Toon posts:

P4S533-MX/LAN + Celeron 2.0 Ghz systeem start niet op !

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs 2 ASUS motherboard gekocht.
Model: P4S533-MX/LAN

Als CPU gebruik ik de Intel Celeron 2.0 Ghz 400 Mhz FSB 478 pins.
Geheugen is Crucial 184 pins DIMM PC2700 256 MB 1 module.

Mijn 250 Watt ATX voeding heeft de 20 pins ATXPWR+ 4 pins ATX12V connectors. Ik sluit ze beiden aan op het motherboard.

Als ik de pc opstart dan maakt de fan wat geluid en de CPU wordt warm, maar er gebeurt verder niets. Ik gebruik de onboard VGA aansluiting and gebruik een PS2 keyboard and PS2 muis.

Harddisk blijft koud en er is geen activiteit (IDE LED kabel is verbonden aan motherboard).

Ik heb geprobeerd om met PC 133 geheugen op te starten, maar heb hetzelfde probleem. Ik krijg geen meldingen via de speaker (geen beeps).

Weet iemand misschien wat de oorzaak zou kunnen zijn hiervan ? Is de voeding te zwak ?

Verwijderd

Topicstarter
in het kort: motherboard + CPU + memory + VGA onboard aangesloten maar krijg niets op het beeldscherm te zien. heb helaas geen pci vga kaart om het met een externe vga te testen.

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-08 09:14

Tux

Als je binnen korte tijd iets aan wil vullen op je vorige post moet je het bericht bewerken met de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif knop.

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Je kon ook gewoon even die laatste reply van je in je startpost zetten. Onnodig kicken is niet echt nodig en vooral niet in 3 minuten :)

offtopic:
//tux spuit11 :+

[ Voor 10% gewijzigd door GGS_VR6 op 04-09-2003 12:45 ]

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Even los van het probleem, maar hoe heb je in godsnaam PC133 geheugen op dat moederbord geprikt..? 8)7

Ontopic: misschien is je voeding ontoereikend. Maar dat weten we niet. Lees eens de policy van dit subforum door: Dit graag lezen eer je post :). Daarin zul je een troubleshooter vinden, waarin je weer karrevrachten aan tips en suggesties kan vinden :)

Zelf verdenk ik de voeding of het mobo.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Zeer grote kans dat het de voeding is...want vaak is wat een voeding aangeeft maar het PIEK vermogen. Dus geschat zou je voor normaal gebruik iets van 180Watt moeten hebben.

En daar ga je snel over heen met wat fans en een brander/dvdrom enzo erbij.

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
alles was nieuw in doos ... ik heb 2 ASUS motherboards gekocht met dezelfde Intel Celeron 2.0 Ghz CPU and beide systemen doen niets. CPUs waren Intel retail in box

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ja, en :? Doe je werk en check de troubleshooter :)

Verwijderd

Topicstarter
dus je tip is om de motherboard fans niet aan te sluiten zodat ie minder verbruikt ?
ik heb de CD-RW nog niet eens aangesloten, alleen de harddisk

• Mindfields
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-06-2025

Mindfields

Poor man's Ferrari

BalusC schreef op 04 September 2003 @ 12:45:
Even los van het probleem, maar hoe heb je in godsnaam PC133 geheugen op dat moederbord geprikt..? 8)7

Ontopic: misschien is je voeding ontoereikend. Maar dat weten we niet. Lees eens de policy van dit subforum door: Dit graag lezen eer je post :). Daarin zul je een troubleshooter vinden, waarin je weer karrevrachten aan tips en suggesties kan vinden :)

Zelf verdenk ik de voeding of het mobo.
Een quote van de Asus website:

P4S533-MX has two DDR sockets and two SDR sockets that support up to 2GB non-ECC PC2700/PC2100/PC1600 or PC133/PC100 SDRAM DIMMs. ;)

Verwijderd

Topicstarter
De troubleshooter (Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen of ken je een andere ?) is alleen voor system die OOIT gewerkt hebben of niet soms ? ik kan niet eens naar de BIOS ... , volgens swampy zou ik de voeding moeten laten testen/vervangen .... toch wel gek omdat de voeding in de kast meegeleverd was en de P4 connectoren had ?

Verwijderd

Topicstarter
Mindfields, ik gebruikte 1 DDR 256 MB PC2700 en toen dat niet werkte 2 PC133 256 MB ... motherboard ondersteund beide types, maar natuurlijk heb ik het niet tegelijkertijd in gedaan

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op 04 september 2003 @ 12:54:
De troubleshooter (Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen of ken je een andere ?) is alleen voor system die OOIT gewerkt hebben of niet soms ? ik kan niet eens naar de BIOS ... , volgens swampy zou ik de voeding moeten laten testen/vervangen .... toch wel gek omdat de voeding in de kast meegeleverd was en de P4 connectoren had ?
Neehoor, ook voor systemen die niet hebben gewerkt :) Er staat bijvoorbeeld in dat een mobo sowieso moet piepen, ook al zit er geen CPU/geheugen in. Als dit bij jou niet het geval is, dan is de mobo de 1e verdachte. Maar verderop staat ook dat een gare voeding tot gevolg kan hebben dat het boeltje simpelweg niet meer wil werken B)
Verwijderd schreef op 04 september 2003 @ 12:58:
Mindfields, ik gebruikte 1 DDR 256 MB PC2700 en toen dat niet werkte 2 PC133 256 MB ... motherboard ondersteund beide types, maar natuurlijk heb ik het niet tegelijkertijd in gedaan
OK, ik las over de typetoevoeging 'MX' heen ..

En wil je verder de suggestie van Tux en GGS_VR6 in acht nemen? Dank je :)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 04-09-2003 13:09 ]

Pagina: 1