[FAQ] IRC SUBteamkanalen idee

Pagina: 1
Acties:

• Fear-factoR
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-04-2022
Ik las een paar dagen geleden bij toeval de DPC FAQ weer eens door, en het viel me op dat er een nieuw stukje in zit over de IRC kanalen die er te vinden zijn op Sorcery.
Nu ik zie het soms gebeuren (ook voordat dit uitgebreid in de FAQ stond) dat mensen in #dpc belanden (nieuwelingen) die project specifieke vragen hebben.
Deze vragen kunnen soms slecht of helemaal niet beantwoord worden door de dan aanwezige DPC-ers, simpelweg doordat de vragen die gesteld worden niet de projecten zijn die hij/zij doen.
Aangezien IRC een veel sneller medium is dan de slowchat in het forum, kan dit naar mijn idee veel beter uitgebuit worden.

Mijn idee is dus de volgende; dat de SUBteams die vertegenwoordigd zijn op Sorcery en kennis over een specifiek project hebben (eventueel meerdere) aangewezen worden als officieel hulpkanaal voor dat project.
Zodat de informatie die mensen zoeken sneller en beter bij de persoon terechtkomt, en dat er dus een duidelijk aanspreekpunt is voor mensen betreffende bepaalde projecten.
Er zijn natuurlijk altijd maar's; zoals het feit dat de teams die eventueel deze functie gaan bekleden, geen misbruik mogen maken van deze situatie om extra mensen in te lijven.
Aangezien in alle kanalen er ook wel een Op's van #dpc zit en/of meerdere mensen van andere teams, neem ik aan dat iedereen beschaafd genoeg is om deze etiquette in acht te nemen en dat er voldoende toezicht is vanbuiten af.

De vragen zijn dus als volgt;
* Kan de Crew zich hier in vinden?
* Zijn er SUBteams die zich voor een bepaald project in deze rol willen laten vertegenwoordigen?
* Kan dit op termijn aan de FAQ toegevoegd worden?

• BaBBeloedie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-01 21:55
je hebt tog ook #sid ? daar weten ze tog alles? :P

• Fear-factoR
BaBBeloedie schreef op 04 september 2003 @ 12:16:
je hebt tog ook #sid ? daar weten ze tog alles? :P
Idd maar daar is soms ook weinig activiteit te bekennen, en een extra hulp punt is toch nooit weg :)

Verwijderd

In ons kanaal weten we alles van ECC2.
Ik kan natuurlijk niet garanderen dat er altijd iemand aanwezig is.

Voor project ECC2: #[DPC]Team_NioXX

• CaLeX
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

CaLeX

Maar NC'walst'liever

tja in #noizycows kan je terecht over vragen van RC5 en TSC

en als je geluk hebt ook van SoB, Ecc2, en andere projecten

maarja dat niet inlijven is niet gegarandeerd O-)

offtopic:
[DPC]Noizy Cows Join ons op RC5-72,OGR-25,TSC,DPAD of R@H. JOIN de grootste van DPC 4 more FUN, STATS and FLUSHING

• samo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-02 13:26

samo

yo/wassup

Ik heb altijd zo iets: Hoe meer kanalen open, hoe minder ik oplet in meeste kanalen... Ik denk dat het beter is 1 algemeen kanaal te hebben, waar meestal wel iemand is... :-)

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

• MarkB
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Als iedereen die in die subteamkanalen zit nou ook gewoon in #dpc komt dan zijn we van het probleem af :)

De oude crew... helemaal zo slecht niet.

Verwijderd

MarkB schreef op 04 September 2003 @ 12:29:
Als iedereen die in die subteamkanalen zit nou ook gewoon in #dpc komt dan zijn we van het probleem af :)
Lijkt me het makkelijkste :P
En heeft iedereen ook gelijke kansen met het assimileren.

Pfff weer een extra IRCserver :S

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 12:35 ]

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02 11:13
Ik zie er eerlijk gezegd niets in om een irc kanaal van een subteam als 'officieel' kanaal voor een bepaald project te bestempelen. Dan gaat er, vrees ik, getouwtrek komen over welk subteam-irc kanaal als officieel kanaal bestempeld gaat worden. In bepaalde projecten (RC5 goed voorbeeld) zitten zoveel subteams die allemaal een hoop kennis hebben.

