Mission 780 serie? Is dat wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 1.863 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-06 20:13

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Beste mensen,

Ik ben binnenkort van plan om mijn hifi-setje te upgraden. Nu heb ik een crappy Aiwa DLP reveiver met een eltax HT-2000 speakerset (4x sat, center, passive sub). Ik ben er vooral met muziek niet tevreden mee (film is nog te verdragen).

Nu ben ik al geweest luisteren bij een aantal winkels, en de mission speakers sprongen er voor mij toch wel uit, vooral de 780 serie. Ook de B&W DM601S3 klonk aardig , echter vond ik die wat te veel hoog hebben. De kleine KEF's (Q1) vond ik als hifi-speakers niet zo goed klinken (de grotere Q5 en hoger weer wel). Ik ben op zoek naar een speakerset die zowel voor muziek als voor film goed klinkt, en het mag niet al teveel plaats in nemen (dus geen floorstanding). De 780 klonken dus super goed in de oren. Ze missen (net als eigenlijk alle boekebplankmodellen) wat aan basdiepte, maar een goeie sub moet dat goedmaken.

Echter zijn ze tamelijk prijzig en zijn een stuk duurder dan de m70i serie. Vandaar dat ik de 780 eigenlijk alleen als front's wil gebruiken (met een 78C als center), en de m70i's als rear's. In totaal denk ik aan het volgende:

Front: 2x Mission 780 (420 euro/paar)
Center: Mission 78C (432 euro/stuk)
Rear: 2x Mission M70i (180 euro/paar)
Sub: Rel Quake II (505 euro/stuk)
Receiver: Yamaha RX-V640RDS (450 euro/stuk)

Ik heb al veel mensen over de Mission m7x serie gehoord, maar nog weinig over de 78x. Wat vindt men ervan? Ik heb ze dan wel zelf gehoord, maar wil weten of ze niet naar een tijd gaan vervelen. Is men op den lange duur nog tevrenden? Verder wil ik weten of de combinatie front's rear's goed past? Deze combo kon ik helaas in de winkel niet testen. En de center? wat vind men daarvan? Ik heb over de M7C center gehoort dat ie nogal tegenvalt, hoe zit het met de 78C (is nogal prijzig, dus ik wil de juiste keuze maken)? Ik ben nog niet klaar... De Yamaha receiver, is dat de juiste keuze? Er zijn natuurlijk verschillende alternatieven, maar volgens de review's klinkt het allemaal erg goed en zijn de verschillen minimaal (vooral in de features)... Zijn er dus mensen die ervaring hebben met Yamaha?

Ondertussen kom ik elke dag weer wat nieuws tegen wat erg leuk is en ik weet gewoon niet meer wat ik moet paken. Het gaat immers om veel centen en dan wil je wel de juiste keuze maken ;).

Kom nu niet met reacties: "meen merk zus of merk zo, omdat dat geweldig is!". Ondebouw je mening (geef aan hoezo iets geweldig is), daar heb ik (en de mendetweakers) dan ook echt wat aan.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Anoniem: 11604

Wat luidsprekers betreft geldt eigenlijk enkel en alleen dat belangrijk is hoe jij ze vindt klinken, dat is de enige maatstaf. Er kunnen nog zoveel mensen roepen dat het prut is, jij moet er voortaan naar luisteren, dus onze mening is wat dat betreft eigenlijk irrelevant. Het beste is om ze thuis te beluisteren, omdat je in een winkel een totaal andere en doorgaans onbruikbare akoestiek hebt. Een goede zaak staat dat toe, eventueel tegen borg.

(overigens staan Mission luidsprekers te boek als waar voor je geld ;) )

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 11604 op 04-09-2003 01:54 . Reden: kleine toevoeging ]

• Hellhound
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-06 12:13
het mag niet al teveel plaats in nemen (dus geen floorstanding)
Dit is een veelgehoorde misvatting, een stand luidspreker neemt feitelijk net zoveel ruimte in als een vloerstaander, dus ik zou me niet beperken tot alleen stand luidsprekers. Bijkomend voordeel van een goede vloerstaander kan ook zijn dat je niet direct een sub nodig hebt.

