ik ben vandaag aan het overklokken geslagen en heb wat problemen met denk ik zelf de videokaart drivers.
ik krijg de volgende melding:
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/error9.JPG
voor de specs zie sig
het enige dat anders is, is dat ik overklok naar 11*208MHz
voor de volledigheid:
cpu@1,85volt
ddr@2,8volt
3.3 volt = 3.3volt
5 volt = 4.7volt
12 volt = 13 volt
agp lock op 66mhz.
fast writes aan, agp 8x, standaard volt voor agp.
temps zijn ok, voor zowel mem, NB, cpu en gpu lijkt mij ook, want die is niet overklokt.
voor de rest gebruik ik win xp pro, asus drivers en ati drivers (3.6 of3.7, maakt geen verschil)
wat is het probleem: installatie gaat prima.
totdat ik bij de ati drivers kom zeg maar.
ik kan sisoft sandra prima draaien, maar bv pcmark lukt niet echt, het verst dat ik kwam was compleet, maar toen klapte ie er met de score uit.
de specs van het probleem: zwart beeld of bevroren beeld.
ook kreeg ik weleens hetzelfde beeld als je krijgt als je je videokaart overklokt, war dat door kom zou ik niet weten, me gpu is standaard, alleen mijn cpu, mem en fsb zijn overklokt.
het gekke is dat ik dit gewoon op betreffende pc kan typen.
als ik nu bv nog 2 vensters open, slaat de boel weer vast.
zelf denk ik dat het een driver probleem is.
maar misschien hebben jullie een andere mening.
reacties worden zeeeeeeeer op prijs gesteld.
als ik meer info moet posten, laat het weten en je krijgt het.
zojuist weer getest:
sisoft sandra werkte goed.
daarna pcmark geprobeerd, maar na 4 dingen ofzo kreeg ik idioot beeld, net als wanneer je je gpu overklokt, dit terwijl ik in het bios de agp 8x op disable heb gezet en de fast writes uit.
allemaal zeer vreemd, komt het vern**kte beeld dan toch door iets anders en zo ja wat zou het kunnen veroorzaken, ik ga nogmaals testen en proberen.
update:
het lijkt erop dat het vern**kte beeld komt door mijn vcore.
als ik die op 1,85 zet krijg ik het en als ik het op 1,825 zet lijkt het er niet te zijn.
aqls ik zeg dat de cpu temp +/- 50 graden is, is dit denk ik niet hetgeen dat voor instabiliteit zorgt, misschien kan het komen omdat ie 2300mhz niet zo leuk vind, maar er zijn zat mensen die hem zelfs nog sneller hebben lopen en die schijnen ook geen problemen te hebben.
dan het geheugen, zou het dan daar aan liggen?
peter van oc shop verzekerde mij dat hij het tot 240mhz getest had en daar zit ik nog lang niet aan.
dan toch me mobo? zou die dat voor de bottleneck zorgen?
ik krijg de volgende melding:
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/error9.JPG
voor de specs zie sig
het enige dat anders is, is dat ik overklok naar 11*208MHz
voor de volledigheid:
cpu@1,85volt
ddr@2,8volt
3.3 volt = 3.3volt
5 volt = 4.7volt
12 volt = 13 volt
agp lock op 66mhz.
fast writes aan, agp 8x, standaard volt voor agp.
temps zijn ok, voor zowel mem, NB, cpu en gpu lijkt mij ook, want die is niet overklokt.
voor de rest gebruik ik win xp pro, asus drivers en ati drivers (3.6 of3.7, maakt geen verschil)
wat is het probleem: installatie gaat prima.
totdat ik bij de ati drivers kom zeg maar.
ik kan sisoft sandra prima draaien, maar bv pcmark lukt niet echt, het verst dat ik kwam was compleet, maar toen klapte ie er met de score uit.
de specs van het probleem: zwart beeld of bevroren beeld.
ook kreeg ik weleens hetzelfde beeld als je krijgt als je je videokaart overklokt, war dat door kom zou ik niet weten, me gpu is standaard, alleen mijn cpu, mem en fsb zijn overklokt.
het gekke is dat ik dit gewoon op betreffende pc kan typen.
als ik nu bv nog 2 vensters open, slaat de boel weer vast.
zelf denk ik dat het een driver probleem is.
maar misschien hebben jullie een andere mening.
reacties worden zeeeeeeeer op prijs gesteld.
als ik meer info moet posten, laat het weten en je krijgt het.
zojuist weer getest:
sisoft sandra werkte goed.
daarna pcmark geprobeerd, maar na 4 dingen ofzo kreeg ik idioot beeld, net als wanneer je je gpu overklokt, dit terwijl ik in het bios de agp 8x op disable heb gezet en de fast writes uit.
allemaal zeer vreemd, komt het vern**kte beeld dan toch door iets anders en zo ja wat zou het kunnen veroorzaken, ik ga nogmaals testen en proberen.
update:
het lijkt erop dat het vern**kte beeld komt door mijn vcore.
als ik die op 1,85 zet krijg ik het en als ik het op 1,825 zet lijkt het er niet te zijn.
aqls ik zeg dat de cpu temp +/- 50 graden is, is dit denk ik niet hetgeen dat voor instabiliteit zorgt, misschien kan het komen omdat ie 2300mhz niet zo leuk vind, maar er zijn zat mensen die hem zelfs nog sneller hebben lopen en die schijnen ook geen problemen te hebben.
dan het geheugen, zou het dan daar aan liggen?
peter van oc shop verzekerde mij dat hij het tot 240mhz getest had en daar zit ik nog lang niet aan.
dan toch me mobo? zou die dat voor de bottleneck zorgen?
[ Voor 28% gewijzigd door Paulus0013 op 04-09-2003 04:03 ]