Toon posts:

Asus P4P800 Deluxe hangt tijdens games

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb het volgende probleem met mijn asus p4p800 deluxe, als ik een spel wil spelen slaat het systeem vast, ook 3d benchmark blijft hangen. Ik heb het volgende al zelf geprobeert, mijn videokaart is een sapphire ati 9200, deze vervangen door een fx5600 256mb, de nieuwste biosflash in het mdb gezet V1010,de nieuwste drivers van de videokaarten geinstalleerd,
de voeding vervangen door een q-tec 550watt.De on board audio uitgezet in het bios en deze vervangen door een creative sb live player. het geheugen twinmos 2*245 mb dual channel, vervangen door kingston geheugen, windows xh home geinstalleerd op een SATA als op een IDE hdd, ik blijf steeds de zelfde fout krijgen.
zelf denk ik nu nog dat het een instelling in het bios is, maar weet niet meer wat ik moet doen :(

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

Wat is de precieze omschrijving van de fout, eventuele screenshot? (of als het een bluescreen is een foto van je beeldscherm)

• Wok
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:09

Wok

Dakloos...

MarkyB schreef op 03 september 2003 @ 23:41:
Wat is de precieze omschrijving van de fout, eventuele screenshot? (of als het een bluescreen is een foto van je beeldscherm)
Zoals hier gezegd wordt:

- Geef een precieze omschrijving van de fout. Krijg je foutmeldingen?
- Krijg je blue-screens (BSOD)? Zo ja, wat is de melding
- Bij welk spel gaat het fout? Bij alle spellen of bij een specifieke game?
- Als je geen spel speelt, werkt het systeem dan wel? Ook bij zware applicaties of bij veel downloaden?

Who is General Failure and why is he reading my hard drive?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Lees dit eens door: Dit graag lezen eer je post :) B)

Je hebt al praktisch alle mogelijke oorzaken uitgesloten dmv vervanging. Nu blijft in principe het moederbord en de CPU over. Draai eens memtest86 om je geheugen te testen :)

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 18:39

mvds

Totally awesome!

BalusC schreef op 04 September 2003 @ 07:19:
Lees dit eens door: Dit graag lezen eer je post :) B)

Je hebt al praktisch alle mogelijke oorzaken uitgesloten dmv vervanging. Nu blijft in principe het moederbord en de CPU over. Draai eens memtest86 om je geheugen te testen :)
Aangezien het tijdens games optreed, lijkt me oververhitting ook niet echt een onwaarschijnlijkheid :)

Games zijn behoorlijk belastend voor je PC. Vertel eens wat voor koeling je in je PC hebt zitten?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Daar heb je volkomen gelijk in. In de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter dat de topicstarter wel via de FAQ/policy had kunnen vinden staat ook het een en ander over temperaturen :)

Ook al kan de P4 heel wat hebben, het kan bijvoorbeeld aan een slecht gemonteerde koeler danwel aan teveel/geen gebruik van koelpasta liggen :)

[ Voor 3% gewijzigd door BalusC op 04-09-2003 09:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
het spel dat ik probeer te spelen is Island extreme stunts, het spel begint te laden en op het moment dat het spel moet beginnen slaat het systeem vast, de cd-rom stopt ook. Het geheugen heb ik getest, deze is goed. 3D benchmark loopt ook vast, maar kan wel 10minuten duren.het systeem loopt voor de rest stabiel

• mvds
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-08 18:39

mvds

Totally awesome!

Het valt me op dat jij je HD niet hebt vervangen, of lees ik dat verkeerd? Voel eens aan de oppervlakte van je HD of die niet te heet word... Zoals BalusC al zegt kan de P4 veel hebben, hij is er zelfs tegen beveiligd (oververhitting dus). Dus de beveiliging van je CPU zou wel ingrijpen als die te heet zou worden, wat overblijft (en wat ook voor hangers en BSOD kan zorgen) is je grafische kaart en je HD.

Heb je toevallig een tooltje waarmee je de temp van je HD en van je grafische kaart kan controleren?

Doe voor de zekerheid ook eens een HD check (data + oppervlakte controle). En hang je HD eens aan een gewone controller...

Verwijderd

Ik zelf heb een p4c800-e deluxe en bleef steefs hangen bij:
Battlefield
UT 1
ook bluescreen

terwijl neverwinternights en tony hawk 4 wel gewoon lopen.

Maar nu heb ik mijn bios geflashed en mijn 45gb hd los gehaald want daar was ook iets mis mee. En raid drivers op nieuwe geinstalleerd. En van dual monitor de 2de uitgeschakeld (ati 9700). Nu al +-5 dagen nergens last van. ( /me knocks on wood)

misschien kun je dit eens proberen of geheugen in singel channel laten lopen. of snelhied van je geheugen terug clocken

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 13:58 ]

Pagina: 1