Problemen met Raid array, mb fasttrak lite op msi KT3 Ultra

Pagina: 1
Acties:

• slash24
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-11-2025
Misschien is er al ergens iets over geschreven hier, maar heb de faq doorgenomen en zie er niks over terug:

Probleem; anderhalf jaar lang geen re-install van windows XP nodig gehad en mijn raid 0 config werkte altijd perfect. 2 x maxtor 80 GB 7200 rpm in striping mode.
Nadat ik in windows setup alle partities heb verwijderd (dus ook op mijn normale 40 gig 5400 rpm op master ide 1) en deze weer opnieuw aanmaak wil windoos die natuurlijk formatteren. De 40 gig op ide 1 wil dat wel doen, maar de raid array geeft na 12% een foutmelding dat het formatteren mislukt is en dat dat kan komen doordat de schijf beschadigd is. Ik al bang dat dat het geval is, maar na testen van de 80 gig schijven als stand-alone op een normale ide poort ben ik erachter dat dit niet zo is: schijven kunnen gewoon stand-alone geformatteerd worden.

Iemand enig idee wat ik nu kan proberen?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Is je systeem overgeklokt? Zo ja, even terugklokken :)
Draai verder voor de zekerheid ook memtest86.

Indien alles in orde is, dan vind ik het voor de rest wel een erg wazig probleem .. Ik zou in zo'n geval de schijven gewoon volledig leeghalen met mbrwork/zerofill/etc en daarna opnieuw van scratch af beginnen met array aanmaken, partitioneren en formatteren :) Probeer ook eens andere partitioneer/formatteer methoden zoals PartitionMagic en fdisk/format.

• slash24
Systeem is niet overgeclocked. verder heb ik geen idee wat de progsels zijn waar je hierboven over praat: mbrwork/zerofill/etc. wat doen die en waar kan ik ze vinden?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

mbrwork: www.google.com
zerofill: www.maxtor.com >> powermax
etc: zie o.a. freeware tooltjes in de FAQ van dit subforum

:)

edit:
voor de duidelijheid: je hoeft ze niet allemaal tegelijk te doen .. het is of-of ;)

[ Voor 28% gewijzigd door BalusC op 04-09-2003 11:14 ]

• slash24
Jessssss,
Tis weer opgelost! Na een Quickformat ging alles ineens weer goed! Lijkt erop dat een slow format niet wordt geaccepteerd! BUGJE?? Maar goed, bedankt voor de replies, gelukkig werkt het allemaal weer.