Toon posts:

The Bat! 2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand deze versie al draaien, en nog belangrijker: Kan je 1.62r upgraden naar 2.0? We hebben een licentie voor 1.x , maar ik kan op de site geen duidelijkheid vinden hierover. Alleen maar upgradepakketten die aangeschaft moeten worden.
Ik ben met name geinteresseerd naar de SPAM filters e.d.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:37

Predator

Suffers from split brain

Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 10:01:
Heeft iemand deze versie al draaien, en nog belangrijker: Kan je 1.62r upgraden naar 2.0?
Ja en ja :)

Gewoon over je vorige install gooien :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Verwijderd

Topicstarter
Wat raar dat er op de site niks over staat dan...ook geen asteriskje ofzo, bij de download-mogelijkheden (Staat er bij 1.62r dus wel). Bedankt in ieder geval, ik ga het proberen vanmiddag. Ik hoop dat het programma wat sneller is; wij hebben er continu meer dan 10.000 emails instaan (met 15 gebruikers).

Verwijderd

http://www.the-bat.nl/download.html
Notitie voor gebruikers van vorige versies van The Bat! - verwijder uw oude versie NIET. Installeer gewoon de nieuwe versie over uw oude The Bat! heen. Uw gegevens worden automatisch overgenomen. Geregistreerde gebruikers - Uw registratie is geldig voor deze versie en andere 1.xx versies. Installeer gewoon de nieuwe versie over de oude heen.
ahum...install over mijn huidige gegooid, maar ineens heb ik weer een evaluatieversie.... :?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 10:24 ]

• Br@m
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Misschien een klein beetje offtopic hoor, maar ik gebruik al jaren met alle tevredenheid Eudora Pro. Nu dan versie 6.x
Waarom zou ik over moeten/kunnen stappen naar The Bat? :)

Garmin NUVI 300 - ACER Aspire 5102WLMi

Verwijderd

Topicstarter
Hihi...ik zie nu dat ze de site bijgewerkt hebben. Dat hadden ze een half uur geleden nog niet. Bedankt! De www.ritlabs.com is gewoon niet te bereiken; teveel page-hits misschien.

• Smattie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 07-09-2024
Zo te zien kan het inderdaad ik heb zelf ook nog op de site gekeken en het kan inderdaad. Ik heb hem net geupdate en alles werkt bij mij goed!!

Verwijderd

Neo_007 schreef op 04 September 2003 @ 10:25:
Zo te zien kan het inderdaad ik heb zelf ook nog op de site gekeken en het kan inderdaad. Ik heb hem net geupdate en alles werkt bij mij goed!!
geen conflict met je paswoord ofzo? bij mij is de update niet goed gegaan....

Verwijderd

Topicstarter
hmm, paswoorden heb ik niet meer dus ik hoop dat het hier wel goed gaat. FF backupje maken. Iemand nog meer problemen tegengekomen?

Verwijderd

Topicstarter
Help!! De registratiecode wordt niet geaccepteerd! We hebben een goede licentie voor 1.x, en die zou naadloos in 2.x moeten werken. Helaas zegt hij dat de combinatie met het wachtwoord niet goed meer is. (Ik kan in het registratievenster ook GEEN wachtwoord meer opgeven!!). Nu zit ik dus met een 30 dagen versie...iemand een oplossing? Ritlabs zegt er niks over en reageert ook niet zo vlot op email...

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

telefonotisch misschien een oplossing? En bovendien is "niet zo vlot" vast nog wel korter dan die dertig dagen dat je nu mag "proberen" toch :?

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

• esf
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11-03 14:06

esf

Staat op de website van Ritlabs niet dat een upgrade van 1.x naar 2.0 € 12,50 , € 17,50 of € 22,50 kost? Dus ik neem aan dat de registratiecode van 1.x niet zomaar kan worden gebruikt in 2.0
hier staat het..

[ Voor 30% gewijzigd door esf op 05-09-2003 09:41 ]

The hardest thing in the world to understand is the income tax. - Albert Einstein

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 10:15:
ahum...install over mijn huidige gegooid, maar ineens heb ik weer een evaluatieversie.... :?
Het lijkt erop alsof ze de tekst vergeten zijn aan te passen, en de oude standaardupdate-tekst hebben gepakt.
Geregistreerde gebruikers - Uw registratie is geldig voor deze versie en andere 1.xx versies.
Wel raar dat het upgraden bij sommigen wel goed gaat en bij anderen weer niet...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2003 10:09 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ja, en nogal storend! Er werken 12 mensen mee, en elke keer als ze The Bat! starten moeten ze het SHAREWARE venster wegklikken. Erg slordig van Ritlabs als er een foutje in blijkt te zitten, of als de upgrade dus toch NIET gratis is...

