Toon posts:

Scanner probleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb pas geleden een Canon Canoscan Lide 50 gekocht. Nou zit ik met 2 problemen:
1) het ingescande plaatje is uitgeprint een halve centimeter kleiner
2) het plaatje word ondersteboven ingescand
Suggesties?!

• Brothar
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

1. zoom in
2. keer het plaatje om op de scanner

(Dus: speel er 's mee, probeer de software eens uit, etc.)

[ Voor 45% gewijzigd door Brothar op 03-09-2003 22:48 ]

eagle

Verwijderd

Topicstarter
Dat van dat omdraaien snap ik wel, maar het is toch niet echt een goede zaak dat ik een plaatje op 100% inscan en dat deze er te klein uit komt?!

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 10:15
1 bekijk je printopties voordat je gaat printen ?

Verwijderd

Topicstarter
Heppik gedaan. Het probleem doet zich (heb het net ff geprobeerd) alleen voor wanneer ik de knoppen op de voorkant van de scanner gebruik. Wanneer ik via Photoshop het plaatje inscan istie helemaal goed van afmeting. Doe ik het voortaan gewoon maar zo. Thanx en gooi dit topic maar dicht.

• Brothar
  • Laatst online: 04-02 09:14

Brothar

meester

Volgens mij kun je de (standaard ?-)settings van de scanner veranderen, waardoor het ook goed (= zoals jij wilt) gaat als je de knop op de scanner gebruikt.
(ik heb nog een scanner zonder die knoppen, dus stuur alles met de de muis, actief, bij het scannen; daardoor begreep ik je probleem niet helemaal)

[ Voor 18% gewijzigd door Brothar op 03-09-2003 23:22 ]

eagle

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 06-08 10:15
Tja ik heb een epson scanner met dat soort knoppen maar die werkt niet samen met een hp printer voor zover ik weet. Maar mis die functionaliteit niet echt omdat mijn mening is dat je via bij de scanner geleverde (of andere) software gewoon wat flexibeler bent qua print opties.

• -=bas=-
  • Laatst online: 17-07 05:15
Staat je papierformaat van je scanner en printer soms anders? (bv op Legal ipv A4)

Senile! Senile Oekaki

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Keesk schreef op 03 September 2003 @ 23:34:
Tja ik heb een epson scanner met dat soort knoppen maar die werkt niet samen met een hp printer voor zover ik weet. Maar mis die functionaliteit niet echt omdat mijn mening is dat je via bij de scanner geleverde (of andere) software gewoon wat flexibeler bent qua print opties.
mischien offtopic . ik heb een epson perfection 1260 maat die werkt prima met m'n hp930c

en kijk eens goed of hij echt kleiner is of dat je mischien de randen mist.

een reden voor verkleinen is trouwens ook dat printers vaak niet van rand to rand kunnen printen maar een halve cm er vanaf dus als je iets wil kopieren moet je het altijd verkleinen anders mis je informatie

dus eigenlijk wel een goede zaak ja

[ Voor 28% gewijzigd door Fish op 04-09-2003 20:59 ]

Iperf

Pagina: 1