packard Bell moederborden defect?

Pagina: 1
Acties:

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Ik heb hier 2 msi borden van packard bell type 6340. Eentje met VGA On-board en de andere zonder. Allebei starten ze goed op. Geen probleem, maar met Windows wil die niet laden of opstarten. Meteen beschermingsfout. Ik heb toen een Asus A7N266-VM erin gehangen en geen probleem. Geheugen getest met Memtest en geen probleem. Alles getest en ook de processor. Ik heb eigenlijk nooit zo erg meegemaakt als met Packard Bell machines dat die gewoon geen goede doorstart hebben in Windows.

Het zijn allebei identieke moederborden. Geen lekkende condensatoren zo te zien. Zou ik er nog wat mee kunnen? Of moet ik ze echt defect verklaren.

Ik heb ooit ook nog een MSI bord socket 370 van Packard Bell gehad die ook dit zelfde probleem had.

Wie weet waar het aan zou kunnen liggen anders gaan ze de vuilnis in. Wel leuke borden als extra machine.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:47

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

itsalex schreef op 04 September 2003 @ 10:19:
Ik heb hier 2 msi borden van packard bell type 6340. Eentje met VGA On-board en de andere zonder. Allebei starten ze goed op. Geen probleem, maar met Windows wil die niet laden of opstarten. Meteen beschermingsfout. Ik heb toen een Asus A7N266-VM erin gehangen en geen probleem. Geheugen getest met Memtest en geen probleem. Alles getest en ook de processor. Ik heb eigenlijk nooit zo erg meegemaakt als met Packard Bell machines dat die gewoon geen goede doorstart hebben in Windows.

Het zijn allebei identieke moederborden. Geen lekkende condensatoren zo te zien. Zou ik er nog wat mee kunnen? Of moet ik ze echt defect verklaren.
Tja, dat deze borden uit Packard Bells komen zegt vrij weinig- het zijn gewoon MSI 6340 borden, de ene een rev.1.0 (zonder VGA), de andere een rev.3.0 (met VGA), en dit zijn dan ook uATX derivaten van de beruchte MSI 6330 K7TPro reeks, die bekend staat om enerzijds condensator problemen en anderzijds om 'zomaar' uitvallen.
Ik heb ooit ook nog een MSI bord socket 370 van Packard Bell gehad die ook dit zelfde probleem had.
Welke :?
Wie weet waar het aan zou kunnen liggen anders gaan ze de vuilnis in. Wel leuke borden als extra machine.
Misschien dat Terw_Dan iets meer up to date info heeft, maar wat je hier beschrijft lijkt me eerder resultaat van raar toeval dan iets wat als known issue van PB is. Geef ook eens de rest van de specs- met name welk CPU en welke RAM erin gebruikt wordt (let op dat ze maar 100MHz FSB ondersteunen...)

Oslik blyat! Oslik!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Titelchange "computerborden" >> "moederborden" :+

• LollieStick
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-05 23:59
Gebruik je dezelfde hardware in de MSI borden als op de A7N266 :?

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

De 6340 (ofwel Florida/Halley). worden standaard geleverd met een duron 700 of 800. zitten die er nog op, of heb je er inmiddels een snellere proc op zitten?

de duron 800 bakken hadden in sommige gevallen last van een hitte probleem waardoor er problemen konden onstaan met de stabiliteit van die planken. Hierdoor gingen ze echt de meest vage dingen doen. In de meeste gevallen was het hangen. Maar vage windows meldingen konden ook gegeven worden door het kreng.
Probleem lijkt te liggen aan de koeling. Echter met extra koeling werkte ze in sommige gevallen erg goed. in andere gevallen niet echt.

Wat even belangrijk is is de proc die er op dit moment op zit (de 700 leek er vaag genoeg bijna geen last van de te hebben terwijl de 800 dit wel deed).

offtopic:
als de plankjes dood zijn wil ik ze evt wel hebben voor tegen mijn muur ;)

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Alles was orgineel maar het bord deed het gewoon niet in Windows. Het geheugen is uitgebreid getest en de proc ook. De proc deed het goed op een Asus A7N266/vm dus dat is het probleem niet en het geheugen heb ik getest op een Intel bord met memtest. geen enkel probleem. Welke proc 700/8000/1000 ik erop doe allemaal hetzelfde effect. De temp blijft constant 37 graden dus dat is perfect. Ik gooi de borden gewoon het raam uit of heeft iemand nog interesse in die dingen? Packard Hell borden heten dit. Trouwens ik ga eerst even proberen om ze naar Award bios te krijgen. Dat gaat ook leuk worden. Als ze het daarna niet meer doen pech zou ik zeggen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

itsalex schreef op 04 September 2003 @ 21:57:
Alles was orgineel maar het bord deed het gewoon niet in Windows. Het geheugen is uitgebreid getest en de proc ook. De proc deed het goed op een Asus A7N266/vm dus dat is het probleem niet en het geheugen heb ik getest op een Intel bord met memtest. geen enkel probleem. Welke proc 700/8000/1000 ik erop doe allemaal hetzelfde effect. De temp blijft constant 37 graden dus dat is perfect. Ik gooi de borden gewoon het raam uit of heeft iemand nog interesse in die dingen? Packard Hell borden heten dit. Trouwens ik ga eerst even proberen om ze naar Award bios te krijgen. Dat gaat ook leuk worden. Als ze het daarna niet meer doen pech zou ik zeggen.
dit lijkt idd redelijk op het hitte probleem. (ook al lijkt proc totaal niet heet te worden). een andere bios kan misschien nog iets uitmaken. maar helaas is het een hardware probleem.
Maar plz, gooi ze niet uit het raam ;) ze zijn best welkom op mijn muur :D

[ Voor 5% gewijzigd door TERW_DAN op 04-09-2003 22:03 ]

Pagina: 1