[Beoordeling] -1 Troll?

Pagina: 1
Acties:

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-10 18:32
In het VIA "Velocity" nieuwsbericht had ik gereageerd met wat informatie en normaal doe ik niet zo moeilijk over als ik niet zo'n hoge beoordeling krijg, maar bij dit bericht van mij krijg ik een -1 Troll.

Nu vraag ik me af wie hierin een troll kan vinden:
Gepost door MaRc0 donderdag 4 september 2003 - 09:29 Score: 1 (Gemodereerd)

Ik vraag me toch af of 1000 Mbit wel zoveel nut heeft. Met 100 Mbit haal je zeg maar de 8 MB/s, in plaats van de theoretische 12 MB/s (100/8 bit).
Met 1000 Mbit zou dit dus 80 MB/s zijn (1000/8 bit), maar zo snel kunnen hardeschijven niet eens schrijven of lezen.

Laatst was er een test van de nieuwste IDE hardeschijven met 8 MB cache, 7200 RPM, de hele waslijst dus waardoor die hardeschijven flink snel waren voor een nette prijs. En in die test haalden alle hardeschijven zo'n 30 to 40 MB/s met schrijven én lezen. Dus die 80 MB/s kan je in normaal thuisgebruik niet eens halen.

Nu is dat niet zo heel erg, omdat 30 MB/s natuurlijk al een stuk sneller is dan 8 MB/s en dat is mooi meegenomen, maar dan vraag ik me af waarom het in zulke grote stappen moet.

We gingen van 10 Mbit naar 100 Mbit en nu dus naar 1000 Mbit. Waarom moet het altijd in stappen van 10 en niet gewoon bijvoorbeeld in 3 of 4? 400 Mbit moet genoeg zijn om die 30 MB/s te halen die hardeschijven tegenwoordig halen, 80+ MB/s wordt voorlopig toch niet gehaald, of in iedergeval geen betaalbaar iets voor de thuisconsument.

Maar snelheidsontwikkeling is natuurlijk altijd een goede zaak, al gaat het in mijn ogen soms net wat sneller dan ik nodig acht, maar wie weet hoe blij ik hier mee ben in de toekomst :)

The devil is in the details.

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:40
12 MB/s (100/8 bit) & 80 MB/s zijn (1000/8 bit)
Probeer dit nu nogmaals te berekenen :P en in RAID zijn hoge snelheden best te halen. Maar goed het ging hier om de beoordeling. Gezien het aantal onwaarheden lijkt het me een 0. -1 is wel erg laag.

de onwaarheden:
1000/8 bit = geen 80 MB/s maar 125 MB/s.
Hogere snelheden zijn best te behalen een harde schrijf kan misschien maar 40 MB/s doorvoeren in RAID zijn de snelheden al een stuk hoger.

[ Voor 34% gewijzigd door Eskimootje op 04-09-2003 12:27 ]

• bazs2000
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-09 09:12

bazs2000

Pixels zo groot als een atoom

Onwaarheden? Afgezien van een paar rekenfoutjes is de post wel oké hoor. :)

Hij werpt even een ander licht op het nut van een snel thuisnetwerkje. De manier waarop het wordt gebracht is zeker wel een +2 waard en zeker geen troll. Ik heb nog even gekeken naar de rest van de reacties maar het is alleen die van -]MaRc0[- ( :+ ) die een troll heeft gekregen. Ik denk dat iemand het gewoon niet met zijn opmerking eens was ofzo en liet dat op die manier blijken.

[ Voor 16% gewijzigd door bazs2000 op 04-09-2003 12:26 ]

Krankzinnige muziek vind je hier.

• Hahn
Eskimootje schreef op 04 September 2003 @ 12:22:
[...]

Probeer dit nu nogmaals te berekenen :P en in RAID zijn hoge snelheden best te halen. Maar goed het ging hier om de beoordeling. Gezien het aantal onwaarheden lijkt het me een 0. -1 is wel erg laag
In die zin heb ik wat foutjes gemaakt, de theoretische snelheid van 120 MB/s wordt namelijk nooit gehaald en wordt meestal zo rond de 80 MB/s (kan wel hoger). Ik zal dat even verbeteren.

