Toon posts:

Leadtek A350 Ultra...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een Geforce FX5900 ultra van leadtek gekocht. Tot mijn verbazing
zat er een reference model kaart in en niet degene die op bv de site van Leadtek staat (met de alluminium casing en dubbele fans).
Bij het opstarten geeft hij wel netjes aan dat het een A350 ultra is.

Nou hoorde ik laatst iets over dat de eerste lading Ultra's gemaakt zijn door Nvidia zelf.
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

Thnkx...

- Update -

ik heb net met Leadtek gebeld en ze geven toe dat de eerste lading kaarten die zij verstuurd hebben gebasseerd is op de reference kaart en dat de kaarten die ze vanaf nu versturen gebasseerd zijn op hun eigen model. Nou is dit natuurlijk een beetje misleidend omdat ze dit niet aangeven op hun site of via andere kanalen.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 14:11 ]

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
Lijkt mij het handigste als je hiervoor contact zoekt met je leverancier en hun vraagt hoe het zit, en dat je er uiteraard vanuit ging dat je het model van de website zou krijgen.

Geef een paar loze argumenten zoals, dat je hem nu niet goed kunt overclocken omdat er een slechte koeling op zit...

Als ze een beetje meewerken kun je hem wel omruilen voor een normaal model.

[ Voor 12% gewijzigd door Sluuut op 04-09-2003 12:14 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:39

mvds

Totally awesome!

Je hoeft niet eens met loze argumenten te komen. Als hij die kaart heeft gekocht omdat hij dacht dat hij de kaart van het plaatje zou krijgen, en hij krijgt hem dan niet, dan is dat een goede reden om van de koop af te zien (ook achteraf)

Kijk voor de zekerheid wel na op de site dat er niet opstaat of de afbeelding kan afwijken van het uiteindelijke model. Komt wel eens voor, als ze erachter komen dat de koeling niet voldoet ofzo.

• PhatFish
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-01 16:01

PhatFish

and, uhm......Moo

Nou ja, als je meteen zegt dat je hebt geprobeerd om te oc'en willen ze hem waarschijnlijk niet meer ruilen, zeg gewoon dat je zo niet tevreden bent en de goede versie wil, of je geld terug. Je hebt immers de retail versie gekocht. OEM versies zoals jij kreeg horen volgens mij ook nog eens wat goedkoper te zijn dan retail versies.

...

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08 19:29
PhatFish schreef op 04 September 2003 @ 12:22:
Nou ja, als je meteen zegt dat je hebt geprobeerd om te oc'en willen ze hem waarschijnlijk niet meer ruilen, zeg gewoon dat je zo niet tevreden bent en de goede versie wil, of je geld terug. Je hebt immers de retail versie gekocht. OEM versies zoals jij kreeg horen volgens mij ook nog eens wat goedkoper te zijn dan retail versies.
Mja dat bedoelde ik niet :| Tuurlijk niet zeggen dat je hem al overclocked hebt, maar als ze hem in de eerste instantie niet willen ruilen voor het normale model, dan kun je dat soort argumenten gaan gebruiken om ze te overtuigen, en dan zeg je natuurlijk wel dat je dit in de toekomst van plan was maar dat je het nog niet gedaan hebt :)

Als consument heb je [verbeter me als ik het fout zeg] trouwens het recht om al je aankoopbedrag terug te vragen binnen 8 dagen, mits anders vermeld staat op de factuur.

57696520646974206c65657374206973206e657264

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 10:02

Dax

Zeg gewoon dat je het pci slot onder je agp poort wilt gebruiken (kan geloof ik niet met het reference model maar wel met leadtek's eigen versie)

• nickv
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-05 16:10
MasterJR schreef op 04 September 2003 @ 12:29:
Zeg gewoon dat je het pci slot onder je agp poort wilt gebruiken (kan geloof ik niet met het reference model maar wel met leadtek's eigen versie)
Volgens mij maakt het niet uit. Maar je hebt zeker recht om hem te ruilen. NL je hebt niet gekregen wat je verwachte en dan kan je de koop overeenkomst verbreken (binnen 8 dagen natuurlijk)

Leef in het heden en nooit in het verleden. Carpa diem

• Dax
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 10:02

Dax

nickv schreef op 04 September 2003 @ 12:34:
[...]

