Toon posts:

[FlashMX] Send variabelen naar php

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op dit moment bezig om in Flash variabelen door te sturen naar een php script.

het lukt ons wel om variabelen door te sturen maar we willen niet dat dit gebeurt in de URL. wat je nu ziet is alle variabelen in de URL. Dit ziet er niet netjes uit.

on (release) {
scriptVars = new LoadVars();

scriptVars.DealerPlaats = _root.plaats;
scriptVars.DealerPostcode = _root.postcode;
scriptVars.DealerNaam = _root.naam;

scriptVars.send("phpscript.php", scriptVars, "POST");
}

http://localhost/phpscript.php?DealerNaam=TESTN1&DealerPostcode=2111%20JR&DealerPlaats=Amsterdam

Dit hierboven bedoel ik.
Nu hebben we geprobeert om het in een sessie te gooien. Dan sturen we 1 variabele extra mee, namelijk: startsession = "true";
Hiermee lukt het ook niet om het door te sturen.

In het kort.
We willen de variabelen doorsturen maar kan dit op een manier dat we niet de variabelen in de url te zien krijgen?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-01 11:25

D2k

als je de variabelen met POST verstuurd (waar het in jouw code op lijkt) zou je niets in de balk moeten zien.

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Verwijderd

Topicstarter
dit is dus wel het geval. hij laat de variabelen in de url zien. Of moet het zo zijn dat we eerst de variabelen versturen "post" en daarna pas de pagina openen?

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 07-07 09:29
je hoeft scriptVars toch niet als argument mee te geven, je roept immers de send-method van dat object aan?

• KillR-B
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-01 20:49
USAGE
loadVarsObject.send(url[,target, method] )

PARAMETERS
loadVarsObject The LoadVars object to upload variables from.

url The URL to upload variables to.

target The browser frame window in which any response will be displayed.

method The GETor POST method of the HTTP protocol.

-------------------

Je ziet dus dat het tweede argument een frame target vereist en niet een Flash object zoals je die nu in je code hebt staan. ;)

Roep dus als tweede argument "_self" of "_blank" of weet ik veel wat aan en het werkt gewoon.

[ Voor 4% gewijzigd door KillR-B op 04-09-2003 21:41 ]