Toon posts:

Electronic Arts CD's knappen eerder?

Pagina: 1
Acties:
  • 494 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi allen,

ik heb nu een paar jaar een computerbedrijf en merk iets aparts op.
Soms komen mensen in de winkel met een kapotte CD-ROM Speler / DVD speler
omdat daarin een CD is geknapt....

Ik heb dit nu 5 keer meegemaakt. ELKE keer met een CD van EA.

1. Need For Speed
2. Need For Speed
3. Fifa
4. The Sims
5. Battlefield 1942

Zijn er nog meer mensen die dit probleem herkennen?

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-10 13:33
Verwijderd schreef op 04 september 2003 @ 11:04:
Hoi allen,

ik heb nu een paar jaar een computerbedrijf en merk iets aparts op.
Soms komen mensen in de winkel met een kapotte CD-ROM Speler / DVD speler
omdat daarin een CD is geknapt....

Ik heb dit nu 5 keer meegemaakt. ELKE keer met een CD van EA.

1. Need For Speed
2. Need For Speed
3. Fifa
4. The Sims
5. Battlefield 1942

Zijn er nog meer mensen die dit probleem herkennen?
of de meeste spellen die gespeeld worden zijn van EA?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:43
Phusebox schreef op 04 september 2003 @ 11:05:
[...]

of de meeste spellen die gespeeld worden zijn van EA?
Daar zat ik ook aan te denken, maar er zijn ook andere spellen die heel veel worden gespeeld en het zou wel heel toevallig zijn als het alleen maar bij EA spellen gebeurt terwijl de CD's precies hetzelfde zijn.

Zelf denk ik dat EA gewoon CD's gebruikt van wat mindere kwaliteit, die dus dunner zijn. En hoe dunner de CD, hoe makkelijker ze knappen/breken/hoe je het ook wilt noemen.

Maar ik denk ook dat het gebruik van die mensen zelf een rol speelt.

The devil is in the details.

• SD5k
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16-10 17:10

SD5k

>4&X

Zeker door de meer 'casual- huis, tuin en keuken' gamer.

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:08

Phydomir

Dennis

heb liever dat er een cd van EA knapt, dan een andere, van EA weet ik iig dat je ze incl 5 euro op kunt sturen en dan een nieuwe krijgt :)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

• HielkeJ
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Die games worden ook het meest gespeeld.

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 14:03

PoweRoy

funky!

bij mij is de bf cd ookal gescheurd. ik gebruik sommige cd's meer dan mijn bf cd. bv muziek cds heb ik dat nooit bij :?

[This space is for rent]

Verwijderd

Daarom gebruik ik ook een cdimage van mijn originele cd's die dan weer mount in deamon tools. Krijg je ook geen last van krassen op je duur betaalde cd's. Volgens mij is het erg stresvol door het continue up/downspinnen. Bij muziek cd's maken ze ook geen 48+ speed toeren. Het draait dan bij afspelen gewoon 1x speed :)

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 11:42 ]

• Hahn
PoweRoy schreef op 04 september 2003 @ 11:36:
bij mij is de bf cd ookal gescheurd. ik gebruik sommige cd's meer dan mijn bf cd. bv muziek cds heb ik dat nooit bij :?
Muziek CD's zijn over het algemeen van een wat betere kwaliteit (lees: dikker), omdat je bij muziek het eerder hoort als het een slechte kwaliteit CD is. Dan krijg je ruis en tikken enzo.

Bij data maakt dat minder uit en kunnen er dus kwalitatief slechtere CD's gebruikt worden, die helaas dus ook sneller kapot (kunnen) gaan.

• M@NIC
  • Laatst online: 13-10 09:31
Ik snap niet hoe mensen het voor elkaar krijgen om een scheur in een CD te krijgen of zelf te knappen.
Een krasje erop, okay dat lukt mij dan ook nog wel, maar een complete scheur :? :X

• M.I.G.
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-07 19:34

M.I.G.

[like an alien]

M@NIC schreef op 04 september 2003 @ 11:50:
Ik snap niet hoe mensen het voor elkaar krijgen om een scheur in een CD te krijgen of zelf te knappen.
Een krasje erop, okay dat lukt mij dan ook nog wel, maar een complete scheur :? :X
euhmm...kinderen?

Verwijderd

Ik heb in me BF cd1 ook een 2 kleine scheurtjes zitten en ik doe er echt niks raars mee hoor :/

Gelukkig zitten ze in het midden en dus niet op beschreven stukken maar wie weet wat er nog komen gaat :(

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:43

DinX

Motormuis

M@NIC schreef op 04 September 2003 @ 11:50:
Heeft een hele tijd geleden nog op de frontpage gestaan dacht ik. Dat bepaalde cd-spelers zwakkere cd's kunnen beschadigen.

Maar spellen die ik enorm veel speel, daar maak ik gewoon een .iso of .bin van en die laadt ik dan met daemon-tools. De originele cd blijft dan in het doosje.

