Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LCD] Supertwist, Bottom reflected + compatibiliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi heb eigenlijk 2 vragen

1 is me al een beetje duidelijk namelijk
wat is het verschil tussen bottem reflected en Supertwist bij lcd schermen
(zou iets met de manier van reflectie te maken hebben)

2 Ze zeggen HD44780 compatible, ik neem aan dat je dan gewoon de instructieset en dergelijke van de HD44780 kan gebruiken?

Kwam namelijk goedkope blauwe lcd's tegen voor 9.95 (16*2 karakters)

Verwijderd

Topicstarter
Dit is de datasheet van het lcd
wat ik wilde aanschaffen

http://www.htvision.com/shop/datasheets/206.pdf

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-11 14:31

AcouSE

Swedish Chef

Het verschil tussen bottom-reflected en Supertwist (ook wel Supertwist Nematic (STN)) is de leesbaarheid/contrast.

Een reflecting LCD heeft een laagje reflecterend materiaal op de achterkant van het LCD. Deze laag is bedoeld om licht van voren te weerkaatsen om zo de LCD leesbaar te maken. Dit type LCD is dus uitstekend leesbaar in zonlicht, minder bij kunstlicht en helemaal niet in het donker (tenzij hij is uitgerust met een speciale vorm van verlichting die er van voren licht op kan schijnen). Zie afbeelding.

Afbeeldingslocatie: http://pencomputing.com/images/displays_reflective.jpg

Een STN heeft als voordeel dat het zwart veel zwarter is (hoger contrast) waardoor de text gemakkelijker leesbaar is. Dit zegt volgens mij verder niets over de leesbaarheid bij verschillende lichtsterktes.

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:29

Ibex

^^ met stom.

Voor de eerste vraag weet ik geen antwoord, maar voor de 2de vraag raad ik je aan om een HD44780 comatibele LCD te nemen, omdat dit het makkelijkste ondersteunds word, zeker als je nog geen ervaring met LCD schermen hebt. Ook lopen er hier een aantal topic waar er programma's voor HD44780 compatibele LCD's staan, zodat je niet eerst 4 weken moet zoeken voor je aan de slag kan.

De pdf die je in je 2de post gaf, laat me bijna met zekerheid zeggen dat het om een HD44780 compatibele LCD gaat.

Goedkope blauwe LCD's zei je, zou ik mogen weten waar? Ik heb jammergenoeg een defecte LCD aangeschaft (ofwel heb ik hem zelf naar de maan geholpen). En ik ben wel geinsteresseert in goedkope LCD's.

(Ohja, in de FAQ staan ook nog veel nuttige links met schema's, programma's,...)

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Verwijderd

Topicstarter
Weet niet of ik de lionk mag plaatsen maar goed doe het toch
www.htvision.com

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

ik heb erom gevraagd, en het is niet een vorm van spam hé :)

Verwijderd

Topicstarter
Goed heb maar gewoon zo'n blauwe 16*2 besteld ff afwachten dus....

Verwijderd

Topicstarter
Goed heb het lcd vannochtend binnen gekregen even gesoldeerd de software gedownload (crystal fonts software) en draaien maar.

Gewoon op HD44780 controller hij is dus compatible.
PS snelle levering van die jongens

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

ebt ge soms wa foto's van"the LCD in action"? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ben nog bezig met een pic controller achter het lcd te knopen maar als dat gelukt is plaats ik foto's

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 september 2003 @ 20:03:
Ben nog bezig met een pic controller achter het lcd te knopen maar als dat gelukt is plaats ik foto's
kickje

nl2ttl: heb jij dit lcd ondertussen al aangesloten ?? Zo ja: Is dit lcd goed vanaf alle kanten te bekijken (links, rechts, boven,onder,voor ?), en bevalt dit lcd een beetje ?

Ik denk er namelijk ook aan om het te kopen maar ik vindt hem verdacht goedkoop :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Het lcd bevalt me zelf zeer goed ik organiseer mede een inkoop actie voor HTvision.
op inkoopacties.net

Voor die prijs heb je een heel mooi lcd helaas is het geen EL of CCFL backlight maar goed voor die paar euro.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 22:51:
Hoi,

Het lcd bevalt me zelf zeer goed ik organiseer mede een inkoop actie voor HTvision.
op inkoopacties.net

Voor die prijs heb je een heel mooi lcd helaas is het geen EL of CCFL backlight maar goed voor die paar euro.
Heb je evt foto's ??

Verwijderd

Topicstarter
Sorry nog geen foto's druk bezig met een grafisch lcd nu,
128*64 met T6963 Controller.
Pagina: 1