.

optipic:

wat voor os draai je op de server? Microsoft snap ik maar dan verder, 98 95?
Windows 2000 prof met Analog X Simple Server

Verder zet ik ip adres straks wel vast omdat ik nu eerst eens een verbinding moe krijgen.. FTP is ook wel de bedoeling maar dat komt nog wel :)

Verwijderd

Windows 2000 prof
Die heeft standaard iis5 als webserver, of hij is al geinstalleerd of hij staat nog op cd maar waarom gebruik je die dan niet gewoon? Ik heb jou stukje over pws gelezen, maar das niet echt van toepassing hierop

Verwijderd

Welke ip range heeft je server / interne netwerk? 192.168.x.x of 10.x.x.x of iets anders ?

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

wel af en toe even checken voor updates: :) Buffer overflow in AnalogX SimpleServer:WWW 1.16 and earlier allows remote attackers to cause a denial of service (crash) and execute code via a long HTTP request method name.

over die firewall: heb je een web interface? (WebUI) of de command line? ik weet zelf niks van die firewall maar ben even in een paar documentjes aan het kijken voor je.
heb je anders misschien een schermafdruk van de Incoming Policy?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 september 2003 @ 13:36:
Welke ip range heeft je server / interne netwerk? 192.168.x.x of 10.x.x.x of iets anders ?
server range (en dus ook netwerk) 192.0.0.xxx

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

dan is het logisch dat deze extern niet te benaderen is.

Dat moet dus geforward worden!

Verwijderd

Topicstarter
sh4d0wman schreef op 04 september 2003 @ 13:37:
wel af en toe even checken voor updates: :) Buffer overflow in AnalogX SimpleServer:WWW 1.16 and earlier allows remote attackers to cause a denial of service (crash) and execute code via a long HTTP request method name.

over die firewall: heb je een web interface? (WebUI) of de command line? ik weet zelf niks van die firewall maar ben even in een paar documentjes aan het kijken voor je.
heb je anders misschien een schermafdruk van de Incoming Policy?
Thanx voor de info...

Over de firewall die heeft een webinterface en ik heb net via internet een handleiding van de router gedownload maar helaas werkt het nog niet.. Wat heb ik gedaan??

Ik heb via een wizzard in de router aangegeven dat, iedereen (any user) doorgerout mag worden naar het ip van mijn server verder aangegeven dat dit geld voor HTTP en HTTPS Dit staat nu dus ook netjes in de router :) helaas wanneer ik in de browser het ipadres van mn server intyp dus http://192.0.0.xxx gebeurd dr helaas niets... zou ik nu nog iets toe moeten voegen aan dat adres?

Verwijderd

Topicstarter
TeeDee schreef op 04 September 2003 @ 13:52:
dan is het logisch dat deze extern niet te benaderen is.

Dat moet dus geforward worden!
Eum no offence maar daar hebben we het de hele tijd al over :9 Zit allen nog met die instellingen van die :r firewall (lees bovenstaand verhaal)

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 13:54:
[...]
wanneer ik in de browser het ipadres van mn server intyp dus http://192.0.0.xxx gebeurd dr helaas niets... zou ik nu nog iets toe moeten voegen aan dat adres?
ten eerste, je hebt het verkeerde IP adres. je moet het adres hebben waar mensen van buitenaf op komen. kijk even met www.whatismyip.com

ten tweede van binnenaf kun je dit niet testen. alleen als je een modem gebruikt. je zit nu namelijk op hetzelfde IP als waar je naartoe wil connecten. even vanaf thuis testen dus, of met een analoog modem

edit: luisterd je webserver standaard op poort 80? (aangezien je in de firewall naar die poort gemapt hebt)

[ Voor 10% gewijzigd door sh4d0wman op 04-09-2003 14:07 ]

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

192..0.0.xxx is een interne range. Die zal zowiezo NOOIT, maar dan ook NOOIT te bereiken zijn extern.

Alleen bijvoorbeeld zoiets:
http://ditismijnserver.domeinnaam.nl --> firewall --> intern netwerk!

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat bovenstaande had ik dus ook al in gedachte :( Je moet idd een publiek ip adres hebben waar "andere mensen ook op zouden kunnen komen" Dit bovenstaande wist ik wel maar toen ik dat server progie instalde leek het net alsof dat progie dr voor zou zorgen dat het ipadres ook van buitenuit te bereiken was.... Maar goed ik ga ff mn ip bekijken mbv die site.... P.s ik test idd ook met een analoog modem (mn laptop) dus ik zit dan niet @ zelfde range

Owkee ik heb met behulp van de site mn ip gevonden 62.177.167.x en dan?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 14:26 ]

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Okidokie ... beetje wazig verhaal, maar anyway...

