Sometimes life's just cruel for no reason at all!!!!!
Gewoon één netwerkkaart en die aansluiten op een hub. Winroute installeren en goed instellen dat-ie die 'inbelverbinding' deelt en de rest van de pc's volgens de faq/manual van winroute configureren en klaar
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
[ Voor 44% gewijzigd door looin op 03-09-2003 23:17 ]
Verwijderd
Free Cisco kortom FreeSCO.
http://www.freesco.org/
Ik heb zelf een pentium 233 draaien met 2 netwerkkaarten en een Switch.
Verwijderd
Ik geloof dat FreeSCO nog niet echt makkelijk met USB modems overweg kan.
je kan een coax kabel gebruikenlooin schreef op 03 September 2003 @ 23:22:
Ok, maar heb ik dan die hub nodig, kan ik niet gewoon vanuit de PC het internet over die 4 lijnen laten verdelen zodat alles dan samenkomt op die ene router annex server?
maar geloof me als je utp wilt gebruiken (wat je wil) is het met een hub/switch veel makkelijker dan dat je voor elke pc een nic moet gaan inbouwen en een crosscable gebruiken
nic = netwerk kaartlooin schreef op 03 September 2003 @ 23:27:
Ik ben een beetje noob, dus wat is dat een nic en een crosscable? Het zou kunnen dat ik het ken maar onder een andere naam!
crosscable is kabel met een paar aders gekruist
staat allemaal in de faq
NIC = Network Interface Cardlooin schreef op 03 September 2003 @ 23:27:
Ik ben een beetje noob, dus wat is dat een nic en een crosscable? Het zou kunnen dat ik het ken maar onder een andere naam!
CrossCable = Netwerk kabel met crossed datakabels waardoor twee pc's tegen elkaar kunnen praten (ipv via switch / hub met straight kabel)
Dit is wel basic kennis; waarvan je verwacht wordt deze te kennen cq te kunnen vinden
---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate
geld besparen?looin schreef op 03 september 2003 @ 23:30:
ah sry, da kan toch nie zo moeilijk zijn om die nic per kaart in te stellen. Tis eindelijk kwestie van geld te besparen. Ik heb alles liggen hier, dus zal het me op deze manier niks kosten.
wat heb je nodig? (prijzen zijn de laagste die ik kon vinden in de pricewatch)
• in je "server/router" 4 nic's (1 per client) dan heeft elke client ook een nic nodig, komt het totaal op 8 nic's a 5 euro, dus 40euro
• 4x een crosscable (we doen gewoon eventjes 3 meter per kabel voor het gemak
• tijd, veel tijd, en geduld, en een zooi vrije irq's
komt het totaal op 48 euro
nu met hub:
• 5poorts hub a 16 euro
• elke pc 1 nic, dus in totaal 5 nic's a 5 euro, dus 25 euro
• 5x straigth kabel (ook hier 3meter per stuk) a 1 euro, dus 5 euro
• minder tijd benodigt, beter te onderhouden en bovendien uit te breiden.
komt totaal op 46 euro, een besparing van 2 euro
maar het punt is dat het met een hub veel eenvoudiger is, zeker als je zegt dat je er wat minder verstand van heb.
Je ziet dat het in prijs weinig uitmaakt, maar zet ze eens tegenover elkaar wat betreft tijd en moeite
Daar staat toch echt alles in wat je nodig hebt.
Ik zou zeggen, lees je eens in , test het e.e.a. eens uit. Mocht je dan tegen problemen aanlopen , kun je altijd even een topic starten.
Mocht je dat doen, zou ik je vriendelijk willen verzoeken om in normaal ABN te posten, in plaats van de rare taal die je nu tilt.
Dat leest namelijk een stuk rustiger.
Dit topic is gesloten.
![]()