AOpen drives schijnen er veel last van te hebben. Het is ook veel met oudere cd's.
Toen je die CD kocht in die periode waren er misschien ook nog zo geen snelle drives.
Bijvoorbeeld de max leessnelhied was 40x toen, en nu zijn er al 52x lezers.

[ Voor 19% gewijzigd door DinX op 04-09-2003 11:56 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Hahn
Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 11:53:
Gelukkig zitten ze in het midden en dus niet op beschreven stukken maar wie weet wat er nog komen gaat :(
Het midden alsin vanaf dat middelste open stukje?

Daar begint de data juist. De buitenste rand (het grootste rondje dus) is meestal niet beschreven, behalve natuurlijk als de CD helemaal vol zit.

Verwijderd

Der zit toch eerst nog een klein randje plastic om dat openingetje, daar zitten 2 kleine scheurtjes in bij mij ;(

• Ibidem
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-09 07:34
DinX schreef op 04 September 2003 @ 11:53:
[...]

Maar spellen die ik enorm veel speel, daar maak ik gewoon een .iso of .bin van en die laadt ik dan met daemon-tools. De originele cd blijft dan in het doosje.
Bij online games, zoals BF1942, CS e.a. is het onmogelijk om een goede image te maken, dit ivm het sjekken vd cd. Dus dat gaat niet altijd op. Althans hier werkt t niet, helaas :( Of ik doe iets fout :?

..::System Specs::..

Verwijderd

Heb het gehad met Red Alert 2. Allebei kapot, in mijn brander en DVD.

Nu heb ik het ook met GTAVC gehad, maar heb gelukkig nieuwe gekregen O+

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53

Exirion

Gadgetfetisjist

De Aopen 52-speed drives (ook andere 50+ speed drives) zijn berucht. Door het hoge toerental en bepaalde resonanties barst het materiaal van een CD heel snel.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Dank u Epic voor die laatste patch, geen CD meer in de drive. Zouden meer bedrijven moeten doen nadat een spel langer dan x maanden uit is (hint).

Verwijderd

Exirion schreef op 04 September 2003 @ 13:10:
[...]

De Aopen 52-speed drives (ook andere 50+ speed drives) zijn berucht. Door het hoge toerental en bepaalde resonanties barst het materiaal van een CD heel snel.
Dat zijn zowieso bagger spelers, zeker die 50+ Speed van ze .... die krengen stoppen er na een jaarjte of zo zelf ook mee, althans de mijn begaf het redelijk snel. Heb toen maar een wat langzamere DVD drive gekocht, rond de 40 speed is rap genoeg.

Verwijderd

Zijn jullie een stel lompe boeren of wat??? Hoe de fuck kan die cd nou breken of scheuren?? Doe gewoon voorzichtig met je spullen dan gebeurd er nix...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:53

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 13:27:
Zijn jullie een stel lompe boeren of wat??? Hoe de fuck kan die cd nou breken of scheuren?? Doe gewoon voorzichtig met je spullen dan gebeurd er nix...
Lees eerste de topic ff door voordat je blaat :z

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• M@NIC
  • Laatst online: 13-10 09:31
Exirion schreef op 04 September 2003 @ 13:10:
[...]

Ik heb een 52x24x52 en een 24x10x40 brander van Aopen, en nog nooit last van gehad.
* klopt af *

Verwijderd

He Gubbo, jij denkt dat alle materialen oneindig lang meegaan? Slecht materiaal kan echt snel kapot gaan.

Maar om op je vraag terug te komen, hoe je een CD breekt? Nou als je het echt niet weet .... je pakt hem beet, linkerhand aan de linkerkant, rechterhand aan de rechterkant en je maakt met beide handen en snel draai naar binnen .... als het goed is hoor je een geluid wat vaak weergegeven wordt met 'knak' .... et voila .... a broken CD :)

• TiMMieJ
  • Laatst online: 20-10 12:54

TiMMieJ

PSN: Orixez

Ik heb thuis een C&C renegade cd liggen met 2 enorme barsten erin maar hij werkt nog wel :) En op werk heb ik al meerdere malen meegemaakt dat een 56x en 52x A-open cd rom speler menig windows 98 CD gemolestreerd heeft.

Renegade is wel EA maar ik denk dat je het eerder in een cd-rom als in de cd moet gaan zoeken.

• bobo1on1
  • Laatst online: 19-10 00:17
Mijn cd van bf1942 doet het ook slecht in mijn aopen 52x24x52 als ik em ietsjes verkeerd erin leg, maar ik gebruik nero drivespeed om em te begrenzen op 40x, nergens problemen mee dan en ook minder lawaai :)

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2003 @ 13:37:
He Gubbo, jij denkt dat alle materialen oneindig lang meegaan? Slecht materiaal kan echt snel kapot gaan.

