[Algemeen Mail] Orderbevestigingsknoppen in email.

Pagina: 1
Acties:

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 09:09

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Topicstarter
Ok, het gaat om het volgende.

Binnen outlook 2000 & outlook xp kun je knopjes toevoegen om bv. een order te bevestigen via mail. De ontvanger kan dan bv. op het knopje "Goedgekeurd" of "Afgekeurd" klikken. Outlook geeft dan een melding van : wilt u het automatisch antwoordt nog bewerken? Dan wordt er een automatisch mailtje gegenereerd met als topic : goedgekeurd: <oude mailonderwerp>.
Nu is het probleem als je dit gaat proberen te openen op hotmail/zonnet en andere providers/webmail werkt dit voor geen meter. Je krijgt dan een soort van attachtment dat "winmail.dat" heet (ongv 4KB) en daar kun je dus nix mee.....
Nu is mijn vraag dus: is hier een soort van alternatief voor dat met een php scrippie of html scrippie werkt dat gewoon compatible is met de NIET outlook gebruikers....
Ik heb al gezocht op GoT maar kreeg niets wat er op lijkt...

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Nee, dat is niet mogelijk. Het mailprotocol ondersteunt geen scriptingtalen voor dit soort geintjes. De oplossing die voor jou waarschijnlijk het beste werkt is om een link in je mail te plaatsen waarmee klanten hun order op een website kunnen bevestigen. Zoiets:
Als u akkoord gaat, surf naar deze link:
http://www.webshop.nl/order.php?klant=1234&order=5678&bevestigen=1 .

Als u NIET akkoord gaat, surf naar deze link:
http://www.webshop.nl/order.php?klant=1234&order=5678&bevestigen=0 .

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• Oet
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-09 09:09

Oet

[DPC]TG & MoMurdaSquad AYBABTU

Topicstarter
hmm das jammer.....

There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Ach, valt wel mee :) Hoe wou je anders de antwoorden verwerken? Als dat met de hand is, wil ik niet eens met je praten >:)

Coming to think of it, je kan natuurlijk ook
mailto:order@bedrijf.nl?subject=goedgekeurd_order_1234
(oid) in je mailtje zetten. Een beetje client laat je daar wel op klikken, de rest sleurtenpleurt maar. Heb je geen webserver nodig. (En als je een catch-all op een subdomein of twee kan krijgen kan je zelfs, bijvoorbeeld,
mailto:klant_1234_order_5678@orderbevestiging.bedrijf.nl
gebruiken.)

Als je klanten aangegeven hebben of ze html-mail kunnen lezen kan je diegenen natuurlijk ook "knoppen" aanbieden met de desbetreffende linkjes eronder. De ervaring leert overigens dat HTML-enabled clients in bijna alle gevallen van MS zijn :)

En nog even een edit: ik heb zelf ook wel eens mail met van die knoppen gebruikt, maar zelfs externe MS-clients laten ze (dacht ik) niet altijd zien. Is het niet zo dat die dingen alleen via een Exchange-server werken?

[ Voor 28% gewijzigd door Rataplan op 04-09-2003 13:53 ]

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.