Ik heb gisteren een P4P800 gekocht en die in mijn PC gebouwd. Ik krijg nu echter tijdens het opstarten van XP direct een blue screen met de melding dat er iets mis is met mijn harddisk, dat leek me sterk aangezien diezelfde harddisk het gisteren nog deed (in combinatie met mijn oude moederbord, een MSI KT3), maar ok. Ik heb er dus een andere ingezet die ik nog had liggen en ook deze boot niet. Tijdens het opstarten krijg ik direct een reboot....
Het lijkt me dus dat er iets in mij BIOS niet goed staat, waardoor het opstarten niet lukt. Kan dat?
Wanneer ik in de BIOS kijk zie ik overigens wel dat de harddisk (een MAXTOR 80GB) gedetecteerd wordt. Verder staan de IDE settings op S-ATA (iedere andere setting levert hele vreemde resultaten op tijdens de detectie) and the operate mode staat op enhanced (wat nodig is voor XP). Zijn er nog settings die ik gemist heb in de BIOS?
Het lijkt me dus dat er iets in mij BIOS niet goed staat, waardoor het opstarten niet lukt. Kan dat?
Wanneer ik in de BIOS kijk zie ik overigens wel dat de harddisk (een MAXTOR 80GB) gedetecteerd wordt. Verder staan de IDE settings op S-ATA (iedere andere setting levert hele vreemde resultaten op tijdens de detectie) and the operate mode staat op enhanced (wat nodig is voor XP). Zijn er nog settings die ik gemist heb in de BIOS?