Maar om op je vraag terug te komen, hoe je een CD breekt? Nou als je het echt niet weet .... je pakt hem beet, linkerhand aan de linkerkant, rechterhand aan de rechterkant en je maakt met beide handen en snel draai naar binnen .... als het goed is hoor je een geluid wat vaak weergegeven wordt met 'knak' .... et voila .... a broken CD :)
Een CD heeft geen linker- of rechterkant 8)7

Maar goed, als EA gewoon slechtere CD's gebruikt, dan breken ze idd eerder. Misschien ook wel daarom dat ze gebroken CD's omruilen :)

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:05

Wom

Ik heb het gehad met mijn Need For Speed Cd-Rom. Ik deed hem gewoon in het doosje en ja hoor; scheur van 2,5 cm erin. En idd, was een EA Cd-rom. Verder nog nooit gehad.

Carnavalmarkt.nl - Gratis adverteren met carnaval- en feestartikelen

• ko9
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:36

ko9

bij mij zijn er inmiddels 3 cd's kapot gegaan in 3 verschillende cd-spelers. (1x is mn cd-speler naar de knoppe gegaan)
-GTA
-C&C Generals
-Fifa.

Heb inmiddels al 5x een boos mailtje gestuurd, maar nix meer van gehoord. Ga ze binnenkort maar eens bellen, op de site staat namelijk dat je ze op kan sturen en dan nieuwe krijgt...

Verwijderd

het zijn ook poep cd's heb hier ook kappotte red alert cd's
oplossing: neecdkraks
maarja als bedrijf zou ik het ook niet weten

Verwijderd

Crazy heeft hetzelfde probleem met alleen maar EA cd's, na een langere gebruik krijg de midden of de buiten ring kleine scheurtjes. O.A.
C&C Redalert 2 yuris revenge.
C&C generals.
Need for speed porsch unleashed.
Need for speed hot pursuit 2
F1 2002.
F1 challenge.
Battlefield 1942.
MOHAA.

Gelukkig heb ik vroeg tijdig van al die games een CCD gemaakt :) dus ken gelukkig die games nog steeds doen.

Verwijderd

kheb't ook 1x met een bf cd gehad. nu maak ik overal images van die ik mount in deamon tools.

Verwijderd

die aopen dingen lanceren regelmatig cd's in 1000 stukjes dus tjah...

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

Nu moet ik wel toe geven dat op een of andere manier de CDs van EA wel vrij hard/stug zijn je kan ze niet zo verbuigen als bijvoorbeeld andere cds...

misschien knappen ze daarom eerder...

• SPOXER
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-08 15:14
bij mij is er nog nooit :Y) een 1 cd kapot gegaan door cd(dvd)speler. _/-\o_

• ko9

ko9

SPOXER schreef op 04 september 2003 @ 17:31:
laat me raden.... nooit EA-cd's gekocht ;)

[ Voor 3% gewijzigd door ko9 op 04-09-2003 17:44 ]

• Qorne
  • Laatst online: 27-03-2018

Qorne

Think Different

SPOXER schreef op 04 September 2003 @ 17:31:
hier ook niet, maar ik vind de cds van EA games niet echt degelijk, ook hoor ik vaker dat ze stuk gaan :P

Verwijderd

Exirion schreef op 04 September 2003 @ 13:28:
[...]

Lees eerste de topic ff door voordat je blaat :z
Ik heb EA cd`s van jaren oud, FIFA etc.., die zijn helemaal grijsgedraaid, en ik heb nog nooit scheuren o.i.d meegemaakt. Vat het ook niet
:/

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2003 @ 18:23:
[...]

Ik heb EA cd`s van jaren oud, FIFA etc.., die zijn helemaal grijsgedraaid, en ik heb nog nooit scheuren o.i.d meegemaakt. Vat het ook niet
:/
EDIT: Heb de oer-Red Alert voor WIN95/98 ook nog, word hier nu niet meer gespeeld, maar die heeft ook honderden uren gemaakt :?

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19:22
Verwijderd schreef op 04 september 2003 @ 18:25:
[...]

EDIT: Heb de oer-Red Alert voor WIN95/98 ook nog, word hier nu niet meer gespeeld, maar die heeft ook honderden uren gemaakt :?
RA1 was ook niet van EA :+

de 1e games op DVD komen binnenkort uit (HL2). die zijn d8 ik wat steviger als cdroms.
hebben iig een lagere snelheid nodig om dezelfde hoeveelheid data te lezen

TheS4ndm4n#1919

• dodo79
  • Laatst online: 21:01

dodo79

witte dikke tonnie

Tekn0z schreef op 04 September 2003 @ 13:01:
[...]

Bij online games, zoals BF1942, CS e.a. is het onmogelijk om een goede image te maken, dit ivm het sjekken vd cd. Dus dat gaat niet altijd op. Althans hier werkt t niet, helaas :( Of ik doe iets fout :?
jij doet iets fout.

ik heb van al me games images gedraaid, en de originele cd's weer netjes in et doosje terug gedaan.
dit om de cd's een beetje te sparen.
en het voordeel van de images is dat het sneller is in de game zelf.

ik heb dit gedaan met clone cd

omdat het kan!

