Toon posts:

Asus P4C800-D werkt niet met Ti4200?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een nieuw moederbord, geheugen en processor, maar nu heb ik een (compatibility?) probleem met mijn nieuwe moederbord.

Als ik al mijn hardware aan heb gesloten:

pentium 4 2.8c
2x 512 DDR pc3200
Terratec geforce 4 ti4200
350 Watt voeding
Maxtor 40g
(de PCI kaarten heb ik er in dit stadium nog niet in zitten)

Als ik de computer nu aanzet, gaan de fans mooi draaien, ik hoor de harde schijf een beetje geluid maken, maar het scherm blijft zwart. ik krijg een POST message van het moederbord (die irritante stem :P ) "System failed CPU test", de eerste keer dat ik dit hoorde schrok ik wel even, omdat die processor net nieuw was en er nix mee aan de hand zou moeten zijn.

Nu heb ik op got en met google naar deze foutmelding gezocht, op een ander forum hadden mensen ontdekt dat het de retail cooler van intel was die te strak op het moederbord zat, ik heb deze dus minder strak vastgezet, maar er gebeurde niets.

Dus heb ik alles weer uit elkaar gehaald, en alleen de cpu en het geugen aangesloten, en ineens startte hij verder op, tot de bios er achter kwam dat er geen GPU aangesloten was. Met de processor was dus niets mis, aangezien de cpu test VOOR de gpu test is.

Het geheugen werktte ook normaal, dus probeerde ik er een andere videokaart in te zetten, mijn oude geforce 2 GTS.
en hij startte normaal op :o

Om te testen of mijn geforce 4 dan stuk was, heb ik hem in een andere computer gezet, en daar werktte de de kaart gewoon.

Ik heb ondertussen de bios geflashed, alle instellingen die er mogelijk zijn geprobeerd, en nog steeds weigert hij op te starten met die geforce4 er in.

Zijn er nog dingen die ik zou kunnen proberen om het toch nog werkend te krijgen? :(

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:21

Shunt

Boe

het zou kunnen zijn dat je voeding het niet trekt ;)
ik zou zeggen kijk eens wat je voedings waardes zijn met die geforce 2
kijk eens of je een sterkere voeding kan regelen om te testen

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

Verwijderd

Welk merk geheugen heb je er in zitten? Ikzelf heb met veel uitproberen uiteindelijk 2 x 512 Twinmos gekocht wat mij gelijk van allerlei vage problemen afhielp.

Verwijderd

de voeding zal het wel niet zijn aangezien de configuratie niet zo zwaar is 300W zou zelfs nog genoeg zijn....

mischien een heele domme vraag maar.
heb je ook de 2e power plug aangesloten die naast de gpu en de cpu zitten?
daar haalt je cpu en gpu de stroom namelijk vandaan als die niet aangesloten is kan je wel problemen verwachten want een GF4 gebruikt veel meer stroom dan de GF2 ;)

verder durf ik het niet zo gauw te zeggen wat voor merk GF4 kaart heb je? heb je bij de FAQ van de videokaart gekeken op de site? mischien is er wel een bekent probleem met dit moederboard ... kans ik klein maar je weet het niet

• Shunt

Shunt

Boe

erm als 300 W al niet genoeg is voor mijn pc is als alles standaart is
wat dus een stuk minder is als de ts zijn pc
ik heb dus een amd xp 1800
geforce 4 ti 4400
512 mb ddr 2700
en 2x 80 gb hdd
meer stroom zuipt het niet
en met een standaart 350 voeding heb ik niets anders als problemen
nu is een 2.8 ghz proc tog wel even een HEEL stuk meer power slupent als een xp 1800 ;)
dus het zou nog steeds goed kunnen
btw zonder die voedings stekker boot hij gewoon totaal niet ;)

ik zou dus tog maar even kijken naar je voeding want het kan ook gewoon een brak ding zijn ;)

Game PC

Verwijderd

shut ik wil je absoluut gelijk geven dat een voeding je hele pc onstabiel kan maken

maar als je een goede voeding hebt van 300W is het zeker genoeg! ik heb zelf heel veel verschillende Zwaare configuraties gehad en daarbij had ik niet eens zulke gigantiese wattages an voeding maar wel Qualitatief goede voedingen zo heb ik een IDE raid array gemaakt met 6 ide schijfen + 2 15K scsi schijfen er in GF4 er in 2.4 CPU oced naar 3Ghz+
met 350 W daar zaten ook nog een DVDRW CDRW DVDROM Tapestreamer en nog heel veel andere gein in :) *alle pci sloten vol* en dat heeft altijd goed gewerkt tot het moment dat ik me configuratie veranderde....

• Shunt

Shunt

Boe

Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 23:49:
shut ik wil je absoluut gelijk geven dat een voeding je hele pc onstabiel kan maken

maar als je een goede voeding hebt van 300W is het zeker genoeg! ik heb zelf heel veel verschillende Zwaare configuraties gehad en daarbij had ik niet eens zulke gigantiese wattages an voeding maar wel Qualitatief goede voedingen zo heb ik een IDE raid array gemaakt met 6 ide schijfen + 2 15K scsi schijfen er in GF4 er in 2.4 CPU oced naar 3Ghz+
met 350 W daar zaten ook nog een DVDRW CDRW DVDROM Tapestreamer en nog heel veel andere gein in :) *alle pci sloten vol* en dat heeft altijd goed gewerkt tot het moment dat ik me configuratie veranderde....
juist je zeft het zelf al een GOEDE voeding ;)
wie heeft het er over dat de voeding van de TS hier goed is ;)

Game PC

Verwijderd

Topicstarter
Hmm, ik had eigenlijk niet gedacht dat het aan mijn voeding zou kunnen liggen, aangezien een vriend van mij, met een 300W (!) voeding een p4 2.6 met een gig geheugen en een radeon 9800 pro waar hij geen enkel probleem mee heeft, en dit zou veel zwaarder moeten zijn dan mijn config :s

Mijn geheugen werkt prima, aangezien mijn systeem wel werkt als ik mijn gf2 er in heb zitten, zal het niet aan het geheugen liggen, lijkt me :|

Het pentium 4 12v stekkerte van mijn voeding heb ik wel aangesloten, anders zou het bord helemaal niet op willen starten.

Ik weet niet waar ik zo snel een sterkere voeding vandaan moet halen, maar als ik een nieuwe voeding moet kopen, hoeveel watt raden jullie me dan aan en wat voor merk?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De ene 300W is de andere 300W nog niet. De stabiliteit ervan is ook heel belangrijk. En de een geeft het maximale vermogen aan en de ander het continue vermogen.
Kijk anders eens bij bv. Channel Well Technology voedingen, die garanderen een afwijking van maximaal 3%. Voor een nieuw systeem ergens rond de 400Watt zou dan zeker goed moeten werken.

• lennon
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 30-06 15:21
Je moet kijken naar het voltage van je Video kaart. Die is waarschijnlijk niet goed. Vaak moeten ASUS mb's, en dan vooral de Nieuwere Asus MB's een AGP kaart hebben die op 3.5 volt draait ofzo. Maar dat moet je ff GOED nalezen in je mb boekje.

Ik denk dat als je er een Asus kaartje GEforce Ti4200 ingooit dat het dan goed werkt :P

Succes ermee

KahN

Pagina: 1