Ik ken de Missions verder niet dus kan er verder niets over zeggen. Kan je wel aanraden om eens 2de hands te kijken daar je veel meer waar voor je geld krijgt. Heb zelf Linn AV5140 (staan te koop wegens upgrade) zijn erg goed voor stereo , maar echt grandioos als HT front luidsprekers, maar zitten wel in een andere klasse, maar zou zeker ook naar Linn kijken/luisteren, ze staan bekend om hun zeer ruimtelijke weergave.

succes met je zoektocht

Geloof maakt meer kapot dan je lief is | I rock [H]ard! |

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Hellhound schreef op 04 September 2003 @ 02:00:
[...]

Dit is een veelgehoorde misvatting, een stand luidspreker neemt feitelijk net zoveel ruimte in als een vloerstaander, dus ik zou me niet beperken tot alleen stand luidsprekers. Bijkomend voordeel van een goede vloerstaander kan ook zijn dat je niet direct een sub nodig hebt.

....

succes met je zoektocht
probleem is dat ik vooral te weinig plaats heb op de vloer, maar heb bureua en planken genoeg ;)

en @ vincent20147: Mening van anderen kan wel degelijk helpen. Misschien heb ik iets gemist wat wel degelijk van belang is, en dan hoor ik dat als ik nog eens ga luisteren. En het is altijd wel lekker om te horen dat anderen tevreden zijn met een product wat jij ook wil kopen. Natuurlijk telt uiteindelijk je eigen mening, maar de mening van anderen kan je helpen (lees NIET beinvloeden!!) om tot deze mening te komen.

[ Voor 49% gewijzigd door voodooless op 04-09-2003 02:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:39

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

Als je ook van plan bent om veel stereo muziek te gaan luisteren met de set zou ik toch nog eens naar wat andere amps luisteren. Ik heb een tijdje geleden ook een begin aan een HT gemaakt en had de Yamaha 640 ook hoog op mijn lijstje staan. Tijdens het luisteren viel deze in stereo mode behoorlijk tegen.

Film was perfect maar in muziek vond ik het hoog zenuwachtig tot schel. Ik vond de amps van Denon en Marantz hier viel beter presteren. Qua functie's doen deze niet onder voor de Yamaha op de uitgebreide DSP na. De vraag is dan zou je zo een DSP ook gebruiken? Ik luister het liefst zo puur mogelijk naar muziek dus in Source Direct mode, zonder enig toegevoegd effect.

voor mijn ervaringen zie : [rml][ HT] Tips en info voor het luisteren in de zaak.[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Ik heb idd ook al gehoort dat de Yamaha schel zou zijn. Heb hem helaas nog nergens kunnen beluisteren. Wel heb ik naar de Onkyo TX-SR601E. Is wel 50 euro duurder, maar ik denk dat ie het zeker wel waard is. Betere versterkers, en 6x 24bit/192Khz DAC's (niet dat je dat zal gebruiken :P), OSD...

Over de speakers ben ik het al bijna eens, ik zou toch nog wel wat lange tijd ervaringen willen horen van medetweakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 20:06
Ziet er mij uit als een mooie set, alleen vind ik de center een beetje erg duur.
Misschien moet je even voor je zelf bedenken wat je belangrijker vindt, muziek of film.
Ik zou namelijk een goedkopere center nemen (M7 serie ofzo) en dan misschien 781's als fronts. (ik heb ze niet gehoord btw, maar ik heb zelf de 700 en 701 en die laatste produceert gewoon meer bas, en ik houd niet echt van een sub bij muziek)

Dit vooral in combinatie met bovenstaande van -bolio- .

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Ik vond die center idd erg duur...

Waarschijnlijk ga ik toch not alles in een keer kopen, maar eerste Sub+fronts+receiver. Mijn center die ik nu heb is eigenlijk het beste van het hele systeem, dus die houd ik nog even. Ook de 2 sats houd ik nog eventjes.