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik, de topic-starter, had het niet echt over scheuren maar complete geknapte EA CD's.
Dus 1001 stukjes CD in de speler.

Het is idd verstandig dus om van het origineel een clone te maken en die te gebruiken.. en je dure CD's ergens netjes op te bergen....

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 21:33 ]

• DarkShadow
  • Laatst online: 00:36
battlefield 1942 hier ook, allebei de cd's, van binnen uit barstjes

• DutchCommando
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:05
Ik snap de hele rage van die 52x cd-spelers ook niet. Het verschil in snelheid tegenover 48x is minimaal terwijl de risico's weldegelijk groter zijn. Zoals bijvoorbeeld in dit topic: cd knalt kapot in cd-rom (toevallig inderdaad een EA game :)).

Simpelweg zoeken naar 52x cd levert bij mij 123 resultaten op waarvan een groot deel AOpen topics. Mijn advies is in ieder geval: Koop geen 52x speler. En al helemaal niet van AOpen.

Ikzelf gebruik geen 52x speler (48x Toshiba DVD) en heb tot op heden nog geen slechte ervaringen gehad met cd scherven die mijn gezicht hebben verminkt (Je bent een rund als je met 52 speed cd spelers stunt ;)).

• RocketKoen
  • Laatst online: 19:22
DutchCommando schreef op 04 September 2003 @ 23:11:
Je bent een rund als je met 52 speed cd spelers stunt ;).
}:O Wat ben je dan wel niet als je een 56x koopt....

TheS4ndm4n#1919

• Jozz
  • Laatst online: 13-07 19:27
Ik heb het alleen met de cd van GTA gehad, verder nooit met andere cd's ook niet van EA. :)

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Laatst online: 20:36
Ik heb het ook gehad met GTA3 cd 2. scheuren aan de binnenkant maar de cd deed het nog gewoon. Toen heb ik daarna een nieuwe computer gekocht met een cheap-ass cd rom speler (lite-on 52max), die heeft de cd helemaal gescheurt en nu werkt hij dus niet meer :( :r

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bij mij zijn mn 2 eerste cd's van de drie van unreal tournament 2003 gescheurd.
Ik heb een fax gestuurd naar de importeur 4 maanden terug,nou na nog 3 faxen nog steeds geen antwoord van die hufters,is wel ff 49, Euro naar de bliksem!
Alle andere spellen helemaal geen problemen mee,maar die cd's van ut2003 zijn DUIDELIJK veel dunner dan andere cd's !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-10 11:24
Verwijderd schreef op 05 September 2003 @ 19:36:
bij mij zijn mn 2 eerste cd's van de drie van unreal tournament 2003 gescheurd.
Ik heb een fax gestuurd naar de importeur 4 maanden terug,nou na nog 3 faxen nog steeds geen antwoord van die hufters,is wel ff 49, Euro naar de bliksem!
Alle andere spellen helemaal geen problemen mee,maar die cd's van ut2003 zijn DUIDELIJK veel dunner dan andere cd's !!!
hoe willen ze anders 3 cd's op elkaar in een doos krijgen. Ik vind het wel steeds gekker worden hoe ze cd's verpakken en de eingebruiker naaien door hun besparing op matrialen. Als het zo doorgaat kan je over een tijd cd images downloaden want een cd persen kost de industrie teveel. En reken er dan maar niet op dat ze goedkoper worden. (Juist duurder omdat je het nu nog sneller in huis kan hebben) :r

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mark Lor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-03 09:30

Mark Lor

...

JA, cd's van ea breken eerder een kennis van mij werkt op de helpdesk van samsung odd (optical disk drives) en daar komt het dus nog wel eens voor dat hij door iemand gebeld word dat zijn cd is geexplodeerd in zijn cd speler, heel toevallig maar het schijnen vooral vaak cd's te zijn van fifa (ea).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Laatst online: 19-10 22:48

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Bij een vriend van mij ook:
RA2 cd geknapt, gelijk frontje van cd-speler verwoest :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bear
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-10 14:56

Bear

wench

Ik heb het een keer gehad met een gta2 cd, die was altijd erg heet al haalde ik em eruit en door snel in en uit het hoesje te halen vooral die dvd hoesjes dan kwamen er kleine scheurtjes in het midden 2 precies tegen over elkaar en toen liet ik em is een keer vallen op de vloerbedekking kapot :+

done done on to the next one... psn: Bear-H6O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn 2e cd van BF1942 is gescheurd in het midden. Dit komt door de dvd-hoesjes, met die drukknop in het midden. Normaal heb ik ze daar nooit in zitten, maar deze keer wel-> gescheurd. CD's opgestuurd en €5 betaald, nieuwe gekregen.

