Toon posts:

Films schokkerig na inbouw nieuwe videokaart

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist een nieuwe videokaart in me pc gezet, een gf fx 5200ultra alles werkt goed, spelletjes draaien soepel. Er is alleen 1 probleem, alle films die bijvoorbeeld divx zijn gecodeerd draaien erg schokkerig en blokkerig. Weet iemand wat hier het probleem is?

//edit
heb windows media player, divx, xvid al opnieuw geinstalleerd. Niets hielp :|

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2003 23:12 ]

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:41

JvS

Ik heb hem zelf ook

zet je hardware accelleration eens een stapje lager bij "troubleshooting" in je geavanceerde beeldopties

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-02 18:27

n00bs

Het is weer Zomer!

Driver probleempje? chipsetdrivers al opnieuw geinstalled?

Verwijderd

Topicstarter
heb geprobeerd, maar dat wil echter ook niet werken. Er veranderd niks als ik de hardware accelleration lager zet.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:41
Drivers van oude videokaart wel goed verwijderd? (hoop dat dat geen Ati was...)

• Mark Lor
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-03-2025

Mark Lor

...

Heb je je drivers eerst verwijderd? en was je oude videokaart toevallig een ati? dan kan het zo zijn dat de drivers in de knoop zitten.

edit:
iets te sloom

[ Voor 27% gewijzigd door Mark Lor op 03-09-2003 23:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
nee, heb wel eerst mijn oude driver verwijderd, was trouwens ook een nvidia kaart. Ik zal efe proberen of het werkt als ik de chipset drivers opnieuw instaleer.

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 16:41
Verander (evt. in bios) instellingen als Side Band Adressing (SBA), Fast writes en Graphic Aperture Size.

Ik heb wel eens een videokaart gehad waarbij ik de drivers altijd twee keer moest installeren voordat alle functies goed werkten. Kun je dus ook nog even proberen.

• Mizitras
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Raar idee dat ik heb onder de naam had-hoofd-af-om-bloedneus-te-stelpen, maar het heeft bij een 'vreemd' probleem zoals jij er een had geholpen:

Je OS even herinstalleren. Deze 'even' kan misschien wel lang en pijnlijk zijn, maar de chronische pijn die we na een tijd kregen door maar niet een oplossing te vinden voor een gelijkaardig probleem; wel, het is CV-waardig ;)

(BIOS gewijzigd?)

Idee met minder kans dan slagen imho: Fast write afzetten, en check ook eens het shadow RAM.

"the fucking alpha cpp compiler seems to fuck up the goddam type "LPITEMIDLIST", so to work around the fucking peice of shit compiler we pass the last param as an void *instead of a LPITEMIDLIST"

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles hierboven geprobeerd, alleen niets wil werken. Het gekke is dat alles het goed doet, spelletjes, windows enz. behalve videobestanden als mpeg, avi (xvid divx). Iemand anders nog een idee?

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Draai eens dxdiag, -> start, run, en dan dxdiag intypen.

Kijk eens of alle acceleraties aanstaan, dus directdraw, direct3d en AGP texture acceleration.
Divx is hier heel erg afhankelijk van.

Kunt gelijk heel de test draaien, en kijken wat goed werkt.

edit : foutje

[ Voor 8% gewijzigd door Iblies op 04-09-2003 17:49 ]

• eNaSnI
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
ffdshow codec installeren (kan je meteen divx en xvid verwijderen ;) )

Misschien overlay probs?

Wie zoekt, zal vinden http://www.google.com

Verwijderd

Topicstarter
ja, volgens mij zijn het overlay probs omdat ik in dscaler eens iets zag staan met can't create .... overlay nog wat. Ik probeer nu even die ffdshow codec.

//edit
die ffdshow hielp niet echt :|

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2003 17:57 ]

• akoster
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-02 17:34
misschien directx opnieuw installeren ?

I can see clearly now, the brain is gone...

Verwijderd

Topicstarter
Iblies schreef op 04 September 2003 @ 17:40:
Draai eens dxdiag, -> start, run, en dan dxdiag intypen.

Kijk eens of alle acceleraties aanstaan, dus directdraw, direct3d en AGP texture acceleration.
Divx is hier heel erg afhankelijk van.

Kunt gelijk heel de test draaien, en kijken wat goed werkt.

edit : foutje
er staat niet beschikbaar :? terwijl als ik de tests doe het wel goed werkt. Zit hier iets fout in direct x?

• Iblies
Waarschijnlijk wel, ik had gisteren eenzelfde probleem met een laptop en een ati 340.

Download de laatste detanator van nvidia, http://www.nvidia.com/object/winxp-2k_45.23 ,
dit is dus de 2k/XP versie, en doe daarna een upgrade naar directx 9.0b.
Staat ergens op de microsoft site.
Kan zijn dat een spel de boosdoener is geweest en met de je drivers van GPU/directx heeft zitten spelen, of een of ander programma ??

BTW, als je de detonator hebt geinstalleerd, even kijken naar de instellingen van je GPU zodat alles goed staat ingesteld.

edit : komma achter url

[ Voor 4% gewijzigd door Iblies op 04-09-2003 18:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
zo ziet dat directx scherm eruit bij mij na de laatste nvidia detonator driver te hebben geinstalleerd en vervolgens directx 9.0b. Volgens mij gaat er echt iets fout weet alleen niet waar?

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/jjm.evers/direct.jpg

• Iblies
Heb je de oude wel eerst verwijderd???

Moet je doen via configuratiescherm + detonator-destroyer. Kijk op http://download.guru3d.com/detonator/ , daar staan er enkele op.

Verder bios goed instellen -> dus agp, tevens kijken of die goed is geinstalleerd in windows xp. Misschien een nieuwe(re) driver installeren.
Even kijken op de site van de moederbordfabrikant.

Acceleratie op zijn max zetten, dus zo http://members.home.nl/nesquick/GoT/02.jpg (plaatje is niet van mij maar dient ter illustratie :o ).

Ik heb verder geen ervaring met de nvidia , maar hij zou het zo in principe moeten doen.

btw De detonator-destroyer is niet geschikt voor wxp. Je moet een van de andere twee gebruiken.

[ Voor 9% gewijzigd door Iblies op 04-09-2003 21:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
ok jongens, ik heb het al (na lang speurwerk). Hij blijkt dus dat je alleen netmeeting op hoeft te starten en daarna weer af te sluiten. En dat werkte zowaar. Toch bedankt voor alle tips. :)
Pagina: 1