Toon posts:

Printen onder Novell

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Novell netwerk en wil graag een printer aansluiten. De printerserver bestaat ook al.

De printer is aangesloten op een werkstation op de LPT poort.

Hoe moet ik het instellen zodat de printer te benaderen is voor iedereen op het novell netwerk?

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:12

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Je draait een Netware netwerk.. Netware is van Novell.. (Laat Koffie het maar niet zien.. ;) )

Wat wil je nu precies..
Je wilt een Locale printer op een werkstation beschikbaar maken is het Netware netwerk :?

Deze printer is op een Windows werkstation alleen maar te delen via het Microsoft netwerk.
Wil je de printer toch echt via Netware benaderen, dan zal je de printer of op een speciale printserver moeten aansluiten. (Of dat nu een hardware kastje is, of op je Netware server zelf.)

En dan.. Uhh.. Vroeger kon je wat met syscon, maar dat is uit de tijd geloof ik..

Verwijderd

Topicstarter
Het is ook mogelijk om de printer lokaal aan te sluiten en dan via netware zichtbaar te maken voor het netwerk.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:12

Equator

Crew Council

🦺#Rodekruis #whisky #barista

Nou, doe dat dan.. :? :P
offtopic:
Sorry, ik kon het niet laten

Verwijderd

Topicstarter
dat is het probleem ik weet niet precies hoe....
Er zijn al een paar printers zo in het netwerk gezet. Maar die persoon die dat heeft gedaan is er niet meer.

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10:24

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Op welk OS draaien de clients? en op welke versie van Novell je server??

Vroeger deed nprint95 bijvoorbeeld wonderen B)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Verwijderd

Topicstarter
DE werkstations draaien windows 98 en de versie van de clients is 3.32.0.0

• BigRonnyV
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-07 11:44
Je moet een remote printserver aan maken, hoe dit precies moet weet ik niet meer, sla de manual d'r even op na. S6

We sit together, The mountain and I, 'Til only the mountain remains.

• jurri@n
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:07
onder dos had je vroeger nprinter (als ik me niet vergis). nprint95 is daar de windows 9x opvolger van... nou ken ik niet alle files uit m'n hoofd, maar er is vast wel een nprintnt.exe te vinden in je SYS-volume. Anders wel op novell.com

Overigens zou ik neit gaan voor pc's als printserver. Als die pc niet aanstaat omdat die persoon b.v. al naar huis is kun je niet printen... koop dat voor 69,- incl BTW een edimax printservertje... werken perfect samen met netware.

[ Voor 34% gewijzigd door jurri@n op 04-09-2003 08:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij kun je het ook via de netware administrator instellen. Weet iemand toevallig hoe ik dat spits krijg.

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Druk op F1 voor help.
Komop zeg, het is geen helpdesk hier.

Even in de manual kijken, op F1 raggen of op novell.com in de uitgebreide online documentatie rotzooien en je hebt je antwoord te pakken.

Ram de printerkabel op de LPT1 port van je server, en maak in NWadmin een printer aan.
Zet de connection type dan ff op local LPT en klaar ben je (ff geen NW server voor handen voor de exacte uitleg , mag je zelf opzoeken).

Volgende graag even zelf moeite doen :/

Braaikamer - Smoke&BBQ

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.