Nu is in mijn cd1 van Generals(ook EA dus) ook al een klein scheurtje gaan zitten :( Klote zooi. Voortaan gebruik ik wel mooi Deamon-tools.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2003 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarTAC
  • Laatst online: 12-05 14:34
Wat ik ook opmerkelijk vind is dat die CD-hoesjes (van die DVD dingen) de CD heel strak vasthouden. Ik bedoel elke keer als ik een CD uit het hoesje haal heb ik het gevoel dat het binnenste randje af gaat brokkelen ofzo, omdat het zo'n moeite kost de CD eruit te halen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

daarom maken ze ook BIN files.. met wat Cue files..
Da's om scheurende CD's tegen tegaan :+ :P
Maar ik heb nog nooit een kapotte cd gehad.. Jah. hoogstens door eigen fout..
(of zou dat komen omdat ik maar 1 legale cd heb)
maar iig. nog geen enkele cd bij ons is gescheurt/gebroken.. weird but true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer beide uiteinden van de cd maar tegen elkaar aan te vouwen wedde dat ie breekt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Nou, raad eens :( Een 'The Sims House Party' is geknapt... nu zou ik wel graag een vervangende CD willen en ik vertrouw mijn speler ook niet meer :s Hij zit nu vol met poeder :p

Die CD kan ik naar EA sturen (samen met 7.50 dollar) zodat een nieuwe wordt opgestuurd. Wie heeft hier ervaring mee?

En denken jullie dat ik een nieuwe speler kan krijgen? Tis nogal aan vaag merk, maar dat zal wel niet al te veel uitmaken. Hijs splinternieuw en het is een fikker die maximaal 52x leest. Wat is jullie ervaring met de garantie in dit soort gevallen?

Zeer vriendelijk bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Muziek CD's zijn over het algemeen van een wat betere kwaliteit (lees: dikker), omdat je bij muziek het eerder hoort als het een slechte kwaliteit CD is. Dan krijg je ruis en tikken enzo.
haha wat een onzin man!... een cd bestaat uit 1en en 0en dat is iets totaal anders dan een LP die wel krassen kan vertonen en ruis daarbij geeft...

Een cd heeft ook krassen maar dan is die data gewoon beschadigd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Misschien een idee om een backup te maken naar HD en te spelen mbv deamon tools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:18

Initial G

f.k.a. GKLQuake

ik ging laatst uit frustratie een cd breken, nou dat heb ik geweten! Dat ding knapte in tientallen stukjes, PATS! Het is wel flexibel maar toch zo hard plastic dat het echt uitelkaar kan spatten of scheuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonaldMade
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:52
Oscar Mopperkont schreef op 17 maart 2004 @ 11:52:
Misschien een idee om een backup te maken naar HD en te spelen mbv deamon tools?
Is opzich wel een idee, maar dat neemt weer schijfruimte in, en je hebt niet voor niets het spel / programma op cd gekocht. Die manier van 7.50 dollar voor een nieuwe cd vind ik nogal een lullige methode van ea. Je betaald al 50 euro voor een goed spel, krijgt dan al een slechte kwaliteit cd-rom en dan dat nog. Ben ik de enigste die dat belachelijk vind ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamo schreef op 17 maart 2004 @ 11:40:
Die CD kan ik naar EA sturen (samen met 7.50 dollar) zodat een nieuwe wordt opgestuurd. Wie heeft hier ervaring mee?
Ik heb hier ervaring mee. Mijn battlefield cd 2 was gescheurd in het midden, komt door die kut dvd hoesjes. Stom van mij, om die cds erin te laten zitten.

Maar ik moest de hele zooi, dus alle cd's + boekjes + hoesje opsturen + € 5 en ik had binnen een week een heel nieuw setje.

Sindsdien gebruik ik deamon tools, cd's houdt ik voortaan mooi in een apart hoesje ;)

Maar ik heb wel het idee dat de EA cd's eerder knappen. En het is ook best belachelijk dat je daar weer geld voor moet dokken, maar ja....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mahi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 03-10 09:19

mahi

God bless GoT

Cd's breken alleen als ze mishandeld worden. Met andere woorden, als de krachten op het schijfje te groot worden. Een oude 32x cd-romspeler haalt al draaisnelheden van bijna 10.000 rpm!! Kun je jezelf wel inbeelden wat dat moet zijn op 50x en hoger. Als je daarbij de krachten gaat uitrekenen, dan is het eigenlijk zelfs verwonderlijk dat er zo weinig cd's stuk gaan.

Dus al je wilt vermijden dat je cd's stuk gaan, blijf dan weg van de absurde snelheidshype. 40x is nog steeds meer dan snel genoeg, maakt veel minder lawaai en de kans op beschadiging van de cd is nagenoeg onbestaande.

