Speaker om in te bouwen in computerkast

Pagina: 1
Acties:

• HJR
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-06 09:31
Hallo,

Ik ben op zoek naar een speakertje met jack aansluiting die ik in een computerkast kan plakken (dubbelzijdig tape), zodat ik via mijn geluidskaart waarschuwingswavjes af kan spelen. Ik wil dat gaan gebruiken voor een servertje.

Zijn die dingen te koop of moet ik zelf gaan knutselen?

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

sloop gewoon een trust speakersetje

¯\_(ツ)_/¯

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 09:53

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

ik vraag me sterk af of het magnetische veld rond je speakertjes wel gezond is voor o.a je hardeschijf... Goedkope speakertjes zijn juist vaak niet bijster afgeschermd bv.

misschien is zon Piezo-speakertje een idee? zoals Compaq t heeft e.d...

[ Voor 42% gewijzigd door Max|Burn op 04-09-2003 11:49 ]

ma ma ma ma ma macron one

• Harmsen
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:05
HJR schreef op 04 september 2003 @ 11:37:
Hallo,

Ik ben op zoek naar een speakertje met jack aansluiting die ik in een computerkast kan plakken (dubbelzijdig tape), zodat ik via mijn geluidskaart waarschuwingswavjes af kan spelen. Ik wil dat gaan gebruiken voor een servertje.

Zijn die dingen te koop of moet ik zelf gaan knutselen?
Kan je niet gewoon je pcspeaker pakken, daar een jack aan solderen en die in je geluidskaart pluggen? een Pc speaker zit standaard in de meeste computers/kasten. Of anders van die walkman dingen die geen voeding nodig hebben. Er komt een bagger geluid uit, maar voor waarschuwingswavjes moet het wel genoeg zijn.

What a fine day for Science! | Specs

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-07 11:23

DaRoot

Some say...

Zie conrad:
Artikels: 993433 - 8B & 993434 - 8B
Linken naar conrad gaat inderdaad niet zo goed, thanx ;)

[ Voor 91% gewijzigd door DaRoot op 04-09-2003 12:05 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-08 12:24

DinX

Motormuis

DaRoot schreef op 04 September 2003 @ 11:59:
Zie conrad:
Deze
En deze
Kun je zo in een vrije 5,25 bay schuiven...
Linken naar producten bij conrad gaat niet zo goed. Je kan beter het artikel-nr geven

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08 16:34
MaxBurn schreef op 04 September 2003 @ 11:41:
ik vraag me sterk af of het magnetische veld rond je speakertjes wel gezond is voor o.a je hardeschijf... Goedkope speakertjes zijn juist vaak niet bijster afgeschermd bv.
Euh... ooit een computer gezien van binnen? Meestal zit daar vlak bij de harddisk zo'n klein speakertje. Bij een ouwe AT kast die ik thuis heb staan zit 'ie zelfs onder tegen het HD rek aan geschroefd.
Die zijn bijna hetzelfde als die dingen die in goedkope speakersetjes zitten. Kan dus vast geen kwaad.

[ Voor 14% gewijzigd door dreamscape op 04-09-2003 12:04 ]

Punctuality is the politeness of kings

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:44

remco_k

een cassettebandje was genoeg

dreamscape schreef op 04 September 2003 @ 12:03:
[...]

Euh... ooit een computer gezien van binnen? Meestal zit daar vlak bij de harddisk zo'n klein speakertje. Bij een ouwe AT kast die ik thuis heb staan zit 'ie zelfs onder tegen het HD rek aan geschroefd.
Die zijn bijna hetzelfde als die dingen die in goedkope speakersetjes zitten. Kan dus vast geen kwaad.
Kan wel degelijk kwaad. Hoeft niet altijd. Hangt van sterkte van het magnetisch veld af en de HD... meestal zijn die magneten (-als het goed is-) afgeschermd.
Ik zou het risico iig niet lopen!

Alles kan stuk.

Pagina: 1