Fugitive|IA schreef op 04 september 2003 @ 14:57:

Om Oracle 8i te installeren op XP moet je het volgende doen
1. Kopieer de gehele cd inhoud naar een map.
2. Noem deze map geen Oracle
3. Verander de naam van het volgende bestand symcjit.dll naar bijvoorbeeld symcjit.dll_disc
4. Het path naar dit bestand is MAPNAAM\stage\components\oracle.swd.jre\1.1.7.30\1\data files\expanded\jre\win32\bin\
5. Start nu de setup van oracle 8i vanuit de map waar je de cd inhoud naar toe hebt gekopieerd.
6. Na de installatie symcjit.dll_disc weer renamen naar symcjit.dll
7. Bij mij werkt het

Ik weet dat dit een oud topic is, maar ik liep er tegenaan met de search.
Ik wil ook Personal Oracle 8.1.7 installeren op Winxp prof. Dat is me bij twee andere pC met Winxp probleemloos gelukt, maar op de pc waar ik nu zit lukt het niet. De oracle setup startte niet en daarom ben ik gaan zoeken en kwam op bovengenoemde truuc(heronemen symcjit.dll). Inderdaad lukte installatie nu wel goeddeels(ik moest alleen zelf een database aanmaken). Alleen krijg ik nu bij het opstarten iedere keer een java fout: "In java.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. Onze excuses voor dit ongemak."
Als ik die fout bekijk dan staat er in de handtekening:
Handtekening van fout
szAppname: java.exe szAppVer:0.0.0.0 szModname: symcjit.dll
szModVer: 3.10.0.107 offset: 0005f974.
Dat is dus dat bestand dat ik hernoemd had. Ik heb het trouwens niet weer teruggezet naar de oude naam want ik weet niet waar hij moet komen te staan(hij staat nu in een temp directory en onder Oracle staat wel een symcjit.dll, maar er blijken er twee te bestaan. Ik weet niet of ik die zomaar kan overschrijven, als dat al lukt).
Ik wil perze Oracle 8.1.7 installeren omdat ik dat op mijn werk gebruik.
Ik snap niet dat het op twee andere pc's probleemloos ging en dat ik nu deze problemen krijg. Ik heb WInxp weer opnieuw geisntalleerde en Oracle nu geinstalleerd voordat ik SP1 er opgzet had, maar dat gaf dezelfde fout als toen ik Oracle installeerde nadat ik sp1 had geinstalleerd.
Wie weet wat nu te doen?