Toon posts:

[xp] Hoe heet het bestand welke .sys files start?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik draai windows XP proffesional. Ik wil graag weten hoe het bestand heet welke alle .sys files onder windows start, zodat ik er zelf handmatig een stuurprogrammatje bij kan zetten. Kan iemand mij dat vertellen?

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

rundll??? deze draait iig toch wel de onderdelen voor m'n geluidskaart.

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Verwijderd

Topicstarter
Ik bedoel eigelijk geen programma, maar gewoon een lijst die ik met een teksteditor kan openen, net zoiets als config.sys in de MS-DOS tijd.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

WinXP maakt niet gebruik van Batchfiles....SYS files worden vaak als services gezien. Of als extensies die als nodig geladen kunnen worden.

Maar als je een programma dat opstart wil uitschakelen open je toch gewoon msconfig.exe

There is no place like ::1

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik dan een .sys bestand aan die service toevoegen?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Drivers worden idd als services gezien tegenwoordig onder XP (voor zover ik weet). Services kun je wel aanmaken, bijv met sc.exe maar ik heb geen idee of dat werkt. Textfiles editen kun je denk ik wel uit je hoofd zetten.

Kun je ons meer vertellen over je achterliggende probleem; waarom wil je die SYS starten / aanroepen?

[ Voor 4% gewijzigd door blackd op 04-09-2003 01:57 ]

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ik had al een topic geopend over het programma Vcool. Het probleem is dat tijdens het opstarten van de PC hij het programma Vcool eerder opstart dan het stuurprogramma, dus met gevolg dat het programma niet kan werken. Nu sprak ik vandaag een vriend van me, en die zei dat ik het stuurprogramma aan de service moest toevoegen. Maar ik wist helemaal niet waar hij het overhad (zoveel verstand heb ik er nou ook niet van) en hij vertelde het nogal in de haast dus ik dacht dat ik hemverkeerd verstond. Nu net hoor ik net weer het woord service vallen, dus ik ga eens kijken of dat lukt.

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 01:59:
Ik had al een topic geopend over het programma Vcool. Het probleem is dat tijdens het opstarten van de PC hij het programma Vcool eerder opstart dan het stuurprogramma, dus met gevolg dat het programma niet kan werken. Nu sprak ik vandaag een vriend van me, en die zei dat ik het stuurprogramma aan de service moest toevoegen. Maar ik wist helemaal niet waar hij het overhad (zoveel verstand heb ik er nou ook niet van) en hij vertelde het nogal in de haast dus ik dacht dat ik hemverkeerd verstond. Nu net hoor ik net weer het woord service vallen, dus ik ga eens kijken of dat lukt.
Oh..voor vcool!

Zelf weet ik niet hoe je hem als service moet installeren ( moet makkelijk zijn ) maar als je er inderdaad een service van maakt dat wordt het geladen voordat het bestand geladen wordt!

There is no place like ::1

• blackd
  • Niet online

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor de snelle reacties :D. Dat laatste had ik al geprobeerd, dat lukte niet. Ik moet nu alleen zien uit te vogelen hoe ik er een service van maak. Ik ken heel dat SC.exe commando niet. Weet iemand hoe ik dat moet doen?

nu heb ik hem als service geinstalleerd. Maar bij MSconfig blijft hij staan als "gestopt". Is dit goed of niet? Want Vcool doet nog steeds niets.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 03:15 ]

• blackd
  • Niet online
Start -> uitvoeren -> services.msc daar kun je de service starten en instellen dat hij automatisch start.

Verwijderd

Topicstarter
He mensen het is gelukt! Alleen niet met de service manier. Maar in het configuratiescherm bij de hardeware kun je kiezen om niet plug and play zooi weer te geven en verborgen items weer te geven. Daartussen stond Vcool. Als je de opstarteigenschappen van dat item veranderd naar systeem dan werkt hij perfect!!!
Pagina: 1