Als je toch een snellere cd-speler hebt, dan kun je nog steeds software als CD Bremse gebruiken om de cd-speler te beperken tot pakweg 40x.
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 11:49:
haha wat een onzin man!... een cd bestaat uit 1en en 0en dat is iets totaal anders dan een LP die wel krassen kan vertonen en ruis daarbij geeft...
Een cd heeft ook krassen maar dan is die data gewoon beschadigd...
Een cd bestaat uit putjes en landjes waarvan de overgangen 1'en en 0'en voorstellen. Een cd leest nooit foutloos uit. Er zullen - hoe gaaf de cd ook is - steeds fouten zijn door de contactloze uitleesmethode. Daarom is er in de cd-speler ook nog een foutdetectie en -correctiemechanisme voorzien. Bij een audio-cd is dat enkel de zogenaamde CIRC. Bij data-cd is er echter nog extra ECC-foutinformatie aanwezig in de data. Hierdoor is een data-cd veel beter bestand tegen fouten dan een audio-cd. De reden voor deze extra foutdetectie en -correctie is omdat wanneer bij audio-cd onverbeterbare fouten optreden deze (indien klein genoeg) onhoorbaar gemaakt worden door interpolatie. De data is wel niet juist, maar je hoort het dan toch niet. Bij computerdata gaat zulk een truukje natuurlijk niet op. Eén fout bit is voldoende om een heel programma onbruikbaar te maken. Vandaar de extra ECC-foutinformatie.

Dus in principe is het wel degelijk mogelijk om cd's van mindere kwaliteit voor data-cd's te gebruiken.

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops... On my desk I have a workstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GreatDictator
  • Registratie: Februari 2004
Hmm...ik heb geloof ik (ben nu niet thuis) een Aopen DVD-Rom, ik geloof dat die CD's op max 48x speelt. Ben ik een risicogroep? :P

In ieder geval koop ik sowiesoniks meer van EA sinds ze Westwood gesloten hebben en ook andere leuke kleine softwareontwikkelaars hebben "geconsolideerd" (Maxis, Bullfrog). Het zou me iig niks verbazen als EA slechte kwaliteit CD's maakt.

Und weil der Mensch ein Mensch ist | Drum hat er Stiefel im Gesicht nicht gern | Er will unter sich keinen Sklaven seh'n | und über sich keinen Herr'n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hayate666
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 16:53

hayate666

zwaardfetisjist

Bij mij hebben Red Alert 2, Yuri's Revenge (2 keer al :p), Renegade en Generals er al een keer aan moeten geloven. Het zal wel iets met EA te maken hebben, want met andere cd's heb ik het nog nooit gehad.

As it turned out, the stone was mightier than both the sword and the pen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb er gelukkig geen last van dat de cd's zomaar knappen in de DVD rom speler. Ik heb veel legale spellen van EA, maar nog nooit 1tje geknapt.

Wel hoor ik het van vrienden/innen dat de cd is gesprongen in hun DVD/CD drive. Maar wat het probleem er van is. Zal ik echt niet weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-10 11:11

Pubbert

random gestoord

Bij mij alleen Medal of Honor, maar dat vanwege veel wisselen van de betreffende CD ;(

En Yuri's Revenge is ook geknapt bij mij :(

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 01:43

Wildfire

Joy to the world!

^^ kickje ^^

Zojuist Generals maar weer 's geïnstalleerd en toen ik de CD uit de drive haalde zag ik dat 'ie vanuit het centrum flink aan het scheuren was. Godzijdank dus niet uit elkaar gespat in de drive... phew.

Nu zoek ik EA's vervangingsbeleid op... zie ik dat ik $7.50 mag dokken voor vervanging terwijl zij slechte CDs leveren. Wat een onzin!

Is er nog iets te doen waardoor ik kosteloos een nieuwe CD ter vervanging krijg?

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naftebakje
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-10 15:27
Als je het aankoopbewijs met de CD meestuurt moet je niet betalen, zonder kasticket kost het 5€.

Als de boer zijn koeien kust, zijn ze jarig wees gerust. Varkens op een landingsbaan, leiden nooit een lang bestaan. Als de boer zich met stront wast, zijn zijn hersens aangetast. Als het hooi is in de schuur, zit het wijf bij den gebuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op mijn oude PC heb ik een 52x CD-Rom speler en een Sony DVD brander.

Toen ik GTA: Vice City (Rockstar Games) bij de release kocht bleef de speel-CD op de volle 52x draaien, ik heb heel veel met CD gespeeld, maar ik was de hele tijd bang dat hij uitelkaar zou spatten (gelukkig is dat nooit gebeurd :) ).

CD Bemse werkte goed, maar als ik de game vanaf de DVD brander starte liep hij heel vaak na een tijdje vast waardoor ik de PC moest rebooten/uitzetten, want niks deed het meer.

Sinds een jaar gebruik ik een NO-CD crack en is alles opgelost.