• eMKa
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
ik test het nu al paar dagen en ben er uiterst tevreden mee.
De spam filter heb ik nog niet af geconfigureerd omdat ik (nog) niet veel spam krijg.

Intel Core i7 950 - Asus Sabertooth X58 - Asus GTX690 - BenQ XL2420T | Wallpapers | Flash Games

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu contact gehad met de leverancier van The BAT! en deze vertelde mij dat de upgrade NIET gratis is. Op de website is direkt na het sturen van mijn email het asteriskje weggehaald; dit stond foutief weergegeven dus! De code van 1.x is NIET meer bruikbaar in 2.0.
Foutje!

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 20:37
Hoe zit het met IMAP, ik weet dat het wel werkt maar niet zoal IMAP zou moeten werken.

Ik draai nu 1.62i en als je dan een account insteld met imap dan download ie gewoon alle bestanden van de server en verwijdert ze ook gelijk.
Je moet dus wel instellen dat hij de berichten op de server achter laat.

Verder nadat je alles heb gedownload markeert hij alle berichten op de server als gelezen.
Niet echt ideaal dus.

Hoe zit dit in de nieuwe versie?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik gebruik IMAPS voor cs.uu.nl en dat werkt prima. Mail blijft netjes op de server. Maar je moet een zooi certificaten importeren voor de SSL verbinding, maar dat is natuurlijk logisch.

Edit: Oh, dat moet onder je adresboek, daar kun je Root CA's trusten.

[ Voor 17% gewijzigd door blackd op 05-09-2003 15:52 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• radial
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06-09 12:35

radial

Watch out

Kijk anders hier ff voor wat plugins ed er staan er ook mbt spam (vampireX)

http://www.batworld.de/index.html

20xSF170s - ozo

• Randomcybrarian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-11-2021

Randomcybrarian

Information assimilated!

Kwam er al vlot achter dat de registratie niet meer werkte voor v2 en heb dus de 50% upgraderegeling gebruikt om hem alsnog te registreren. Niet echt fijn als je bedenkt dat ik hem net enkele maanden geleden gekocht heb en nu al weer over de brug mag komen.

• MisterE
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 19:15
zijn er nog meer mensen met hetzelfde probleem:
De eerste keer dat je een nieuwe meel maakt of reply'd dan is ie best lang bezig om dat venster te maken.

ps: Nou heb ik het vermoeden dat dat ligt aan het aantal meeltjes in mijn mailbox.
Het is iig best irri.

Verwijderd

MisterE schreef op 06 September 2003 @ 10:35:
zijn er nog meer mensen met hetzelfde probleem:
De eerste keer dat je een nieuwe meel maakt of reply'd dan is ie best lang bezig om dat venster te maken.

ps: Nou heb ik het vermoeden dat dat ligt aan het aantal meeltjes in mijn mailbox.
Het is iig best irri.
misschien heeftie wat moeite met die sjablonen die hij moet laden...

Verwijderd

Door naar deze te hebben bekeken ben ik nog niet veel wijzer geworden welke spamfilter ik moet gebruiken :?

Ik heb 5 e-mail aliassen en op 1 hotmail-adress krijg ik per dag wel 20 á 30 spam-berichten :(

Ik heb een beetje gezocht op de forums van Ritlab zelf, maar werd daar ook niet veel wijzer van. (Mijn vreemde talen zijn ook niet zo goed :+) De sites zijn Engels en Duits 8)7

Kan iemand mij zeggen wat een goede plugin is voor TheBat!, een K9, een plugin die je dus leert wat spam is en niet? ;)

Omdat ik dit oude topic omhoog schop ziet men wel dat ik mijn best heb gedaan, heb de search dus wel gebuikt. Google ook, maar er zijn zoveel hits...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 20 September 2003 @ 13:03:
Door naar deze te hebben bekeken ben ik nog niet veel wijzer geworden welke spamfilter ik moet gebruiken :?

