Toon posts:

[XP]HELP!!! partitie met backups geformatteerd

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
mensen ik zit met een groot probleem
mijn harde schijf bestaat uit 2 partities C en D. ik moest C opschonen om xp opnieuw te installeren. Ik heb daarom alles wat ik nodig had op D gezet. D was al een beveiliging die ik "normaal" nooit formatteer dus hier stonden belangrijke documenten op als foto's. Verder heb ik in mijn outlook het archief naar de D gezet dus ook al mijn mail stond daar! KORTOM ik heb een groot probleem

kan iemand mij hopelijk vertellen hoe ik die geformatteerde D schijf weer terug kan halen?

ohja ik heb geformatteerd met een win98 opstart diskette en daar format c: ingetypt. dus ik verwachtte dat C geformatteerd werd en NIET de D partitie!!!
kan iemand mij dit uitleggen.

hopelijk kan ik jullie bedanken

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-05 06:47

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

[search=unformat]

En zo kan je nog wel meer dingen verzinnen..... je bent echt niet de enige die zo'n vergissing maakt ;)

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Je C schijf zal waarschijnlijk NTFS zijn geweest en je D schijf FART32. Aangezien DOS (standaard) geen NTFS kan lezen herkent hij die schijf niet. De enige schijf die hij ziet is je (FAT32) D schijf, waar hij de eerste beschikbare letter aan geeft, C dus.

Tot zover de uitleg...

Dan nog alles zien terug te halen. Probeer 'ns te zoeken hier op GoT naar "unformat" en kijk de topics 'ns door. Hier kun je al een hoop uithalen. Als je toevallig een Norton Utilities CD nog hebt leggen kan je die proberen te booten. Hier zit dan het programma unformat bij dat je gegevens weer terug kunt halen.

Verwacht echter niet dat je je HD weer ongeschonden terug krijgt. Norton bijvoorbeeld vindt wel alle data terug, maar de namen van bestanden en dirs zijn meestal verloren...die staan namelijk in de FAT.

edit:
Wohoo! Wat ben ik weer lekker snel vandaag...

[ Voor 6% gewijzigd door Daedalus op 03-09-2003 23:55 ]

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

• Vae Victis
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-05 21:29

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Lees ook even deze faq in OM:
Hoe krijg ik verloren gaande data terug?
Staat info genoeg om je een eind op weg te helpen.

[ Voor 15% gewijzigd door Vae Victis op 03-09-2003 23:56 ]

Verwijderd

Topicstarter
c is nog steeds idd ntfs en d is nog steeds fat 32 maar dan leeg
ik ga zoeken op unformat
bedankt alvast

Verwijderd

Topicstarter
kzit in getdataback en ik zie onder 2nd partition 2 dingen staan een dos extende lba en een fat 32 die allebei 15.631 mb zijn welke moet ik hebben?

ohja en gewoon een d schijf, ik heb dus de d schijf aangeklikt en ik zie nu een scherm met file @ sector ###### bla bla bla zit ik zo goed als dit nog 20 minuten moet duren die "scan"?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 00:10 ]

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Saven waar je bent en eerst fat32 proberen als dat niet wil, kun je later de onder proberen.
Zolang je maar niets weg schrijft op die schijf.

Verwijderd

Topicstarter
weg schrijven? ik zie boven aan staan: searching for fat32 file systems en dan krijg ik een lange lijst met file @ sector bla bla... wat is ie nu precies aan het doen dan? krijg ik al wat terug?

klaat em ff scannen want het duurt nu al weer langer :Z

maar zit ik zo op de goede weg?

alvast hartelijk bedankt!!!!

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 00:14 ]

• Vae Victis

Vae Victis

Dark Lord of the Sith

Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 00:13:
weg schrijven? ik zie boven aan staan: searching for fat32 file systems en dan krijg ik een lange lijst met file @ sector bla bla... wat is ie nu precies aan het doen dan? krijg ik al wat terug?
Prog is nu aan het scannen voor de files die eventueel te recoveren zijn.
klaat em ff scannen want het duurt nu al weer langer :Z
kan een poosje duren.
maar zit ik zo op de goede weg?
Yep.
alvast hartelijk bedankt!!!!
No prob.

Met weg schrijven bedoel ik als je zover bent dat je de data kunt recoveren, ze niet wegschrijven op de plek waar je ze vandaan recoverd.
Anders overschrijf je de te reden data.

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

momania

iPhone 30! Bam!

Mmm ja, zie de link: Hoe krijg ik verloren gaande data terug? dus en verder de help van de software om te recoveren.
Beetje eigen inzet kan geen kwaad ;)

Ook zijn we hier niet zo gediend van 'HELP!!!' in de topic titel.
Zie daarvoor Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) aub.

Succes met recoveren ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.