De stapjes die na te gaan zijn:
-wat is je interne ip
-forward http port naar je servertje
-zet de webservice aan
-controleer werking webservice intern en extern
-patch je server

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

ten tweede van binnenaf kun je dit niet testen. alleen als je een modem gebruikt. je zit nu namelijk op hetzelfde IP als waar je naartoe wil connecten. even vanaf thuis testen dus, of met een analoog modem
Dit los je heel eenvoudig op door een proxy server van je provider in te stellen...

voor xs4all klanten: wwwproxy.xs4all.nl:8080

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 14:07 ]

• sh4d0wman

sh4d0wman

Attack | Exploit | Pwn

shit, quote ipv edit

[ Voor 96% gewijzigd door sh4d0wman op 04-09-2003 14:06 ]

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

TeeDee schreef op 04 September 2003 @ 13:59:
192..0.0.xxx is een interne range. Die zal zowiezo NOOIT, maar dan ook NOOIT te bereiken zijn extern.

Alleen bijvoorbeeld zoiets:
http://ditismijnserver.domeinnaam.nl --> firewall --> intern netwerk!
Sorry, maar ik moet je even op je plekje zetten over dat ipnummer...
192.168.x.x is een intern Only ip-adres
192.x.x.x is een class B (of was het C) ip-adres range die zo public is als de best.

Ping maar eens naar mijn workstation => polychroom.nikhef.nl en zie mijn ip-adres al daar. :*) nofi
offtopic:
Check ook de ping tijden ;) ik heb een leuke i-net verbinding voormezelf al daar

Daarnaast kan je van binnenuit je netwerk natuurlijk wel je externe ip-adres aan doen natuurlijk. Ik bedoel als je een hele intellectuele router heb dan snaptie het wel, maar als je een Draytek heb of minder (of een simpele software router), dan is je externe adres ook voor de router buiten het interne domein (de 192.168.x.x) en hoppa je maakt een cirkeltje naar de eerste de beste router na jullie domein router en je zit via intern toch enigsinds extern te bekijken of je site al aanroepbaar is vanaf een externe verbinding. Kan je het volgen?

[ Voor 29% gewijzigd door VisionMaster op 04-09-2003 14:11 ]

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

VisionMaster schreef op 04 September 2003 @ 14:07:
[...]
Sorry, maar ik moet je even op je plekje zetten over dat ipnummer...
192.168.x.x is een intern Only ip-adres
192.x.x.x is een class B (of was het C) ip-adres range die zo public is als de best.

Ping maar eens naar mijn workstation => polychroom.nikhef.nl en zie mijn ip-adres al daar. :*) nofi
offtopic:
Check ook de ping tijden ;) ik heb een leuke i-net verbinding voormezelf al daar
offtopic:
Fuck, je hebt nog gelijk ook. Eventjes helemaal overheen gelezen :)

[flauw]best = pest :+[/flauw]

Maar je hebt gelijk. Tis nog vroeg :)

Verwijderd

Topicstarter
Heb met behulp van site mn externe ip gevonden nml 62.177.167.x en nu?

Verwijderd

Topicstarter
K zal anders even alle info op een rijtje zetten :)

Windows 2000 prof
AnalogX SimpleServer (zorgt ervoor dat als je intern ip intypt je de webpage te zien krijgt dat werkt dus)

Intern ip 192.0.0.xxx
extern ip 62.177.167.x

Netscreen 5xp firewall

• VisionMaster

VisionMaster

Security!

Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 15:07:
K zal anders even alle info op een rijtje zetten :)

Windows 2000 prof
AnalogX SimpleServer (zorgt ervoor dat als je intern ip intypt je de webpage te zien krijgt dat werkt dus)

Intern ip 192.0.0.xxx
extern ip 62.177.167.x

Netscreen 5xp firewall
Alleen nog de port op stellen op de firewall en bij de router forwarden naar je server's interne ip-adres/portnummer en klaar is xp2400

edit:
Hoe is het bij jullie bedacht? Vanaf extern gesproken...:
-Eerst de firewall dan de router
-Eerst de router dan de firewall
-Firewall en router is 1 machine
-Onbekend ... ask the BOFH

[ Voor 18% gewijzigd door VisionMaster op 05-09-2003 15:07 ]

• TeeDee

TeeDee

CQB 241

Ik zie dit nu voor het eerst eik:

je hebt een externe IP range (192.0.0.x) > VisionMaster ;) op een intern netwerk hangen?
de 62.177.167.x range route je naar 192.0.0.x. Waarheen routeert ie dan?

Luistert je webserver ook naar 62.177.167.x?

• Xandrios
  • Laatst online: 17:33
xp2400, zou je aub de EDIT knop willen gebruiken: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
TeeDee schreef op 05 september 2003 @ 15:20:
Ik zie dit nu voor het eerst eik:

je hebt een externe IP range (192.0.0.x) > VisionMaster ;) op een intern netwerk hangen?
de 62.177.167.x range route je naar 192.0.0.x. Waarheen routeert ie dan?

Luistert je webserver ook naar 62.177.167.x?
Waarschijnlijk draait er NAT en dan is dat niet relevant. Waarschijnlijk niet trouwens.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:27

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 04 september 2003 @ 14:27:
Heb met behulp van site mn externe ip gevonden nml 62.177.167.x en nu?
Je kijkt in de handleiding van je router wat er moet gebeuren voor de portmappen en je maakt een portmap naar het interne ip van je webserver voor poort 80.
Dat is exact hetzelfde als bij gelijk welke router, alleen de syntax/menu is anders.

Dus de rest moet je zelf wel kunnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Predator op 05-09-2003 21:46 ]

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.