Toon posts:

Compaq Armada

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste luitjes,

Ik heb uit een vroeger computere wereld een compaq Armada 3500 gekregen. Wat een dyno. Disk is helemaal leeg en er zit geen cdrom speler bij.

uitdaging:
Ik wil er Wk2 opzetten maar heb dus geen cdspeler. iemand iedeeën???

twixter

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Netwerkinstallatie? Schijf overhangen en via een andere PC de \i386 directory van de CD erop zetten? (en daarna \i386\winnt.exe runnen voor setup) Externe (USB) CDROM speler kopen?

[ Voor 28% gewijzigd door BalusC op 03-09-2003 23:06 ]

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 10:15
Niet aan beginnnen ?

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
gewoon een netwerkkaart erin zetten met een client voor in te loggen(wel een netwerkkaart pakken die ook dos kan hebben) op een andere computer of een share aan te maken als netwerkschijf en dan kopieren de boel naar de laptop en dan installeren maar. Wel op D: zetten. kan je altijd die map verwijderen.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Topicstarter
balus bedankt ik heb een externe usb cdrom speler van freecom, die krijg ik niet aan de praat. zit zo'n 25pins uitgang op die naar usb gaat.

Die schijf moet nog ge-fdisked worden als ik dat doe met dos herkend ie maar de helft van de hd omdat dos geen grotere parties herkend dan 2 gig.

schijf overhangen kan ik niet doen want ik heb geen andere laptop.

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
misschien dat je 2dehands een parallel extern kastje kan krijgen met driver voor in dos om aan te sturen. Gaat niet zo snel maar werkt toch aardig. CD-romspeler in hangen en het werkt. Zelf een aantal keren ook gedaan met oude laptop. je was wel lekker lang bezig met overkopieren maar je ging boodschappen doen en dat ding was klaar. Ik heb hier eventueel nog een kastje liggen. Ps kan ook een harde schijf in met je data erop.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

Gebruik om te beginnen een bootdisk van Windows 98/ME/2000/XP.
Deze kan wel grotere partities aan omdat hij FAT32 ondersteund.

Een oplossing voor de missende CD-ROM is misschien een externe ZIP-drive (zijn volgens mij ook DOS-drivers voor). En dan eventueel alle Windows 2000 bestanden naar een aparte partitie copieeren voor de installatie..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Bij nader inzien hoort dit meer in Windows Operated Systems, maar na overleg is gebleken dat dit topic aldaar geen bestaansrecht heeft, omdat jij veel te weinig moeite in vooronderzoek hebt gestoken.

Lees eens de Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) door en natuurlijk ook de FAQ en de geldende policies in WOS :)

Hint: zoeken naar 'windows installeren zonder cd speler' in WOS B)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.