Toon posts:

Foutmelding GRUB

Pagina: 1
Acties:
  • 84 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een PC waar Redhat 7.1 opstond geformateerd en Windows NT erop gezet. Als ik de computer nu opnieuw opstart krijg ik de melding GRUB. Door de search te gebruiken weet ik dat GRUB een soort bootmanager is. De vraag luidt dan ook Waarom krijg ik deze melding en Hoe kom ik er vanaf ?

Alvast bedankt

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:19
Welke melding krijg je?

Waarschijnlijk moet je met de rescuedisks van WinNT Je MBR (Master Boot Record) even overschrijven.

[ Voor 71% gewijzigd door grizzlybear op 04-09-2003 09:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Er staat in beeld gewoon GRUB als de PC opstart en daarna gebeurt er niks meer.

• grizzlybear
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:19
Dat is inderdaad het geval als er alleen nog maar GRUB in je MBR staat en er verder niet meer opstaat. Dat komt door het formatteren. Meestal zou NT zelf een MBR hebben moeten schrijven, maar heeft dat dus niet gedaan. Gebruik nu dus de rescuedisks.

• BoAC
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:10

BoAC

Memento mori

Volgens mij moet je ff met een bootflop en fdisk daarbij vanuit dos 'fdisk /MBR' uitvoeren zodat je master-boot-record wordt terug gezet naar het 'dos' formaat.
Denk er wel om dat je de juist partitie op actief zet met fdisk anders boot NT niet ;)

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Ik vind dat Linux maar niks, dus ik heb het eraf gegooid. Maar hoe krijg ik dat irritante LILO nu weg?

Waar LILO staat mag je ook GRUB invullen :)

Maargoed, aangezien dit niet alleen in de FAQ is te vinden, maar ook all over the place @ google, gaat dit topic op slot.

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.