[WebCam] + Laptop = Video Camera ?

Pagina: 1
Acties:

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 02:07
Ik ben op het moment aan het kijken voor klanten in NL (woon in IT) naar een huis in Toscane ;) . Ik gebruik hiervoor e-mail en foto's (hetzij gescand of direct op CD ontwikkeld). Foto's van buiten gaan dus zeer goed en ik hoef nog geen DigiCamera.

Het probleem ( :? ) is wanneer ik een indruk van binnen moet geven. Foto's scheppen maar een beperkt beeld van de staat en indeling van het huis (een kleine kamer is bijv. klote op een foto te krijgen). Als ik dit alles al typend moet vertellen ben ik te lang bezig (tijd is €).

De oplossing B) : Ik heb nog een oude laptop liggen (HP Omibook 800, 133Mhz, 2.1Gb, 32Mb en 2Mb video, Win98Lite), deze laptop is klein als een schoolagenda en weegt niet veel meer, de baterijen hebben zo'n 15 minuten leven. Hier heb ik laatst een PCMCIA USB2 bij gekocht en bedacht me dat ik wellicht met een WebCam al wandelend door het huis (wellicht zelfs met spraak) een goede indruk van het huis kan geven!

Mijn vraag: Is dit een geschikte oplossing, ik vraag me af hoe groot een filmpje van een minuut of 4 zal worden (dit ivm webspace en download snelheden), hoe de kwaliteit is en welke camera zich hiervoor het beste leent. Leuke functies zouden zijn als je met weinig licht toch goed beeld krijgt, zoom (voor de staat van de muren bijv.) en misschien zelf mooie of goede bijgeleverde software.

_/-\o_ Iemand ervaring of tips? _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door ebras op 03-09-2003 23:19 . Reden: Meer info. ]

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

is mogelijk, je webcam op je laptop (tis wel sjouwen dan :P)
hij zal denk ik opnemen in AVI formaat wat vrij groot is, wat je hierna kan omzetten in bijvoorbeeld WMV. Ik heb dit een keer gedaan met een filmpje van 1 minuut 11, wat nu 1,8 mb is. Dat is een filmpje met beeld en geluid, maar de kwaliteit is niet zo :)

Verwijderd

philips toucam pro is een hele aardige, heb je tenminste een beetje redelijke kwaliteit, over formaten en hoe groot dat is kan ik je niks vertellen, geen praktische ervaring mee.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:21
Ik denk niet dat een P1-133 snel genoeg is om het beeld van de webcam realtime te coderen.

• ebras
Dit kan inderdaad een probleem opleveren. Maar de laptop zal behalve de uitgeklede Windows versie niets anders draaien dan de recording software het verwerken van de beelden, branden en evt naar webpagina omzetten gebeurt allemal op m'n PC.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:21
Als ik jou was zou ik dit topic (laten) verplaatsen naar A/V , of zoiets.
Ik heb bijna geen ervaring met video opnemen op de pc.
Wat ik wel weet is dat 133 MHz erg weinig is. En de schijf veel te klein...

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-07 08:57

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

De Logitech Quickcam (pro?) geeft ook een goed beeld hoor. Het is een bolletje met een soort driehoekig zwart voetje eronder.

Maar, webcams zijn vooral afhankelijk van de ruimte waarin je ze gebruikt. Je zult voor elk filmpje goed de kleurafstellingen moeten bekijken, in het ene huis lijken gele muren geel, in het andere huis lijken de gele muren bruin door lichtval etc. weet ik niet wat. Hij is niet zo 'zelfdenkend' als een videocamera!

Ohja, denk ook even aan het feit dat je de huidige bewoners van het huis wel even officieel moet melden dat je er filmt... je filmt hun eigendommen namelijk.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• Cis
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 07:45

Cis

Ik denk dat een 133mhz en een webcam simpelweg "not done" is. Daarbij is een webcam nogal schokkkerig als je door het huis loopt, mede door het minimale aantal frames per seconde.
Op mijn werk heb ik zooi webcams uitgetest, en de goedkopere modellen zijn errug slecht in recorden. Vaak missen ze zo'n 60% van alle frames :(
Mijn advies: van iemand een digicam lenen met cam-optie voor 30 seconden ofzow...

Geschiedenis herhaalt zich nooit. Maar rijmt altijd wel een keer.

• ebras
Goed, bedankt zover. Met een zwaardere laptop zou het dus moeten kunnen, maar een DV is wellicht beter, dan maar met foto's en flink wat text.

• TheWarden
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-03-2023
Ik zit net te denken. Je zegt net dat je nog geen digi cam wilt. Maar ik zou daar toch serieus over denken. namelijk, Ik (naja, mn ouders O-)) heb een Sony dsc-7 die is best wel riant met foto's maken. Niet zo super duur, en je hebt ook gelijk je digitale foto's zodat je ze sneller over de mail naar je klanten kan sturen. (scannen is toch mindere kwaliteit). En ook kan je daarmee een filmpje opnemen, Ook van redelijke kwaliteit (ok fullscreen op 21 inch is nie echt lekker, maar ziet er redelijk uit). Dus ik zou dat toch overwegen, incl een 128 mb kaartje, kan je toch meer dan 5 min filmen (ff uit mn hoofd).

Mijn Systeem Specs

• ebras
check dit voorbeeld en zie dat de kwaliteit niet hoog (nodig) is... Het gaat om een indruk, een half miljoen euro's geef je niet snel uit en dus hoeven de foto's niet over mail maar kan dat makkelijk over het web (ook makkelijk bij meerdere kopers). Bij evt. interesse komt een tweede sessie en die gaat over de post...

Het gaat dus om de film... Dit blijkt (zie boven) niet echt mogelijk met de huidige middelen. Toch bedankt. _/-\o_

[ Voor 2% gewijzigd door ebras op 05-09-2003 15:24 . Reden: Mocht je nog een huis zoeken.... ;) ]

Pagina: 1