[Netware 5.0] supervisor alias voor admin?

Pagina: 1
Acties:

• wizl
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-02-2023
Ik kan vanaf mijn FreeBSD 4.8 gebakje met het commando:
code:
1
mount_nwfs -S servernaam -A 192.168.1.100 -U supervisor -V vol1 /mnt/netware

VOL1: van mijn netware server mounten in /mnt/netware. In mijn hele NDS is echter nergens een user supervisor te vinden. Het is een nieuwe NDS zeg maar, dus geen gemigreerde vanaf 3.12 ofzow. Ondersteunt Netware die supervisor user nog als een soort alias voor admin ofzow? (ik ben overigens dolblij DAT het werkt hoor ;) )

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:40
Supervisor is voor zover ik weet niet meer in gebruik sinds NW4 op de markt is.
Ik kan er hier overigens ook helemaal niets mee (NW5.1 en win2k).

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 19:56
Supervisor wordt niet meer gebruikt in de NDS/eDirectory, maar er bestaat ondergronds nog steeds een user supervisor. Je bindery context staat default naar de context waar je server ook staat. En BINDERY wil dus zeggen pre-nds. Daar bestaat nog steeds de user SUPERVISOR. Het WW van deze gebruiker is overigens gelijk aan het ww van de ADMIN die gebruikt is bij de installatie, dus verander je het wachtwoord van de admin veranderd hij niet voor de user supervisor.

Gewoon spullen

• wizl
  • Laatst online: 27-02-2023
Soepie schreef op 04 September 2003 @ 14:05:
Supervisor wordt niet meer gebruikt in de NDS/eDirectory, maar er bestaat ondergronds nog steeds een user supervisor. Je bindery context staat default naar de context waar je server ook staat. En BINDERY wil dus zeggen pre-nds. Daar bestaat nog steeds de user SUPERVISOR. Het WW van deze gebruiker is overigens gelijk aan het ww van de ADMIN die gebruikt is bij de installatie, dus verander je het wachtwoord van de admin veranderd hij niet voor de user supervisor.
Thanx _/-\o_ Dit verklaart een hoop! Heb je toevallig een linkje naar iets van NOVELL over dit verhaal? Kan zelf nix vinden :)

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:40
Dat zou dus een gigantische security issue zijn.
Als je een NW server installeerd met een standaard ww a la 'admin', 'password' ed.
Dit kan niet meer gewijzigd worden??

• Soepie
Thanx _/-\o_ Dit verklaart een hoop! Heb je toevallig een linkje naar iets van NOVELL over dit verhaal? Kan zelf nix vinden :)
Nee niet echt, maar daar hebben we tijdens de CNE trainingen een aantal discussies over gehad, vandaar dat ik dat wist.
Domino schreef op 04 September 2003 @ 16:09:
Als je een NW server installeerd met een standaard ww a la 'admin', 'password' ed.
Yep, dat is het dus ook, maar een goede systeembeheerder denkt ook na voordat hij een server installeerd :).
En nee, dat schijnt niet meer te wijzigen te zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Soepie op 04-09-2003 16:34 ]

Gewoon spullen

• LeNNy
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-04 13:41
DIt heb ik ook nog nooit gehoord zolang ik al met Netware werkt. Heb je hier een TiD of andere documentatie van?

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:41

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Info is te vinden bij de Novell documentatie van 4.2, http://www.novell.com/doc...stlenu/data/hua7i28w.html :
<quote>
Enter the administrator password and press <Enter>.

You need this password later to log in and administer the network. If you forget the administrator password, you must reinstall.

This password is also used for the user SUPERVISOR that is automatically created. The user SUPERVISOR allows you to access bindery information. If you change the administrator password later, the SUPERVISOR password does not change until you change it using either the NETADMIN or the NetWare Administrator utility.
</quote>

Ik heb eerlijk gezegd geen idee of dit bij latere versies ook nog het geval is. In de NW65 installatiedocumentatie heb ik het niet kunnen vinden.

Je kunt eventueel het password achteraf nog aanpassen met -- jawel -- syscon.

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

• paulhekje
  • Laatst online: 30-03 19:31
of via een bindery connectie en setpass

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• Soepie
SETPASS zou dan nog een mogelijkheid zijn mischien, geloof dat dat niet werkte, maar syscon is geen optie TENZIJ je er dus nog ergens een 3.x server hebt staan, daar syscon dus niet meer bestaat in de latere versies (krijg je dus een melding dat je het met NETADMIN moet doen, maar dat werkte dus geloof ik niet, maar heb het eerlijk gezegd nooit geprobeerd)

Gewoon spullen

• LePlatDuJour
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:41

LePlatDuJour

Fighting entropy since 1970

Je wou toch niet zeggen dat je niet nog ergens een 3.12 cd-tje hebt liggen?

What use is a man walking on water if you don't follow in his footsteps?

Verwijderd

Domino schreef op 04 September 2003 @ 16:09:
jawel, gewoon mbv DOS inloggen

lsl
ipxodi
<Driver NIC>
netx

En dan inloggen met supervisor
Pagina: 1