Een klant van ons werkt remote bij ons op een terminal server, de printers van de klant staan gedefinieerd op een file server. De lijn die hier naar toe ligt is 512 kbit en het is dus belangrijk dat de prints zo klein mogelijk zijn. Welke driver kan ik het beste gebruiken voor de printers pcl of postscript, zodat er zo min mogelijk printdata over de lijn gaat ?
WOS --> Software Algemeen 
Om wat voor printer en wat voor bestanden gaat het? PCL5 is bijvoorbeeld nogal anders dan PCL6 (al weet ik niet zeker of dat ook geldt voor de bestandsgrootte). Plus je kunt natuurlijk wat 'spelen' met de instellingen (zoals standaard / max. kwaliteit & resolutie).
Zo uit m'n hoofd zijn er geen grote verschillen tussen (recente versies van) PCL en PS. Ik zou het voor die printertypes gewoon even uitproberen met wat grote plaatjes - ik heb het hier met een HP8000 even geprobeerd met PS en PCL6 drivers; een verschil van procenten.
Om wat voor printer en wat voor bestanden gaat het? PCL5 is bijvoorbeeld nogal anders dan PCL6 (al weet ik niet zeker of dat ook geldt voor de bestandsgrootte). Plus je kunt natuurlijk wat 'spelen' met de instellingen (zoals standaard / max. kwaliteit & resolutie).
Zo uit m'n hoofd zijn er geen grote verschillen tussen (recente versies van) PCL en PS. Ik zou het voor die printertypes gewoon even uitproberen met wat grote plaatjes - ik heb het hier met een HP8000 even geprobeerd met PS en PCL6 drivers; een verschil van procenten.
'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)
Ik zou inderdaad met wat verschillende settings printen naar file. Dan weet je het meteen toch....
Ok bedankt.. Ik heb ondertussen al wat geexperimenteerd en het lijkt erop dat de postscript bestanden groter zijn dan pcl.
In ieder geval bedankt voor jullie reacties..
Verwijderd
Normaal gesproken is PS kleiner dan PCL.Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 14:54:
Ok bedankt.. Ik heb ondertussen al wat geexperimenteerd en het lijkt erop dat de postscript bestanden groter zijn dan pcl.
PCL 6 is weer nog beter geoptimaliseerd voor TS gebruik dan de 5e, maar zorgt weer voor meer problemen. Meeste TS admins gebruiken de 5e. Veilig en stabiel. (wel zorgen dat je de version-3 user mode versies gebruikt, en niet de version-2 kernel mode versies)