dell server assistent cd nodig

Pagina: 1
Acties:

• intuliegend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15-04-2024

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
Ik heb gisteren voor een paar tientjes een oud servertje gekocht.
het gaat om een Dell poweredge 4100/200
specs:
2x PPro 200
320 ECC RAM
Video onboard
scsi onboard
balachelijk grote kast 8)
5 scuzi schijven (1x 4,5gig 3x 2,2 gig 1x 18,9 gig)

Daar zit ik nu een beetje de handleidingen van door te lezen, (eerst zelf klote natuurlijk maar wilde niet echt) en daar staan een aatal handige utilities voor het configureren van dat ding. (krijg win2000 server er niet eens op... :( )

maar bijna al die utils staan op de zogenaamde Dell server assistent cd..
en die heb ik niet.
Op de site van dell kan ik er niks over terug vinden en ook op google is er bar weinig, al zeker geen download adresje...
Weet iemand waar ik deze cd kan halen of waar er een goeie handleiding staat over het installen/configureren van dit ouwe beestje 8)

tnx alvast.

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Denk dat je ff beter Dell kan bellen, met de vraag of ze er 1tje willen opsturen naar je. Kan natuurlijk altijd zijn dat je mot dokken.

Ey!! Macarena \o/

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
ja da heb ik al geprobeerd maar als ik wil bellen of mailen moet ik perse een nummer hebben van die kast maar dat heb ik dus niet...

een of ander vaag service nummer..maar hij is 2e hands en dat nummer staat er niet meer op.
en zonder dat nummer kan ik niet naar ze mailen en ook aan de telefoon zeggen ze doodleuk dat ik perse dat nummer nodig heb...:(

specs: AMD 8 core+Cryorig Ultimate @ 5,2Ghz - 16GB - 2x R9 290 met wc - HyperX Fury SSD - 2x1TB Raid1

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

intuliegend schreef op 04 september 2003 @ 11:24:
ja da heb ik al geprobeerd maar als ik wil bellen of mailen moet ik perse een nummer hebben van die kast maar dat heb ik dus niet...

een of ander vaag service nummer..maar hij is 2e hands en dat nummer staat er niet meer op.
en zonder dat nummer kan ik niet naar ze mailen en ook aan de telefoon zeggen ze doodleuk dat ik perse dat nummer nodig heb...:(
Dat nummer staat ook in het BIOS van de machine (iig in mijn poweredge 2200)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
edit: ik blaat weer te vroeg op die site van dell staan wel een aantal losse dingen maar niet die server assistent cd...

Een hoop dingen die ik in de manuals terug heb gevonden refereren naar deze cd en niet alle proggies daarvan zijn terug te vinden op de site.

[ Voor 74% gewijzigd door intuliegend op 04-09-2003 12:45 ]

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
Duur schreef op 04 September 2003 @ 11:29:
[...]

Dat nummer staat ook in het BIOS van de machine (iig in mijn poweredge 2200)
hmm ik zag net een forum waar dit verhaal ook terug kwam alleen dan voor een powererdge 4200 en daar was het antword dat de cd niet meer door dell geleverd kon worden...

(tnx voor de tip in ieder gavel zal als ik vanavond thuis ben eens even kijken of dat bij mij ook het geval is...normaal hoort er een sticker op te zitten, volgens de manual)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

De server assistent is in principe niet nodig in ieder geval niet met "mijn" 1400's en 1650's. Belangrijk is wel dat je tijdens de installatie al de drivers voor de RAID controller etc. worden gegeven. De overige zaken zoals partitioneren, RAID instellen en andere drivers kun je met de hand doen (RAID voor je ook maar de Windows CD er in legt trouwens, ik weet niet welke jij hebt maar dit zou wel eens via ctrl-M kunnen gaan).

Maar via bovenstaande link kan je alle drivers downloaden als je de even aangeeft dat je het nummer niet weet (al staat dat misschien toch ergens op of in de kast of inderdaad in je BIOS)

offtopic:
Trouwens mag de CD zelf waarschijnlijk niet zomaar worden gekopieerd dus pas daar een beetje mee op via GoT :Y)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
sja dan gaan we toch maar een beetje aanklote 8) :+
Heb dat ding voor een paar tientjes over kunnen nemen dus dacht das wel leuk om mee te knutselen, ook geneog plek om een mooie casemod ervan te maken 8)

maar ben verder nog totale server n00b, en met die cd erbij en de standaard handleiding van dell leek het niet moeilijk..maar dan moet je dus wel die cd hebben....

dat handmatige gedoe klinkt dan gelijk weer lekker lastig maarja,....heb ik wat te doen :+

btw: lijkt me niet dat er moeilijk gedaan wordt over dat cd'tje want is eigelijk gewoon een verzameling drivers met een makkelijke interface...en heb de server en dell levert hem niet meer...dan moet je toch wat...

