problemen met aiw 9700 pro

Pagina: 1
Acties:

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 28-07 15:38
ik ben vandaag aan het overklokken geslagen en heb wat problemen met denk ik zelf de videokaart drivers.
ik krijg de volgende melding:
http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/error9.JPG
voor de specs zie sig
het enige dat anders is, is dat ik overklok naar 11*208MHz
voor de volledigheid:
cpu@1,85volt
ddr@2,8volt
3.3 volt = 3.3volt
5 volt = 4.7volt
12 volt = 13 volt
agp lock op 66mhz.
fast writes aan, agp 8x, standaard volt voor agp.
temps zijn ok, voor zowel mem, NB, cpu en gpu lijkt mij ook, want die is niet overklokt.
voor de rest gebruik ik win xp pro, asus drivers en ati drivers (3.6 of3.7, maakt geen verschil)
wat is het probleem: installatie gaat prima.
totdat ik bij de ati drivers kom zeg maar.
ik kan sisoft sandra prima draaien, maar bv pcmark lukt niet echt, het verst dat ik kwam was compleet, maar toen klapte ie er met de score uit.
de specs van het probleem: zwart beeld of bevroren beeld.
ook kreeg ik weleens hetzelfde beeld als je krijgt als je je videokaart overklokt, war dat door kom zou ik niet weten, me gpu is standaard, alleen mijn cpu, mem en fsb zijn overklokt.
het gekke is dat ik dit gewoon op betreffende pc kan typen.
als ik nu bv nog 2 vensters open, slaat de boel weer vast.
zelf denk ik dat het een driver probleem is.
maar misschien hebben jullie een andere mening.
reacties worden zeeeeeeeer op prijs gesteld.
als ik meer info moet posten, laat het weten en je krijgt het.

zojuist weer getest:
sisoft sandra werkte goed.
daarna pcmark geprobeerd, maar na 4 dingen ofzo kreeg ik idioot beeld, net als wanneer je je gpu overklokt, dit terwijl ik in het bios de agp 8x op disable heb gezet en de fast writes uit.
allemaal zeer vreemd, komt het vern**kte beeld dan toch door iets anders en zo ja wat zou het kunnen veroorzaken, ik ga nogmaals testen en proberen.

update:
het lijkt erop dat het vern**kte beeld komt door mijn vcore.
als ik die op 1,85 zet krijg ik het en als ik het op 1,825 zet lijkt het er niet te zijn.
aqls ik zeg dat de cpu temp +/- 50 graden is, is dit denk ik niet hetgeen dat voor instabiliteit zorgt, misschien kan het komen omdat ie 2300mhz niet zo leuk vind, maar er zijn zat mensen die hem zelfs nog sneller hebben lopen en die schijnen ook geen problemen te hebben.
dan het geheugen, zou het dan daar aan liggen?
peter van oc shop verzekerde mij dat hij het tot 240mhz getest had en daar zit ik nog lang niet aan.
dan toch me mobo? zou die dat voor de bottleneck zorgen?

[ Voor 28% gewijzigd door Paulus0013 op 04-09-2003 04:03 ]

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

kan dus van alles zijn ;)
heb je al je kast open gezet en er een fan op laten blazen, zodat je kan uitsluiten dat ie niet te warm wordt :?
als je dxdiag doet doet ie dan wel alles :?
wat voor voeding heb je erin :?
wat heb je nog meer in de pc zitten :?
als je je proc. iets lager oc't heb je het dan nog :?
heb je je geheugen getest op fouten met memtest :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Paulus0013
ja kast staat open, zoals ik zelf voel is nix TE warm, maar of dit dingen uitsluit is natuurlijk nooit duidelijk.
voeding is 340watt chieftec.
hetgeen aangslote zit in me pc is:
mobo, cpu, gpu, 2xmem, scsi controller, scsi schijf, cdrom en cdrw.
verder nog 2 casefans.
als ik iets lager klok zoals ik nu probeer, nog steeds dezelfde fout omtrent ati drivers ofzo en de melding dat er probleem is met mijn 9700pro.
het weergave stuurprgramma lijkt verantwoordelijk, aldus mijn windows xp.
memtest krijg ik om een of andere reden niet aan de praat, noem mij debiel ofzo, maar ik ben er eerder mee aan het kloten geweest (ja ben een echte tweaker, kan niet eens memtest aan de praat krijge), dit zal ik wel door een maat laten testen dan.
het gekke is ook test en benchmarks kan ik draaien, maar alsik bv 1 minuut ga internetten stata het beeld wer vast.
net geprobeerd 3d mark2001se te draaien, maar meteen van dat beeld dat er niet uitzag en 10sec. later stond alles vast.
ik denk zelf dat ik het meer in de richting van de videokaart of de drivers ervan moet zoeken.
zal er voor de gein eens een pci kaart ingooie en dat eens testen.
jullie horen nog van me en ik hopelijk ook van jullie.

• Jorick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:51
Misschien helpt het als je fast write UIT zet. Je 12 volt is ook wat aan de hoge kant, mag 4 of 5% afwijken als het goed is. Denk dus dat je voeding het niet helemaal trekt.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Paulus0013 schreef op 04 September 2003 @ 03:34:

, dit terwijl ik in het bios de agp 8x op disable heb gezet en de fast writes uit.
lezen is ook een vak :o

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Paulus0013
ok ben er enigzins mee gekapt
ik heb de boel nu op 11*202 lopen op cas 2-2-2-3, vcore op 1,75 en ddr op 2,7 volt.
verder heb ik een fan op de NB, de SB geplaatst.
ook heb ik de intake fan die in de deur van mijn chieftec zit veranderd naar outtake en dat stomme roosterje ervan weggehaald, scheelt enorm veel in airflow voor die fan.
voorlopig draait alles weer prima en sneller als eerst, dus das altijd mooi.
alleen vind ik zelf dat de koeling van mijn videokaart TE warm word en dat op standaard snelheid, zelfs me broertje was het met me eens, dat terwijl ie totaal nix van pc's weet.
als er nog mensen geinteresseert zijn in benchmarks of andere dingen dan lees ik dat graag natuurlijk, ook al is dit voor ons tweakers niet echt een denderende prestatie kwa overklokken.
Pagina: 1