Toon posts:

[word] columns laten doorlopen

Pagina: 1
Acties:
  • 429 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Zit hier al de ganse ochtend mee te pielen maar kom er niet uit.
Heb twee teksten met zelfde inhoud alleen de een is in Frans de ander in Nederlands.
Die wil ik naast elkaar hebben in columns...met copy paste vantui een tekst bestand.
Dus de linker column in Frans...de rechter Nederlands. De Franse column moet dus op alle volgende paginas links blijven.
Nou kan ik wel met colums and page/column breaks werken maar dat gaat dan ook niet goed, want een column break werkt maar voor 1 pagina...en niet de volgende.

Hoe krijg ik het nou zo voor elkaar dat als ik een nieuw document maak, met 2 columns, en ik in de linker column paste hij automatisch een volgende pagina aan maakt en daar de linker column vult..etc..etc...
i.p.v (wat ie dus nu doet) na de linker column van eerste pagina de rechter column van eerste pagina vullen en dan een volgende pagina aanmaken en vullen in linker column...etc..etc

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Als het eenmalig is kan je twee textboxes naast elkaar zetten en op pagina twee weer. Stel dan in dat de linker op blz 1 doorgaat naar de linker op blz 2. Idem bij rechts en je bent er :)

Maar als het voor veel gebruik is, kan je misschien gaan nadenken over een alternatief programma dat zich wat meer met dergelijke opmaak bezighoud.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

gewoon opsplitsen in twee kolomme, vast een kolomeinde in de eerste kolom zetten en dan de nederlandse tekst pasten. volgens mij moet dit goed gaan.

Anders maak je gewoon één tabel aan met twee kolommetjes en een rij, past je nl tekst in de eerste cel en de franse in de tweede cel en klaar is klara ook want word zal de cel net zo lang als nodig is even oprekken.

[ Voor 9% gewijzigd door hufkes op 05-09-2003 06:32 ]

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P