PC start opeens niet meer op.

Pagina: 1
Acties:

• SEFje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-03 11:51
Een vriend van mij heeft sinds kort een nieuwe PC (en met kort bedoel ik minder dan een week) en sinds een paar dagen start hij opeens niet meer op; that is, hij geeft geen beeld meer. Alle ventilatoren gaan aan, het moederbord LEDje brandt, maar er komt geen beeld en de systeem speaker geeft geen piepjes.
Als ik alle systeem kaarten (inc. videokaart) eruit haal, idem dito, zelfs als ik de RAM verwijder piept hij niet (ook niet met een andere systeem speaker aangesloten).
specs:
Gygabyte 7N400 Pro
AMD Athlon 2600+
512MB PC2700 DDR RAM (Kingston)
Club3D Ati RadeOn 9600Pro
Maxtor 120GB HDD
Noname voeding (met kast meegeleverd)

Verwijderd

trg gaan naar pc toko

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

Ook geen POST piep?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen <-- dat al helemaal afgewerkt?

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• SEFje
nope.
vroeger dus wel, maar nu niet meer
BasieP schreef op 03 September 2003 @ 23:18:
Ook geen POST piep?Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen <-- dat al helemaal afgewerkt?
Ja, maar aangezien hij het al deed(gedaan heeft) en verder geen wijzigingen aan de werkende configuratie zijn aangebracht staat daar niets in.

[ Voor 52% gewijzigd door SEFje op 03-09-2003 23:25 ]

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

SEFje schreef op 03 September 2003 @ 23:21:
[...]

nope.
vroeger dus wel, maar nu niet meer
tijd voor n nieuw mobo lijkt me, of de processor is aan zn eind (koeler er verkeerd om op gezet?)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Zelf gebouwd of door die toko? Hoor je de HD's opspinnen, of echt alleen de fans. Kan je alle hardware testen in een ander systeem. Proberen uit te sluiten wat de bottleneck is, maar het lijkt heel erg op een kapot mobo

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• SEFje
MarkyB schreef op 03 September 2003 @ 23:22:
[...]

tijd voor n nieuw mobo lijkt me, of de processor is aan zn eind (koeler er verkeerd om op gezet?)
Koeler verkeerd om opgezet? Hoe kan dat? Lijkt me ook onwaarschijnlijk, aangezien hij toch echt gewerkt heeft langste uptime ongeveer 7 uur ofzo?
Verder nooit brand ofzo geroken dus lijkt me niet dat de proc gefryed is.
Dan zal het dus wel de mobo zijn.

Overigens inderdaad wel zelf geassembled maar alle onderdelen van hetzelfde bedrijf...

[ Voor 11% gewijzigd door SEFje op 03-09-2003 23:27 ]

• MarkyB
  • Niet online

MarkyB

The original

SEFje schreef op 03 September 2003 @ 23:27:
[...]

Koeler verkeerd om opgezet? Hoe kan dat? Lijkt me ook onwaarschijnlijk, aangezien hij toch echt gewerkt heeft langste uptime ongeveer 7 uur ofzo?

Overigens inderdaad wel zelf geassembled maar alle onderdelen van hetzelfde bedrijf...
Haal de koeler eraf en bekijk de core, als deze mooie kleurtjes heeft dan weet je hoe laat het is. Is er wel koelpasta gebruikt?

Bij mijn eerste AMD XP had ik namelijk ook geslapen tijdens de montage van de koeler, waarna ik er toch achter kwam waarom de pc steeds uit ging :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

SEFje schreef op 03 september 2003 @ 23:27:
[...]

AMD koelers kan je er op twee manieren op krijgen, slechts eentje is er maar goed. Dat merk je als je hem er goed op zet ;)

Het zegt niks dat je hardware bij één leverancier vandaan komt. Voorlopig komt van veel verscheidene produceten :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

• BasieP
  • Laatst online: 19-10-2025
ok, we kunnen hier gezellig met ze alle gaan zitten gissen..

niemand weet het, want niemand KAN het weten

wat je doet is het volgende:

OF je brengt hem naar de winkel (je had toch garantie?)
OF je gaat zelf kloten, en daarmee bedoel ik dus dat je alle hardware LOS op een ANDER systeem test.
als laatste je mobo, met alleen dingen van een ander systeem

als je dan geen kapot iets vind zet je hem weer in elkaar.
als ie het dan nog niet doet heb je pech, dan is het een combinatie van hardware die het probleem veroorzaakt, en moet je even op de gok naar de winkel en iets omruilen :+

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• SEFje
Krijg je wel een rebate als je de koeler verkeerd monteert? Maare.. het lijkt me zo onwaarschijnlijk dat hij heeft gewerkt (en windows heeft geinstalleerd etc.) wanneer de processor koeler verkeerd aangesloten was!

• SEFje
BasieP schreef op 03 september 2003 @ 23:30:
ok, we kunnen hier gezellig met ze alle gaan zitten gissen..

niemand weet het, want niemand KAN het weten

wat je doet is het volgende:

OF je brengt hem naar de winkel (je had toch garantie?)
OF je gaat zelf kloten, en daarmee bedoel ik dus dat je alle hardware LOS op een ANDER systeem test.
als laatste je mobo, met alleen dingen van een ander systeem

als je dan geen kapot iets vind zet je hem weer in elkaar.
als ie het dan nog niet doet heb je pech, dan is het een combinatie van hardware die het probleem veroorzaakt, en moet je even op de gok naar de winkel en iets omruilen :+
ja het lijkt me ook dat je gelijk hebt.
zal eens kijken of ik die hele computer gewoon terug kan sturen... iemand ervaring met yorcom? ach ik kijk wel in de shopsurvey.

• SEFje
De computer doet het opeens weer na een BIOS reboot; ik heb de FSB op 166 gezet ipv 200 en nu doet-ie het min of meer...
Af en toe krijg ik nog wel spontane reboots, dus misschien is er toch wel iets mis maar ja, hij doet het in ieder geval weer (even?)

anyway, bedankt voor de hulp.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De XP2600 behoort op een FSB van 166MHz te draaien. Met alles daarboven ben je aan het overclocken, dan is het nogal wiedes dat het kan voorkomen dat de PC het niet meer aankan. Zie ook de overclocking basics in Die-Hard Overclocking & Cooling :)

In de Technische PMG FAQ: Hangen en Opstartproblemen staat ook dat je zou kunnen proberen om de BIOS te resetten B) Om die spontane reboots te oplossen kun je ook gebruik van de troublehooter maken.

[ Voor 9% gewijzigd door BalusC op 04-09-2003 07:13 ]

Pagina: 1