Ik heb een beetje gezocht op de forums van Ritlab zelf, maar werd daar ook niet veel wijzer van. (Mijn vreemde talen zijn ook niet zo goed :+) De sites zijn Engels en Duits 8)7
idd... ik heb net ook ff zitten zoeken maar kan ook niet zo gauw wat vinden... ik hou je op de hoogte zodra ik wat bruikbaars heb

Verwijderd

Ok bedankt, maar een K9 filter is toch een filter die wat meer tijd nodig heeft en maar dan beter is als de filters die zegmaar werken met vaste black en white listen :?

Op het ritlab forum wordt ik ook niet veel wijzer van. Maken ze de optie voor een spamfilter, waarom zetten ze er dan geen op hun site? Mja...

Ik ga ook nog even zoeken...

• iscara
  • Niet online
Yohost! schreef op 05 September 2003 @ 15:50:
Hoe zit het met IMAP, ik weet dat het wel werkt maar niet zoal IMAP zou moeten werken.

Ik draai nu 1.62i en als je dan een account insteld met imap dan download ie gewoon alle bestanden van de server en verwijdert ze ook gelijk.
Je moet dus wel instellen dat hij de berichten op de server achter laat.

Verder nadat je alles heb gedownload markeert hij alle berichten op de server als gelezen.
Niet echt ideaal dus.

Hoe zit dit in de nieuwe versie?
Draai ook 1.62i en al die dingen die je zegt kan je gewoon instellen.
Ik iig wel.

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

I think we should take a look.

iscara schreef op 21 september 2003 @ 13:22:
Draai ook 1.62i en al die dingen die je zegt kan je gewoon instellen.
Ik iig wel.
Je kunt het wel instellen, maar imap zelf werkte nog niet helemaal jovel. In 1e instantie werden alle berichten opgehaald, wat je binnen hebt wordt op gelezen gezet, en nieuwe mailtjes werden alleen binnen gehaald als ze nog unread waren. Wat niet helemaal handig werkt, vooral niet als het een gedeelde mailbox is die je met meerdere mensen bijhoudt. Met Outlook laat ie wel alles zien, en zet alleen iets op 'read' als je 'm ook gelezen hebt. Dit zou in versie 2 beter moeten zijn. Ik heb 'm al wel geinstalleerd, maar kan die mailbox niet bereiken, dus kan 't niet testen...

Exact expert nodig?

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-09 10:27
IMAP wordt nu volledig ondersteund, dat staat er als eerste item op de changelog. Hier waren idd veel problemen mee en iedereen die met IMAP werkte wist dat de berichten verwijderd werden en The Bat! er net als POP3 mee omging.

Ik heb eindelijk weer de c: partitie geformatteerd en het gokje gewaagd om The Bat! 2.0 nu te installeren. Ik heb gewoon de backup functie gebruikt die in The Bat! 1.6x zit. En heb geen problemen gevonden, alle instellingen zijn meegenomen.

Heb 1.300 mails erin staan, werkt snel en goed. Alle iconen zijn veranderd, dat is wel even wennen maar voor de rest zitten er nu goede fixes en features bij.

Ze hebben voor de bug die ik ontdenkt had nu ook een omweg gevonden. Eerst als er in een mailtje een plaatje zit kun je zo'n tabblad aanklikken waar je het plaatje ziet. Als je die dan verkleinde naar 0 pixels kreeg je "floating point division by zero" . Oftewel dat het niet lukt om door 0 te delen. Dat hebben ze nu verholpen door het plaatje minimaal ~20 pixels hoog te maken zodat hij altijd meer dan 0 is.

<Homepage>

Verwijderd

Ik heb een spamfilter gevonden _/-\o_

Deze is beter dan de eerder genoemde VampireX
Deze werkt namelijk alleen met black- en whitelisten.

Voor degene die dit voldoende vinden is hier de downloadlink

Ik wil echter liever een K9-spamfilter. Een filter die je dus moet aanleren wat spam is en wat niet. Dit kost inderdaad wat meer tijd, maar dan werkt het ook perfect.

Hier de download link van een K9-filter genaamd, hoe kan het ook anders, K9

Het enige wat ik me nu nog afvraag is hoe men deze werkende krijgt met TheBat! :? Ik wil namelijk gewoon ALT+F2 indrukken om alle mail op te halen. Deze wordt dat eerst gefiltert door K9.

:? Weet iemand hoe de K9-spamfilter te intergreren is in TheBat! v2.x?

