naam van een door samba gesharede printer wijzigen

Pagina: 1
Acties:

• cor-gijs
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-05 17:06

cor-gijs

Dig further for bigger hole

Topicstarter
ik wil graag dat de printernaam die windows weergeeft voor een door samba gesharede printer veranderd wordt.
stel:
ik heb een server "server" en een printer "printer" die aan de server hangt en met samba geshared wordt.
als ik in windows deze printer installeer, geeft hij bij programma's als word de printer weer als: \\server\printer
nou heb ik hier zelf niet zoveel moeite mee, maar een groot aantal mensen hier op het netwerk snappen er geen r*k van.
is het mogelijk dat ik in w2k dat "\\server\printer" verander in "printer"?

There is no adequate defense, except stupidity, against the impact of a new idea.

Verwijderd

Kijk hier eens: http://ftp.easynet.be/samba/docs/using_samba/ch10.html

Kun je met
code:
1
printer = naam van de printer

De naam niet iets duidelijker maken??

Volgens mij is het verder niet mogelijk. Je ziet volgens mij altijd de naam van de printserver.

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 03-07 18:45

bakkerl

Let there be light.

In w2k is een printer te renamen op de client zelf.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12:26

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move PNS > NOS

Braaikamer - Smoke&BBQ

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Kan aan mij liggen, maar volgens mij heeft dit dus niets met NOS te maken :?

Als je in Linux iets moet veranderen aan die naam is het gewoon een kwestie van aanpassen in je smb.conf, en dat is ook zelf wel uit te vinden...dat is echt erg eenvoudig. Of en hoe het in Windows moet (als dat dan nog nodig is) weet ik niet, maar dat lijkt me ook geen vraag voor in NOS.

Kortom, als dit in NOS hoort gaat het topic dicht (is eenvoudig), en als het gaat om Windows dan hoort het hier niet thuis. Njah, naar SA dan maar...

Move NOS > SA

(en excuus voor deze forum-stoelendans :P )

[ Voor 5% gewijzigd door Wilke op 04-09-2003 14:43 ]