• Erkens
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Erkens

Fotograaf

intuliegend schreef op 04 September 2003 @ 13:48:
btw: lijkt me niet dat er moeilijk gedaan wordt over dat cd'tje want is eigelijk gewoon een verzameling drivers met een makkelijke interface...en heb de server en dell levert hem niet meer...dan moet je toch wat...
overigens lijkt het me sterk dat dell die cd niet meer kan leveren, gewoon bellen en zeggen dat dat stickertje er niet meer op zit ofzo.

offtopic:
leuke vergelijking: Microsoft levert windows 95 ook niet mee, dus zo moeilijk zullen ze wel niet over zo'n cd'tje doen :P zitten ook drivers op tenslotte

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
sja dacht ik ook maar dezelfde vraag wordt al in een topic op de dell support site gesteld en daar antwoord de medewerker van del toch echt op dat de cd niet meer geleverd wordt...

((tis natuurlijk ook wel een vaag oud ding :-) ))

• raymondw
  • Laatst online: 23:25
Tegen een kleine "vergoeding" heb ik nog wel een kopietje....

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

• stappel_
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-08 17:27
ik heb hier de cd liggen. er zit alleen software op voor :
- NT 3.51
- NT 4.0
- Netware 3.1x
- Netware 4.1x
en een BIOS versie A06
heel oud dus.

Ubero: #2, Euler: #1, GOT: #1, Des: #1, Zeta: #1, Eon: #3, OGR-24: #3, OGR-25: #7,
LM: #7, AP: #5, DF: #19, D2OL: #37, SOB: #50, TSC: #63, RC5: #96

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
sja wil er eigelijk win2000 server opgooien.....maar tnx anywayz

• Dromer
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:11
Kan me niet voorstellen dat het illigaal is om die cd te kopieren.
Die wordt nml bij de server geleverd, en hij heeft de server dus ook de licentie zeg maar.
Het is niet iets wat je erbij moet kopen.

Verwijderd

Je hebt in principe niet die cd nodig om je server te installeren. Het maakt het alleen wat makkelijker. Als je boot met die cd dan moet je wat gegevens invullen waar een installscript van gemaakt wordt voor het OS dat je wilt installeren. Tevens worden ook alle drivers gelijk geinstalleerd, en je kunt je RAID set instellen etc. Het enige dat je zal missen is het programmatje server administrator waarmee je heel simpel via SNMP de status van de onderdelen van je server kunt bekijken. Maar met alleen de cd van Windows 2000 server kun je ook aan de gang, de benodigde drivers van je onderdelen kun je gewoon van de site downloaden.

Dell doet zelf vrij moeilijk over het leveren van nieuwe server administrator cd's, zelfs bij systemen die nog gewoon onder de garantie vallen. (Das mijn ervaring dan)

• intuliegend

intuliegend

Wist ik wel....

Topicstarter
tja en omdat ik nog nooit met servers heb gewerkt dacht ik ff makkelijke beginnen.
Ik weet ook niet of ik hem echt ga gebruiken...wil eerste even kijken hoe het werkt en daarna verkoop ik hem toch weer.

Maar ik doe het dan wel met de aparte drivers.
Als er nog iemand die cd heeft geef dan aub een gil.

• raymondw
  • Laatst online: 23:25
Quack :
Dell doet zelf vrij moeilijk over het leveren van nieuwe server administrator cd's, zelfs bij systemen die nog gewoon onder de garantie vallen. (Das mijn ervaring dan)
Je kan een abbo nemen voor update cd's, kost helaas $
Verder is het zo dat ALLE software los is te downloaden vanaf http://support.dell.com 8)

intuliegend :
Ik heb de cd en wil wel een kopie voor je maken (zoals ik al eerder had gemeld) ;)

to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets

Pagina: 1