Toon posts:

vnp adsl/inbel remote beheer situatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een oplossing voor het volgende "probleem":

Ik ben servicedesk heb 10 klanten 7 grotere bedrijven en 3 kleine bedrijven. Ik speel bij hun systeembeheerder, en beheer alles pc's en servers binnen de bedrijven dmv de windows therminal client. De grote bedrijven adsl ik wil met alle 7 grote bedrijven altijd verbonden zijn.Bij de kleine bedrijven wil ik met minmale handeling snel in kunnen bellen en meteen hun servers en desktop pc kunnen benaderen.

Moet ik juist een hardwarematige of softwarematige vnp pakken? Welke hardware/software raden jullie mij aan? Gaat dit stabiel werken ?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 23:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
niemand?

Verwijderd

Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar 7 vpn's tegelijk vanaf 1 beheer pc(neem ik aan) wordt erg moeilijk denk ik.

Goedkoop zal het niet zijn

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 September 2003 @ 12:37:
Ik heb er niet zo heel veel verstand van, maar 7 vpn's tegelijk vanaf 1 beheer pc(neem ik aan) wordt erg moeilijk denk ik.

Goedkoop zal het niet zijn
Da's eigenlijk onzin.

Ik werk zelf met al onze vestigingen met IPCop firewalls die tevens een IPSEC VPN verbinding op kunnen zetten. Dit zijn oude pc'tjes en het is een linux distro. Met Windows 2000 Server kun je ook een vpn opzetten dus dan hoef je alleen poorten op de firewall open te zetten zodat toegang krijgt tot de Windows 2000 VPN server.

Ik gebruik IPCop omdat de verbinding dan constant open staat en je altijd gebruik kan maken van de verbinding. Als jij slecht af en toe in moet bellen is dat niet nodig. Dat is wel handiger ook want als je constant alles open wilt hebben zullen alle bedrijven op een ander subnet moeten zitten anders gaat het fout.

Verder kun je op de vestigingen waar je geen internet hebt door gewoon een ras-verbinding opzetten en zo met de terminalclient de server bedienen.

Kosten zijn dus een modempje voor de inbelverbinding en een oud pc'tje voor een ipcop installatie. Hardwarematig kan het overigens ook. VPN routertjes op alle kantoren zetten en er zelf ook 1 nemen.

Verwijderd

hennè schreef op 04 September 2003 @ 12:52:
[...]
...

Kosten zijn dus een modempje voor de inbelverbinding
>Hij wil 7 verbindingen die altijd openstaan. 7x vpn op 1 IPcop?
en een oud pc'tje voor een ipcop installatie. Hardwarematig kan het overigens ook. VPN routertjes op alle kantoren zetten en er zelf ook 1 nemen.
>aan zijn kant ja, maar hij moet bij 10 bedrijven ook een "oud pctje" neerzetten + 10 w2k VPNservers? (voorzover ze daar geen w2k draaien?)

Edit: net ff gechecked. Hardware vpnrouter +/- €500
Edit2: Ik heb idd geen gelijk (qua aantal verbindingen dan). Check dit topic: VPN met 10 lokaties

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 13:47 ]

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:57
Je kunt ook aan die grote bedrijven vragen of ze een bepaalde ADSL router gaan gebruiken die VPN ondersteund. Als de kosten maar laag genoeg zijn, zullen ze dit wel doen.

Voor die kleinere bedrijven zou je gewoon met RAS kunnen inbellen.

let the past be the past.

Verwijderd

Topicstarter
Heeft niemand hier ervaring mee, die mij exact kan vertellen welke hardware/software hij gebruikt? En dat ik zo'n hardware vpn apparaten kan kopen enzo dat weet ik ook wel, maar ik ervaringen van situaties horen.
Pagina: 1