Sindsdien doe ik het bij elke (gekochte) game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:31

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik heb laatst een sims2 cd defect gehad. Spntaan geknapt vanuit het midden. Overigens moet ik nog steeds een nieuwe terugkrijgen van Ea games. Wacht er nu al meer dan een maand op :(
Als je het aankoopbewijs met de CD meestuurt moet je niet betalen, zonder kasticket kost het 5€
Het kost ZOWIEZO 5 euro. Kassabon of niet.

[ Voor 31% gewijzigd door Bor op 15-01-2005 17:14 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Laatst online: 01:43

Wildfire

Joy to the world!

Bor_de_Wollef schreef op zaterdag 15 januari 2005 @ 17:13:
Ik heb laatst een sims2 cd defect gehad. Spntaan geknapt vanuit het midden. Overigens moet ik nog steeds een nieuwe terugkrijgen van Ea games. Wacht er nu al meer dan een maand op :(

[...]

Het kost ZOWIEZO 5 euro. Kassabon of niet.
Kijk, en dat vind ik nu gewoon afzetterij. Gezien dit topic lijken mij de CDs van EA kwalitatief zeker niet echt goed te zijn, en daar moet ik als consument dan maar voor op draaien?

Godzijdank werkt mijn image, die ik toevalligerwijs vorige week nog had gemaakt, perfect (nou ja, toevallig, gekopiëerd voor een kennis maar dan wel zonder mijn legale key of course). Maar goed dat ik 'm nog niet gewist had.

Gauw op CD gebrand, geen crack nodig om te spelen. Ik ga nu dan ook maar geen moeite doen een nieuwe CD te krijgen, tenminste niet zolang het me ook maar 1 cent of meer kost.

[ Voor 8% gewijzigd door Wildfire op 16-01-2005 17:56 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
CD Kapot/ Boekje kwijt

Indien uw CD kapot, gebarsten of anderzijds defect is geraakt kunt u gebruik maken van onze retour garantie. Deze garantie geldt tot en met 90 dagen na datum van aanschaf.

Om uw game te laten vervangen dient u de defecte CD('s)inclusief doosje, handleiding en kassabon tezamen met een vijfeurobiljet (verzend en administratiekosten) naar onze Postbus te sturen. U krijgt dan na ongeveer twee weken een nieuw werkend spel opgestuurd.

Wij adviseren u het spel aangetekend te versturen. Als uw game niet bij ons aankomt, kunnen wij hem niet vervangen.

Indien u uw boekje kwijt bent, kunt u tevens gebruik maken van onze retouroptie. U dient het gehele pakket, inclusief CD en doosje, met daarbij het vijfeurobiljet naar ons adres op Schiphol toesturen. U krijgt dan na ongeveer twee weken het spel retour gestuurd met nieuw boekje.

Nb.: U hoeft géén 5 euro te betalen indien het product defect is bij aankoop en de winkel de game niet meer wil omruilen.U moet dan wel de aankoopbon nog hebben. Indien er meer dan een week verstreken is na aankoop, dient u de 5 euro wel te betalen.

Indien u niet zeker weet of het spel kapot is, verdient het aanbeveling om het spel een keer op een andere computer (van uzelf, familie, kennissen etc) uit te proberen.

Het adres waar u uw pakket aan kan richten:

Electronic Arts Benelux
Postbus 75756
1118 ZX Schiphol-Triport
Mijn CD1 heeft nu ook een barst. Had er voor vandaag een barst in zitten van binnen naar buiten van ong 2cm. Ik heb hem 3 week geleden nog kunnen installeren met deze CD. Vandaag zou ik dat weer proberen, maar hij kon m niet meer goed lezen. CD er uit, Scheurlengte is gewoon verdubbeld.

Nu weet ik zeker dat ik BF1942 langer heb dan 90 dagen, dus nu kan ik hem niet eens meer retourneren... :( kassabon heb ik al lang niet meer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb het zelf maar 1 keer meegemaakt: met Anachronox.

Aanvankelijk zat er een klein scheurtje aan de binnenkant van de cd (door overdreven stevig klikmechanisme in het doosje denk ik). "Geen probleem" denk ik dan en steek de cd in de drive om de installer te starten.
cd begint op te spinnen en BANG! Gedaan :(. cd-rom speler openvijzen en me een halfuur geamuseerd met de stukjes eruit te vissen.

Wel spijtig dat ik toen niet afwist van die garantie (is ondertussen al jaren geleden). Had wel graag de honderden scherfjes in een enveloppe gestoken en teruggestuurd :)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 26-07-2006 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Het zijn goedkopere cd's, en, de meeste mensen gebruiken het hoesje niet zoals het hoort, bij de meeste gevallen moet je in het midden drukken en dan komt de cd los of iets dergelijks. Daardoor komt er teveel kracht op, en als men het dan niet fatsoenlijk doet en met wat beleid gaat het ook fout, dus het is vaak een combinatie van factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:53

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

HyperTrophy schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 12:18:
[...]