En daarbij wordt het voor nieuwe users er niet bepaald overzichtelijker op. We moeten juist de informatiebronnen binnen DPC zoveel mogelijk op één plek concentreren. Voor irc lijkt mij #dpc een meer dan geschikte plek. Er zijn daar ook altijd wel mensen die iemand eventueel kunnen doorverwijzen naar een bepaald persoon.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• InNuedo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-02 10:52
ColdFusion schreef op 04 September 2003 @ 12:34:
Ik zie er eerlijk gezegd niets in om een irc kanaal van een subteam als 'officieel' kanaal voor een bepaald project te bestempelen. Dan gaat er, vrees ik, getouwtrek komen over welk subteam-irc kanaal als officieel kanaal bestempeld gaat worden. In bepaalde projecten (RC5 goed voorbeeld) zitten zoveel subteams die allemaal een hoop kennis hebben.

En daarbij wordt het voor nieuwe users er niet bepaald overzichtelijker op. We moeten juist de informatiebronnen binnen DPC zoveel mogelijk op één plek concentreren. Voor irc lijkt mij #dpc een meer dan geschikte plek. Er zijn daar ook altijd wel mensen die iemand eventueel kunnen doorverwijzen naar een bepaald persoon.
Oeh, wat een wijze woorden :P

• Sequence
  • Laatst online: 27-05-2024

Sequence

Online marketing

#dpc rules! :P
maareh waarom zou er iets officieels moeten komen? voor zover er vragen zijn die niet 1-2-3 in de FAQ zijn beantwoord kan men toch altijd aan alles en iedereen een vraag stellen?
als je hier in /5 een vraag stelt is deze doorgaans binnen no-time beantwoord, en anders kom je met je vraag gezellig langs op irc, daar is altijd wel iemand die een vraag kan beantwoorden of kan doorverwijzen naar iemand (bijv een subteamchannel, maar met officieel maken krijg je niet alleen maar rivaliteit over welk kanaal officieel is, maar je legt daarmee ook een druk op zo'n channel.. er wordt nl dan altijd verwacht dat er iemand aanwezig is met antwoorden..)

dus hou alles vrijblijvend wat dit betrefd, vragen kunnen hier, op irc (in #dpc) of via de mail (zie faq) worden beantwoord :)

Verwijderd

Oeh da's een slecht ideej! Want als een bepaald subteam dan een project vertegenwoordigt dan heb je heeeeeel veel kans dat de nieuweling lid van het subteam wordt (om het simpele feit dat je in je eigen kanaal toch wel reclame mag maken voor je subteam).

Verder zit in #dpc heel veel kennis, en in #sid ook, en in beide kanalen zijn bijna altijd wel mensen aanwezig (aanwezig aanwezig, niet idlend zeg maar) om vragen te beantwoorden.

Maar het idee is leuk :P

• DSmarty
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
* DSmarty is back :)

En nee, dit lijkt me een ontzettend slecht idee, alleen al door de schijn der partijdigheid.

De subteams verwijder ik trouwens uit de algemene FAQ, die horen daar nl niet thuis. (Staan oa al op WDO)

• JohnR
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

JohnR

Koffie is lekker!

We hebben een tijdje geleden wel een kanaal opgezet voor Folding@Home te vinden op SorceryNet #folding@home Dit is subteam-overstijgend en meestal zijn SandStar en ondergetekende er wel te vinden. Verder is er tot nu toe weinig levendigheid te vinden maar mochten er vragen zijn dan kunnen we wellicht verder helpen.

Verder denk ik dat #dpc voor iedereen met vragen open moet blijven staan al zou ik het niet willen bestempelen als het officiele supportforum oid

/(bb|[^b]{2})/

• RobzQ
  • Laatst online: 21-12-2020

RobzQ

greedy as a pig

Ik zie niet in waarom/wat dit met subteams te maken heeft? En (idd) zoals hierboven al meerdere malen is opgemerkt lijkt het me niet echt onpartijdig. Geen goed idee dus.

..so be wary of any man who keeps a pig farm..