Opmerkingen over deze spamfilter en anderen zijn natuurlijk altijd gewenst ;)

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

AniMatrix schreef op 22 September 2003 @ 11:20:
Heb 1.300 mails erin staan, werkt snel en goed.
Via IMAP of in een gewone mailbox? Met een gewone mailbox draait ie nog steeds perfect (deed 1.6 al...), alleen IMAP krijg ik nog niet lekker draaiende. De Inbox zelf wordt netjes overgenomen, maar subfolders niet. De mailbox draait trouwens op een Exchange 2k. Ook wordt een mailtje dat ik delete, niet op de server gedelete, maar ja, omdat ik de subfolders niet voor elkaar krijg, heeft de rest eigenlijk geen zin, want die zijn best belangrijk.... wel balen, hoopte eindelijk van Outlook af te zijn...

Exact expert nodig?

Verwijderd

Wat is IMAP nu eigenlijk precies.
Zag in de opties/imstellingen van TheBat! dat je het wel kon inschakelen, maar wat is het nu precies en wat zijn de voordelen ervan.

Voor de rest..... :+ zie 2 post hierboven :9

• KoalaBear84
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-09 10:27
Ik heb 1.300 mails in The Bat! 2.0 zelf staan, met IMAP heb ik nog nooit gewerkt.

POP3 kun je hetzelfde laten werken als IMAP, maar dan moet je gebruik maken van de maildispatcher. Dan haalt ie alleen de headers op en dan kun je zelf beslissen per mail wat je ermee doet.

<Homepage>

• Crazy D
  • Nu online

Crazy D

Verwijderd schreef op 24 September 2003 @ 16:19:
Wat is IMAP nu eigenlijk precies.
http://www.imap.org/about/whatisIMAP.html

In de praktijk komt het er simpel gezegt op neer dat je bv een mailbox verkoop@bedrijf.nl hebt, die door meerdere mensen wordt gebruikt. De mailbox zelf staat op de server. In mijn ogen is het belangrijkste verschil dat je geen gezeur hebt met "haal alle mail op" of "haal alle ongelezen mail op", je hebt overal waar je die mailbox benadert, gewoon alles, waardoor je minder makkelijk iets over het hoofd ziet (door bv alleen ongelezen mail op te halen om je mailbox lokaal bij te werken, kun je een belangrijk mailtje, die door iemand anders al is gelezen, over het hoofd zien. Of je krijgt juist alles binnen, omdat voor jou (op die machine, met dat mailprogramma) alle mail nog ongelezen is, terwijl er misschien maar 1 echt nieuw mailtje staat).
Vast niet de beste uitleg, maar wel de praktijk hier :)

Exact expert nodig?

Verwijderd

Het volgende heb ik gevonden in een help-file van TheBat!.
Echter is mijn Duits erg slecht (ben er bijna 2 jaar op blijven zitten :+ ) dus hierbij een vezoek of iemand kan zeggen wat ik nu precies moet doen.
TheBat! Einstellungen

Um TheBat! mit K9 bekannt zu machen, muss man die Transporteinstellungen des jeweiligen Kontos ändern.

Der POP-Server muss auf 127.0.0.1 geändert werden.
Der Benutzername muss wie folgt eingetragen werden:
Servername/110/Benutzername.
Ändere den POP3-Port in TheBat! auf 9999.

Konkretes Beispiel anhand eines eMailaccounts bei www.uni.de:

Vorher:
POP3-Server: pop.uni.de
Benutzername: peterpan

Nachher:
POP3-Server: 127.0.0.1

Benutzername: pop.uni.de/110/peterpan

Wenn alles richtig eingestellt ist, kannst du nun wieder ganz normal eMail abfragen.
Ganz normal? Nein, denn K9 wacht im Hintergrund ;) .
Moet ik onderstaande in TheBat! invoeren of wat is de bedoeling :?

Mail Server: 127.0.0.1
User: Servernaam/110/Gerbuikersnaam
Poort: 9999

Overerigens is "Benutzername" gebruikersnaam in het Nederlands?

Kan iemand mij vertellen of dit goed is :?

edit:
Dit werkt dus gewoon. Ook voor de hotmailaccounts met behulp van HotPopper ;) gebruik dan gwn 127.0.0.1 als pop3server ;) Ben overigens benieuwd of het goed gaat werken >:) :D

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2003 07:12 ]

• iscara
  • Niet online
AniMatrix schreef op 24 September 2003 @ 17:16:
..

POP3 kun je hetzelfde laten werken als IMAP, maar dan moet je gebruik maken van de maildispatcher. Dan haalt ie alleen de headers op en dan kun je zelf beslissen per mail wat je ermee doet.
_/-\o_
Pagina: 1