Toon posts:

coax kabel vraagje

Pagina: 1
Acties:
  • 131 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik weet niet of dit hier hoordt maar wist niet waar ik het moest plaatsen

ik het volgende probleem hier in huis

ik heb beneden in de woonkamer een tv staan super beeldt maar heb ook nog een tv hier boven staan en daar is het beeld vrij slecht en de tv die op zolder staat daar is het beeld helemaal slecht

kan ik dit probleem oplossen door 1 of andere versterker of is gewoon de kabel te lang

ik heb vandaag allemaal nieuwe splitsers gekocht maar dat helpt ook niet echt iemand een idee hoe ik dit probleem kan oplossen ?

• MarkyB
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

MarkyB

The original

misschien een repeater een idee?

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

een versterker helpt zeker wel, de kwaliteit zal denk ik toch wel achetruit gaan als de kabel meer dan x meter lang is

die versterkers zijn geloof ik wel erg duur

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Een versterker kan een idee zijn, maar zorg ook dat je een goede kabel hebt. Ik heb ook ooit eens 30m van dat praxis spul gehaald maar ik had echt compleet geen beeld over, met een wat betere kabel (niet eens echt heel duur) was het signaal al best goed. Als je een signaalversterker gaat gebruiken koop dan wel een goede, een slechte zal je signaal alleen maar slechter maken.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Verwijderd

Topicstarter
ok bedantk voor jullie tips

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

ik zou ten eerste goede coax kabels en goede connectoren kopen.
dan kom je een heel eind zonder versterker.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Meestal verlies je het meeste signaal over splitters. Gebruik van normale verdeeldozen en splitters met schroefdraad voorkomt dit soort effecten.
De kabels die bij de bouwmarkt verkocht worden zijn ook erg slecht als de kabels naast allerlei andere storingsbronnen liggen zoals stroomkabels.

Met versterkers heb ik weinig goede ervaringen. Voor dat geld kan je beter goede kabels en splitters kopen want daar zit hem meestal het probleem in.

Senile! Senile Oekaki

• FoxMan
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-08-2025
Ik zou zeker geen versterker kopen, zou veel te duur uitkomen voor een goede. Er zijn namelijk ook wel goedkope, maar die werken (vanuit mijn ervaring gezien) echt niet goed. Ze versterken het ruis bijna meer dan het signaal. Het beste kun je een goede coax kabel kopen (zeker niet te dun) met een paar hirschmann connectoren, die zijn echt super. Ik weet niet of je ergens vlakbij een harense smid woont, maar ik heb mijn spullen daar vandaan en het werkt hier op alle 6 tv's in huis goed (beneden, boven en op zolder)

LinuxFox, because penguins aren't even furry

• RBouman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-08 00:15

RBouman

René

Als je lange kabels nodig hebt dan zou ik zeker een goede coax nemen en niet de goedkope coax van de bouwmarkten ed.
Zo'n goedkope coax houdt na 100 meter meestal nog maar zo'n 10-20% van het signaal over terwijl de goede coax nog meer dan de helft over heeft en hierdoor het signaal dus minstens 2 keer zo sterk is.
Reken voor een goede coax bv H-213 op ca 0,75-1 euro per meter. Ook is een buffer versterker met separate uitgangen te overwegen (goede kwaliteit = hirshmann ca 50-75 euro).
Als je de standaard splitters gebruikt dan hou je nl aan de uitgang maar de helft van het signaal over. Dit gecombineert met een lange slechte kabel geeft inderdaad geen fatsoenlijk beeld meer.

Systeem: Abit IC7-G + 2 x Maxtor 120Gb + 1024MB Corsair TWINX PC3200 + Pentium IV 2,8Gb Radeon 8500le Iiyama A902MT + Plextor PX-708a

• HamsterDance2
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 16:11
Koop satelliet coaxkabel die is kwalitatief beter. split de begin kabel direct in 3 delen (zoals _bas_ aangeeft met f-connector systeem) en trek per kamer/aansluiting een kabel(duur en lastig)

simpeler is de begindoos opzoeken. de verdelere er uit halen(tv/radio) Dit is vaak een "einddoos" (deze gebruik je als laatste) en koop 2 doorlusdozen en lus hiermee de boel door (tv/radio) dan verleng je dus de originele cai aansluiting tot aan boven en is de kans op goed signaal zeer reeel (hoop dat het nog helder is)

• C4M1
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

Ik zou alles voor Hirschmann vervangen. Ben ik nu ook in mijn woning aan het doen. Kost een paar centen en wat werk, maar als je je signaal belangrijk vind is dit het eerste om aan te denken. :Y) Versterker kan je in sommige gevallen helemaal weglaten. Canal+ decoders zorgen zo nu en dan ook voor storing. Als je kabel wilt vervangen maak je de nieuwe aan de oude vast, de oude eruit trekken, nieuwe ervanzelf in. Zorg wel dat die nieuwe goed vast zit als je er aan gaat trekken, anders zit je met een probleem. (Zoals ik nu AARGHH :( )

