Toon posts:

Verschil in response tussen WAN en LAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een programma(access) dat we draaien over een WAN.

Dit programma maakt gebruik van een database op een LAN.
Ik heb een test gedaan met het programma op alleen op het LAN, dan is de
responstijd van het ophalen van de data van het LAN zeer acceptabel.
Nu draaien we het dus over een WAN met de Database op het LAN.
De data wordt opgehaald over een 8mb lijn, maar de response gaat echt met 10 tallen seconden achteruit.
Heeft er iemand voor mij een oplossing hoe ik de response tijden kan verbeteren....

(Bandbreedte wordt verre van maximaal gebruikt)

BVD.

(Mocht dit niet de juiste plaats zijn voor dit topic laat het me dan even weten)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 10:19 . Reden: toevoeging ]

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 10:09:
[...]Heeft er iemand voor mij een oplossing hoe ik de response tijden kan verbeteren....
Een serieuze database gebruiken; MS-SQL, mySQL, Oracle als je geld teveel hebt

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Verwijderd

Klinkt inderdaad niet echt prettig, maar wordt het geen tijd om met een database programma te gaan werken...?

Je moet weten dat Access "alles" over je lijntje verstuurd en dat het gewoon een file is in plaats van dat je een "echt" request naar je database kan sturen.

Er zijn voldoende wizards om bv. je database te converteren naar een MS SQL database

Om wat voor applicatie gaat het eigenlijk ?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 11:09 ]

Verwijderd

Access is een LAN applicatie, geen wan applicatie. Al eens aan server based computing gedacht als oplossing?

Verwijderd

Topicstarter
Aan de voorkant is het een Access gebaseerde applicatie die zijn gegevens haalt uit een MS-SQL database (had ik gezien de reacties even eerder moeten vermelden) Zowel de voorkant als de achterkant draaien binnen een LAN. Echter door een uitbreiding van ons bedrijf (nieuwe externe locatie) zijn er twee LANŽs via een WAN aan elkaar gekoppeld.
Zoals eerder vermeld gaat dit via een 8MB lijn, en dit geeft dus de genoemde vertraging.
Enig idee hoe deze communicatie kan worden bespoedigd?
(Citrix is geen oplossing ivm licenties)

Verwijderd

Waarschijnlijk is de opzet van de Applicatie dus niet geschikt voor over Wan te lopen.

Enige wat ik zo 123 kan verzinnen, zonder van Applicatie te wisselen, is de database op beide locatie's lokaal te zetten en gaan werken met een database synchronisatie pakket.

Echter deze kunnen prijzig zijn, en als nog enige aanpassingen aan de applicatie vereisen.

Die 8MB lijn is natuurlijk maar 1 kant op 8Mb of niet, de andere kant is ie waarschijnlijk max 1Mb ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2003 @ 13:52:
(Citrix is geen oplossing ivm licenties)
Als je al win2k clients in huis hebt, kost het je niks als je alleen TS gebruikt.
SBC is niet altijd gelijk aan citrix hoor :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 14:52:
[...]

Als je al win2k clients in huis hebt, kost het je niks als je alleen TS gebruikt.
SBC is niet altijd gelijk aan citrix hoor :)
TS? :?
Pagina: 1