Mijn CD1 heeft nu ook een barst. Had er voor vandaag een barst in zitten van binnen naar buiten van ong 2cm. Ik heb hem 3 week geleden nog kunnen installeren met deze CD. Vandaag zou ik dat weer proberen, maar hij kon m niet meer goed lezen. CD er uit, Scheurlengte is gewoon verdubbeld.

Nu weet ik zeker dat ik BF1942 langer heb dan 90 dagen, dus nu kan ik hem niet eens meer retourneren... :( kassabon heb ik al lang niet meer...
Dan download je die cd toch gewoon? Je hebt met het originele spel namelijk ook een licentie gekregen, en daar gaat het toch om, niet om de cd zelf? (wel die cd bewaren natuurlijk)

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duesenberg J
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:59
heb zelf ook al 3 keer gehad dat de schijf barst, maar niet bij EA.

2x bij GTA:SA de play-disc gescheurd aan de binnenkant
en 1x UT2004 de play-disc alleen de bovenlaag gebarsten (staat nu omhoog gebogen. kan dus niet meer worden gebruikt)

Omdat ik het gelukkig altijd tijdig in de gaten had, heb ik nog nooit gehad dat er een CD of DVD kapot springt in mijn drive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whut?!
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

Whut?!

Huh?

Verwijderd schreef op donderdag 04 september 2003 @ 15:21:
[...]
Een CD heeft geen linker- of rechterkant 8)7
Een cd heeft oneindige veel linker- en rechterkanten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een keer gehad dat een CD-ROM helemaal uit elkaar barstte en met sleuf en al uit mijn drive kwam zetten. Schrok me kapot.

Het was een gekopieerd cdtje en ik weet niet meer welk merk het was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
Whut?! schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 16:42:
[...]

Een cd heeft oneindige veel linker- en rechterkanten :p
naja... :) als je de titel afleest vanaf de cd... ;)

maargoed idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperTrophy
  • Niet online
bartvl schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:04:
[...]

Dan download je die cd toch gewoon? Je hebt met het originele spel namelijk ook een licentie gekregen, en daar gaat het toch om, niet om de cd zelf? (wel die cd bewaren natuurlijk)
Ik heb idd maar ff een kopietje gedownload. tsja wat moet je anders...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-10 13:25
M@NIC schreef op donderdag 04 september 2003 @ 11:50:
-Erop gaan zitten?
-Je cd kapot rammen omdat je voor de zoveelste keer van een flat afsprong en je toets voor parachute deed het niet meer (bf2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Bij de meeste games kun je de CD of DVD er gewoon uithalen nadat het spel is opgestart. Een image maken en dan via daemon tools gaat natuurljik sneller en gemakkelijker maar voor de mensen die absoluut tegen 'warez' zijn is dit wel handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wmm
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-10 10:34

Wmm

Deruxian schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:07:
Bij de meeste games kun je de CD of DVD er gewoon uithalen nadat het spel is opgestart. Een image maken en dan via daemon tools gaat natuurljik sneller en gemakkelijker maar voor de mensen die absoluut tegen 'warez' zijn is dit wel handig.
Dat heeft natuurlijk niets met warez te maken :). Zolang je de originele cd maar hebt, als je hem gedownload hebt hoef je sowieso geen image te maken, die heb je al :P.
Ik heb trouwens geen idee of het illegaal is om van je originele cd een image te maken zodat je de cd niet meer nodig bent...

Anyhow, ik doe het altijd met cd / dvd's die ik veel gebruik. Ik heb weinig trek om telkens als ik ff wil spelen de cd te pakken, in lade te doen, wachten tot ie geladen is etc. Ik heb nu gewoon 3 virtuele cd spelers waarin ik de images laadt zodat ik alleen nog maar op de snelkoppeling hoef te rammen.
Naast dat het stukken makkelijker is is het ook beter voor je cd's.

Het zijn trouwens niet alleen EA cd's. Bewezen is dat spelers die lezen op 52x een verhoogde kans bieden op kapot spul, althans een paar jaar terug zeker nog. Kwamen ze letterlijk in stukken uit de speler vliegen. Geen idee hoe dat nu is, al tijden niets meer van gehoord.

Edit: zoals BP en anderen al zeiden dus, eigen ervaring :P.

[ Voor 6% gewijzigd door Wmm op 26-07-2006 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17-10 21:52

Karel V

Een simpele ziel

Zelf ook een keer gehad, een gescheurde cd vanuit het midden. En wel bij ANNO1503, ook van EA. Erg frappant, daar de meeste games die ik koop van andere uitgevers zijn, en daar nooit wat mee heb. Het kan ook in combinatie zijn met de cd-doosjes waar je zo'n knobbel in het midden hebt, die je niet in kunt drukken. Die moet je er dus uitwringen, door eerst aan de ene kant, en dan aan de andere kant van de cd-rand de cd omhoog te drukken. En dat zijn soms flinke krachten, ja dan wil het binnenste randje wel een keer kapot gaan.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Pagina: 1