Orange & Red

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

HamsterDance2 schreef op 03 September 2003 @ 23:12:
Koop satelliet coaxkabel die is kwalitatief beter. split de begin kabel direct in 3 delen (zoals _bas_ aangeeft met f-connector systeem) en trek per kamer/aansluiting een kabel(duur en lastig)

simpeler is de begindoos opzoeken. de verdelere er uit halen(tv/radio) Dit is vaak een "einddoos" (deze gebruik je als laatste) en koop 2 doorlusdozen en lus hiermee de boel door (tv/radio) dan verleng je dus de originele cai aansluiting tot aan boven en is de kans op goed signaal zeer reeel (hoop dat het nog helder is)
Daarnaast hoef je tegenwoordig eigenlijk ook helemaal geen tv/radio splitter meer aan te sluiten. Overspraak heb ik nooit gezien. Wij sluiten boven altijd de TV rechtstreeks aan op de kabel die daar aankomt en dat beeld ziet er beter uit dan als er een splitter tussen zit.

Bij elke schakel verlies je namelijk signaal. Bij een goeie splitter is dit meestal -3dB maar met slecht aangeknepen stekkers, een slechte versterker etc kan dit sterk oplopen...

• makkie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-08-2025
Ik gebruik een multitap( metalen behuizing met 1 ingang en verschillende aantallen uitgangen) met f connectors en op alle kabels een cai wcd.
Heb je gelijk tv en radiosignaal overal en gescheiden.
Ik heb ze zelfs bij de gamma/formido gezien.
Doorrijg cai wcd's werkt ook goed , maar splitters alleen daar ben ik niet zo kapot van.
http://www.elektronicaonl...e_materiaal.htm#splitters

[ Voor 40% gewijzigd door makkie op 03-09-2003 23:23 ]

Verwijderd

wat belangrijk is, is dat de kabel uit de meterkast, die door het huis naar de stekkerdoos gaat, dik genoeg is. 7,5mm. Dan is inderdaad de afstand een grote player zoals m.m en pluisje al zeiden. Wat ook handig is om te weten is de kabelmaatscappij wettelijk gehouden is aan het leveren van een bepaalde waarde van signaal sterkte. Ik heb in mijn huis twee TV's en een TV kaart. bij elkaar een goede veertig meter draad. De kwaliteit is op alle TV's en de tv kaart is goed. Om te kijken of je signaal sterk binnen komt zou is kunnen kijken op CNN of discovery (als je die hebt). Je haalt alle TV's los en doet dan de TV waarvan je weet dat die de kortse kabel heeft aan de kabel. Dan kijk je even op die zender of een ander zender die hoog in de frequentie band zit. Als nou blijkt dat de kwaliteit van die zenders al beduidend minder is dan de kwaliteit van de rest van de zenders zou je toch is naar je signaal sterkte moeten kijken.

VWB versterkers. Die zijn er in verschillende soorten maaten en prijzen. De truc is om er achter te komen hoe sterk je signaal is en daar dan een versterker voor te kopen. Bij de gerenomeerde radio tv winkels kunnen ze dat voor je uitvogelen. Sommige komen zelfs langs om het zaakje door te meten. de reden waarom ik het nog even aanhaal is omdat zoals ook al eerder werd verteld een te sterk signaal het zelfde slechte resultaat heeft. EN mijn vriend is zonde van je PLEUROS.

Twixter

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

m.m schreef op 03 September 2003 @ 23:01:
Een versterker kan een idee zijn, maar zorg ook dat je een goede kabel hebt. Ik heb ook ooit eens 30m van dat praxis spul gehaald maar ik had echt compleet geen beeld over, met een wat betere kabel (niet eens echt heel duur) was het signaal al best goed. Als je een signaalversterker gaat gebruiken koop dan wel een goede, een slechte zal je signaal alleen maar slechter maken.
Daarnaast, plaats de versterker op de GOEIE plek ! ik ben wel eens bij mensen geweest, die hadden de verterker boven net voor de tv aangesloten bij het eindpunt en dachten gewoon het signaal op te peppen daar |:( .

Je moet het signaal versterken op het punt waar deze nog goed is, dus meestal het punt waar je naar boven gaat, of als het niet anders kan al bij binnenkomst. Sluit de versterker NOOIT aan ná een splitter.

Daarnaast moet je de TV die aangesloten is op de benedenverdieping en dus vrij kort achter de versterker zit op een dempertje zetten, dit is meestal een klein rond busje die je zo achterin de antenneaansluiting van de TV kunt doen waar je vervolgens weer de antenne in drukt. Dit voorkomt kamvorming.

• C4M1
  • Laatst online: 23-02-2022

C4M1

3x Denken, 1x Doen

offtopic:
[quote] Als je kabel wilt vervangen maak je de nieuwe aan de oude vast, de oude eruit trekken, nieuwe ervanzelf in. Zorg wel dat die nieuwe goed vast zit als je er aan gaat trekken, anders zit je met een probleem. (Zoals ik nu AARGHH ) [/quote]
Gefixt dankzij spiraal kabeltrekker van buren :*) :Y)

Orange & Red

Pagina: 1