Maar een typo of niet helemaal correcte post vind ik niet bepaald gelijkwaardig aan een troll.

Die zin had ik dus zo bedoeld:
Met 1000 Mbit zou dit dus 80 MB/s zijn van de theoretische 120 MB/s (1000/8 bit), maar zo snel kunnen hardeschijven niet eens schrijven of lezen.

[ Voor 14% gewijzigd door Hahn op 04-09-2003 12:28 ]

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:40
MaRc0 schreef op 04 September 2003 @ 12:27:
[...]

In die zin heb ik wat foutjes gemaakt, de theoretische snelheid van 120 MB/s wordt namelijk nooit gehaald en wordt meestal zo rond de 80 MB/s (kan wel hoger). Ik zal dat even verbeteren.

Maar een typo of niet helemaal correcte post vind ik niet bepaald gelijkwaardig aan een troll.
Daarmee ben ik het helemaal eens.

• spook
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
van mij nog een setje omhoog omdat die iig een +2 waard is

(c) GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Life is a Joke!, but not all jokes are funny.

• Hahn
Ik weet niet of dezelfde user nog steeds bezig is of dat het een ander is, maar ook dit bericht heeft een beoordeling van -1 troll gekregen, terwijl ik dat nou niet bepaald terecht vind.

Mijn post staat trouwens ook weer op +1, vertel ik zoveel onzin of doe ik iets anders fout :?

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-12-2024
Ik snap niet dat dit soort dingen zo belangrijk zijn dat je er een topic voor moet openen. Is het zo'n ramp dan dat iemand jou -1 geeft?
Misschien ligt het aan mij, ik doe daar nml nooit wat mee, maar het lijkt zo dom. Ik zou haast zeggen: Get a life B)

niet lullig bedoelt, snap het alleen niet :)

• Hahn
M0rpheus schreef op 04 September 2003 @ 18:42:
Ik snap niet dat dit soort dingen zo belangrijk zijn dat je er een topic voor moet openen. Is het zo'n ramp dan dat iemand jou -1 geeft?
Misschien ligt het aan mij, ik doe daar nml nooit wat mee, maar het lijkt zo dom. Ik zou haast zeggen: Get a life B)

Het gaat me niet zozeer om die lage score, maar omdat iemand mijn post bestempeld als een troll. Ik opende dit topic om te vragen waar nou precies die troll zat.

En aangezien dit topic toch nog open was kon mijn vorige post er ook nog wel bij :)

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
M0rpheus schreef op 04 september 2003 @ 18:42:

Dit hele forum is bedoelt voor die min en pluspunten kijk maar eens terug in het verleden van /16 (TMF) en dan niet naar de offtopic reacties ;)

• Superdeboer
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

Superdeboer

Sa-weee-tah

Teckna schreef op 04 September 2003 @ 19:19:
[...]

Dit hele forum is bedoelt voor die min en pluspunten kijk maar eens terug in het verleden van /16 (TMF) en dan niet naar de offtopic reacties ;)
* Superdeboer heeft weer gesprenkeld met een paar puntjes. 'k Lijk wel een puntenfee vandaag. 8) O-)

offtopic:
Wat een enorm mooi vrouwtje in je icon MaRc0! :o

When I write my code, only God and I know what it means. One week later, only God knows.
Hell yes it's a Cuban Cigar, but I'm not supporting their economy, I'm burning their fields.

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 08-10 23:48

botoo

💀 too old to die young

M0rpheus schreef op 04 September 2003 @ 18:42:
Ik snap niet dat dit soort dingen zo belangrijk zijn dat je er een topic voor moet openen.
. . .
Zo is het voor mij weer onbegrijpelijk dat jij daar een dergelijk overbodige reactie aan moet wijten in een forum dat speciaal in het leven geroepen is om mismoderaties te corrigeren (en daar helpen die meld-topics prima bij).

Ook niet lullig bedoeld :)

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Pagina: 1