Volgens mij maakt het niet uit. Maar je hebt zeker recht om hem te ruilen. NL je hebt niet gekregen wat je verwachte en dan kan je de koop overeenkomst verbreken (binnen 8 dagen natuurlijk)
Zeker wel:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/dadutch/DSCN8418.jpg
http://members.home.nl/dadutch/DSCN8418.jpg

[ Voor 38% gewijzigd door Dax op 04-09-2003 12:43 ]

• Snijkoek
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-08 22:36

Snijkoek

Metal up your ass

Sluuut schreef op 04 September 2003 @ 12:28:
[...]

Mja dat bedoelde ik niet :| Tuurlijk niet zeggen dat je hem al overclocked hebt, maar als ze hem in de eerste instantie niet willen ruilen voor het normale model, dan kun je dat soort argumenten gaan gebruiken om ze te overtuigen, en dan zeg je natuurlijk wel dat je dit in de toekomst van plan was maar dat je het nog niet gedaan hebt :)

Als consument heb je [verbeter me als ik het fout zeg] trouwens het recht om al je aankoopbedrag terug te vragen binnen 8 dagen, mits anders vermeld staat op de factuur.
Je hebt niet het recht om je geld terug te vragen (al zijn er veel winkels die het doen) als het een werkend produkt betreft. Je mag het wel binnen 8 dagen ruilen als het niet volstaat aan de verwachtingen

• nickv
Je hebt niet gekregen waar ze wel mee adverteren dan heb je het recht in nederland om te ruilen. Als ik jouw een computer verkoop en ik zeg daar een 1400Mhz proc in te doen en ik doe er een 1200Mhz in dan mag je ook komen ruilen. JE mag zelfs ruilen als de kast er anders uit ziet dan geshowed in de winkel.....

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:40

-ET-

Phone Home

tenzij er in de voorwaarden van de site staat dat druk en zetfouten zijn voorbehouden. En of dat afbeeldingen kunnen afwijken van het product. Dan zijn ze heel netjes ingedekt

• nickv
Kijk nu maar even naar de site. Plotseling staat de geleverde versie erop.

Verwijderd

Topicstarter
Ze hebben het op www.leadtek.nl + www.leadtek.com aangepast maar op bijvoorbeeld www.leadtek.com.tw staat nog de oude versie.

Ze zijn op de .nl site alleen vergeten aan te passen dat de "Twin-Turbo II ventilator" niet meer van toepassing is op deze kaart.

• nickv
Zou je telefoontje dan toch nog nut hebben gehad? Toch vind ik het niet kunnen maar dat is mijn mening.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 12:05:
Ik heb laatst een Geforce FX5900 ultra van leadtek gekocht. Tot mijn verbazing
zat er een reference model kaart in en niet degene die op bv de site van Leadtek staat (met de alluminium casing en dubbele fans).
Bij het opstarten geeft hij wel netjes aan dat het een A350 ultra is.

Nou hoorde ik laatst iets over dat de eerste lading Ultra's gemaakt zijn door Nvidia zelf.
Kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

Thnkx...

- Update -

ik heb net met Leadtek gebeld en ze geven toe dat de eerste lading kaarten die zij verstuurd hebben gebasseerd is op de reference kaart en dat de kaarten die ze vanaf nu versturen gebasseerd zijn op hun eigen model. Nou is dit natuurlijk een beetje misleidend omdat ze dit niet aangeven op hun site of via andere kanalen.
Kwou me afvragen of dit voor jou echt een probleem oplevert, mocht dat wel zo zijn kun je dat probleem bij je leverancier uit de doeken doen en zal hij naar je moeten luisteren daar je anders idd gewoon het recht hebt de koop te ontbinden (binnen de acht dagen natuurlijk).

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb contact gehad met de fabrikant en de leverancier. De leverancier was ook
verast door de situatie. Ik kan natuurlijk de kaart terug brengen en wachten tot
Leadtek hun eigen kaart gaat leveren maar ik denk niet dat dat binnen nu en 6 dagen gebeurd..
Ach deze kaart gaat als een speer en hij koelt op zich prima dus ik denk dat ik het maar zo hou.

Verwijderd

idd, als je er zelf geen probs mee hebt moet je gewoon lekker van je superkaart gaan genieten

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21:12
Na een tijdje ga je trouwens verschrikkelijk spijt van die extra k*t koelers krijgen aangezien het vaak alleen maar meer herrie maakt :(

/me Denkt aan zijn Geforce Ti4600 van Leadtek (uiteindelijk waterkoeling genomen). Twas alleen maar meer werk voor koeler er af te halen

[ Voor 4% gewijzigd door XoReP op 05-09-2003 21:16 ]

Pagina: 1