Ik ben op het moment aan het kijken voor klanten in NL (woon in IT) naar een huis in Toscane
. Ik gebruik hiervoor e-mail en foto's (hetzij gescand of direct op CD ontwikkeld). Foto's van buiten gaan dus zeer goed en ik hoef nog geen DigiCamera.
Het probleem (
) is wanneer ik een indruk van binnen moet geven. Foto's scheppen maar een beperkt beeld van de staat en indeling van het huis (een kleine kamer is bijv. klote op een foto te krijgen). Als ik dit alles al typend moet vertellen ben ik te lang bezig (tijd is €).
De oplossing
: Ik heb nog een oude laptop liggen (HP Omibook 800, 133Mhz, 2.1Gb, 32Mb en 2Mb video, Win98Lite), deze laptop is klein als een schoolagenda en weegt niet veel meer, de baterijen hebben zo'n 15 minuten leven. Hier heb ik laatst een PCMCIA USB2 bij gekocht en bedacht me dat ik wellicht met een WebCam al wandelend door het huis (wellicht zelfs met spraak) een goede indruk van het huis kan geven!
Mijn vraag: Is dit een geschikte oplossing, ik vraag me af hoe groot een filmpje van een minuut of 4 zal worden (dit ivm webspace en download snelheden), hoe de kwaliteit is en welke camera zich hiervoor het beste leent. Leuke functies zouden zijn als je met weinig licht toch goed beeld krijgt, zoom (voor de staat van de muren bijv.) en misschien zelf mooie of goede bijgeleverde software.
Iemand ervaring of tips?
Het probleem (
De oplossing
Mijn vraag: Is dit een geschikte oplossing, ik vraag me af hoe groot een filmpje van een minuut of 4 zal worden (dit ivm webspace en download snelheden), hoe de kwaliteit is en welke camera zich hiervoor het beste leent. Leuke functies zouden zijn als je met weinig licht toch goed beeld krijgt, zoom (voor de staat van de muren bijv.) en misschien zelf mooie of goede bijgeleverde software.
[ Voor 7% gewijzigd door ebras op 03-09-2003 23:19 . Reden: Meer info. ]