• Sequence

Sequence

Online marketing

nogmaals, waarom moet iets een stempel 'officieel' hebben voordat er iets gevraagd kan worden? we zijn met zijn allen een stel gefreakte hobbyisten, laat dan elke vraag overal beantwoord worden..

persoonlijk ben ik bereikbaar via mail, msn, hier op got en doorgaans ook via irc (hoewel ik daar best veel idle :P).. iedereen kan met elke vraag naar me toe komen (hiervoor hoef ik niet als officieel bestempeld te worden) en als ik het antwoord niet weet dan zoek ik even of verwijs ik degene door.. is DAT niet de makkelijkste manier? iedereen die de FAQ leest weet waar we op irc te vinden zijn en hoe we verder te bereiken zijn? En ook zie ik niet waarom, zoals het bijna lijkt met dit soort topics, vragen hier op /5 bijna worden uitgesloten... :?

• SandStar
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-02 21:48

SandStar

DPC-Crew

Zandster

JR1974 schreef op 04 September 2003 @ 14:06:
We hebben een tijdje geleden wel een kanaal opgezet voor Folding@Home te vinden op SorceryNet #folding@home Dit is subteam-overstijgend en meestal zijn SandStar en ondergetekende er wel te vinden. Verder is er tot nu toe weinig levendigheid te vinden maar mochten er vragen zijn dan kunnen we wellicht verder helpen.

Verder denk ik dat #dpc voor iedereen met vragen open moet blijven staan al zou ik het niet willen bestempelen als het officiele supportforum oid
Wauw, nieuwe mensen in #folding@home
Eindelijk eens variatie, werd al moe van het bannen/kicken/slappen van telkens dezelfde figuur ;)

• Sequence

Sequence

Online marketing

:D

• Fear-factoR
Om het maar ff kort samen te vatten;
Het idee is niet gewenst.
Toch blijf ik vinden dat de informatie voorziening soms te wensen over laat (hiermee wil ik niet zeggen dat ik alle wijsheid in pacht heb, het is alleen wat ik waarneem), dat "officiële" was misschien een groot woord.
Mijn idee lag eigenlijk meer in de richting van, als mensen informatie zoeken dan moeten we zo veel mogelijk wegen tonen om die te krijgen.
Jullie weten allemaal dat sommige nieuwelingen soms erg ongeduldig zijn, en hoe eerder je mensen informatie kan verschaffen... des te makkelijker is het om mensen vast te houden voor de DPC... :)
Ik ben in ieder geval blij dat ik m'n idee heb mogen neerzetten, hopelijk leid het in de toekomst tot nieuwe ideeën.

[ Voor 4% gewijzigd door Fear-factoR op 05-09-2003 15:25 ]

• Mobster
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

DAT is de juiste instelling Fear-factor. Goed bezig :)

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Verwijderd

in #bah-wan ... daar weten ze ales :)

• Sequence

Sequence

Online marketing

ik snap wat je bedoeld FF, en ben het er ook mee eens dat we het zo makkelijk mogelijk moeten maken, maar een beetje initiatief en logisch nadenken zal de users toch snel naar de juiste kanalen (letterlijk en figuurlijk) brengen :)

Verwijderd

hmm idee is goed maar een hoop hebben dus geen irc op hun pc dus als er op WDO nu eens een hele duidelijke link komt naar een chatapplet die dus naar #dpc connected EN deze url ook in de FAQ hier op GoT wordt geplaatst komen we al een hele eind

• ColdFusion
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 22-02 11:13
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 16:46:
hmm idee is goed maar een hoop hebben dus geen irc op hun pc dus als er op WDO nu eens een hele duidelijke link komt naar een chatapplet die dus naar #dpc connected EN deze url ook in de FAQ hier op GoT wordt geplaatst komen we al een hele eind
Deze is er wel, alleen hij zit een beetje verstopt. Maar dat bedoelde je waarschijnlijk ook ;)
#dpc FAQ op wdo. De url van de javachat staat een paar replies later.

_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||

• Sequence

Sequence

Online marketing

maar gelukkig staat in de DPC-FAQ alhier genoeg over IRC en clients zodat we chaos' lijntje een beetje kunnen sparen :P
Pagina: 1