Toon posts:

Dlink wireless werkt niet met VPN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben sinds kort in het bezit van een Dlink 624 (wireless) router, alles werkt uit de kunst maar het enige is dat ik geen VPN verbinding kan opzetten met mijn werk.
Komt dit omdat ik NAT draai? Of heeft het te maken dat ik bij het verbindingstype naar mijn ISP PPTP heb gekozen (iets andres kan toch niet?)?
Iemand een oplossing of iemand met hetzelfde probleem?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:12

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Jouw verbindingstype maakt niet uit.
Een tunnel gaat over een IP layer, of die nou ook door een tunnel loopt maakt dus niet uit.

Dat jij NAT draait.. Tja, dan zullen we toch even moeten weten hoe jij verbinding maakt. Via een MS VPN Dialer, of via je router.. Dus, more input Stephany

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
heeft met router bij jou thuis te maken, de ene router gaat er beter mee om dan de andere, SOMS ligt het ook wel eens aan de provider

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Voordat we uberhaupt een antwoord kunnen geven zoals die van richardkraal, zul je toch echt meer info moeten geven.
Veel verder "het werkt niet" post je namelijk niet.

Zie de reply van CyberJ

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik op mijn PC de MS PPTP verbinding die dus "door" de router naar buiten moet en voor mijn gevoel ligt daar het knelpunt want mijn router maakt ook verbinding met de ISP via PPTP en een tunnel in een tunnel lijkt mij niet mogelijk.
Vwb NAT, er is geen andere mogelijkheid, heb meerdere private adressen en 1 vast public adres.

• NuKeFaCe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09-2025
Een "ip tunnel" over een "ip tunnel" is zeker wel mogenlijk, vraag me niet de details, ik heb geprobeert te zoeken naar een plaatje (die ik vroeger zelf ook had) waarop je heel goed kan zien hoe het in z'n werk gaat ....
* NuKeFaCe zoekt nog even verder :)

GEVONDEN :)
Dit moet hem zijn :D

[ Voor 62% gewijzigd door NuKeFaCe op 04-09-2003 09:54 ]

Pagina: 1