Wat beterft de Mission 781's: die zijn 720 eurp/paar, dus toch weer flink duurder, en ik weet niet of het dat wel waard is? Ik zou natuurlijk daarvoor kunnen gaan, en de sub weglaten. Als ik het te weinig bas vind, kan ik er altijd nog eentje bij kopen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
** KICK **

Nu zit ik met een dilemma... Ik weet niet of de 781 zoveel meerwaarde hebben boven de 780's. Ze zijn iets groter, en hebben wat meer bas, maar zijn 300 euro duurder... Natuurlijk kan ik dat geld dan weer sparen op de subwoofer, maar ik weet niet of het dit nu wel waard is. Help please..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07:22
Nu zit ik met een dilemma... Ik weet niet of de 781 zoveel meerwaarde hebben boven de 780's. Ze zijn iets groter, en hebben wat meer bas, maar zijn 300 euro duurder... Natuurlijk kan ik dat geld dan weer sparen op de subwoofer, maar ik weet niet of het dit nu wel waard is. Help please..
Dat zou je toch echt voor jezelf moeten bepalen, lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verbal Kint
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-05 14:55

Verbal Kint

The man with the plan

Ze gaan vast iets lager maar het effect van een Rel Quake bereik je echt alleen maar met een Rel Quake :)

Oftewel, die sub wil je toch wel voor bij je films en dat geld ga je dus sowieso uitgeven. Besparen op je sub zou ik iig niet doen.

Great minds think alike!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Idd zal een sub voor movies onmisbaar zijn... Maar nu weet ik nog niet of de 300 euro meerprijs het wel waard zijn. Helaas heb ik nog geen winkel kunnen vinden waar ze de 781's hebben om het verschil te beluisteren. Misschien heeft een medetweakers ze al een keer gehoord? Audioreview zegt dat ze een lange inwerktijd nodig hebben, en als je ze door de winkel laat bestellen om te luisteren heb je die inwerktijd nog niet gehad en komt de speaker niet tot zijn recht. Als ie natuurlijk al langer in de winkel staat is dat een andere zaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62484

M'n vorige set was een set mission 752's Klonken heerlijk voor HT en muziek. zijn te koop trouwens. Controleer vaak of je drivers goed vast zitten dit scheelt veel in het geluid. Een sub zou ik altijd nemen, ik vond zelfs het effect van 8 x 5,25", die al veel bas gaven niet op wegen tegen de oomph van een goeie subwoofer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-03 20:06
misschien ook eens kijken naar de M73 of M74??
Wel een andere prijsklasse maar wel meer bas (denk ik)

Of 602's die worden toch wel veel genoemd om hun basweergave.

Volgens mij was er iemand hier op het forum die 602's had :+

[ Voor 71% gewijzigd door twopack op 09-09-2003 20:57 ]

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voodooless

voodooless

Sound is no voodoo!

Topicstarter
Tja... Zoals ik zei heb ik voor floorstanding speakers geen plaats en dus vallen de M73 en M74 af. De B&W 602's zijn 49 cm hoog!! Dat vind ik ook wel erg groot (mijn hele bureau staat dan vol). De 601's heb ik beluisterd, en ze klonken wel aardig (zeker ook de bas), maar waren wat te schel naar mijn inzien.

Blijft nog wel de Mission M51 als alternatief [230,-/stuk]. Ik heb hier echter nog niet veel info over kunnen vinden... Ze zien er in ieder geval super cool uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.mission.co.uk/product/m5/images/loudspeaker_m51_hires_offax.jpg

Ik ga eens zoeken en eens inforeren of ze ze ergens hebben om te luisteren.

• wezep
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:02
De M5 serie is een leuke serie: is de opvolger van de 77 serie: die heb ik zelf.
Misschien kun je ook kijken naar de Volare serie.
Bij de importeur (www.tesnl.nl) is hier nog weinig over bekend (foutje: alle modellen incl prijs staan op de site). Alleen dat het topmodel (de V63 europeese luidspreker van het jaar is). Volgens Mission zelf is de prijs iets hoger, maar dat kan ook goed. Op deze manier vallen ze precies tussen de M5 en 78 serie in: hier zat nogal een groot verschil in.

[ Voor 6% gewijzigd door wezep op 10-09-2003 08:25 ]

Asus PP-DLW - 2 x Intel Xeon 3,06 - 1Gb RAM - Coolermaster CM Stacker - 29160 - Seagate 18Gb 15k -=- 2 x LG L1910B 19" TFT

Pagina: 1