[ASP/VBScript] Mid werkt niet na reinstall *

Pagina: 1
Acties:

• Polderdijk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-08 20:34
Ik heb sinds vandaag mijn Windows 2000 server opnieuw geinstalleerd omdat de hardeschijf gisteren is gecrashed.

Nu heb ik al mijn website's uit de backup terug gezet en wilde ik een script uitproberen.

Krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
Runtimefout Microsoft VBScript error '800a0005' 

Ongeldige procedure-aanroep of ongeldig argument: 'Mid' 

/fmlib.asp, line 179

Op lijn 179 staad de Mid functie, maar krijg ook deze melding met Left en Right functie.

Hoe kan ik dit oplossen want normaal gesproken werkt dit altijd, en heb nu PRECIES de zelfde CD van windows 2k server gebruikt!!!

Ik heb van microsoft de VBScript 5.6 gedownload en geinstalleerd maar ook dit hielp niks.

Via de search is er wel één en ander te vinden maar nergens een oplossing!

[ Voor 4% gewijzigd door Polderdijk op 04-09-2003 08:14 ]

Webhosting van SkyHost.nl: 25 Mb / 1 Gb windows hosting € 4,50 p/m excl.btw!

• Polderdijk
Kan een modje hem misschien verplaatsen naar P&W, ik denk dat hij daar beter thuis is!

Alvast bedankt!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 15:02

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Move NT > PW
Polderdijk schreef op 04 September 2003 @ 08:15:
Kan een modje hem misschien verplaatsen naar P&W, ik denk dat hij daar beter thuis is!

Alvast bedankt!
Volgende keer graag even in SeM aanvragen ;)
Krijg ik de volgende foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
Runtimefout Microsoft VBScript error '800a0005' 

Ongeldige procedure-aanroep of ongeldig argument: 'Mid' 

/fmlib.asp, line 179

Op lijn 179 staad de Mid functie, maar krijg ook deze melding met Left en Right functie.
Het eerste wat ze in PW zullen vragen, zal zijn om die regel eens exact te posten gok ik :z

Braaikamer - Smoke&BBQ

• whoami
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:54
Dit is imho eigenlijk geen P&W topic, aangezien het niets met je code zal te maken hebben. Vroeger werkte het nl.

Heb je de nodige extensies of weet ik wat allemaal geinstalleerd en geconfigureerd? Heb je bv. Frontpage extensions nodig ? etc....

https://fgheysels.github.io/

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Ben ik nu gek.... :?

Professionele website nodig?

• Polderdijk
Lezen graag:
Via de search is er wel één en ander te vinden maar nergens een oplossing!
Al vind ik iets wat er mee te maken heeft, dan is bij hun het probleem dat als er Mid, Left of Right wordt gebruikt dat de waarde leeg is, of er is geen antwoord gevonden!

Bij mij is dit dus niet!

Als ik bijvoorbeeld:
Visual Basic:
1
2
3
4
Test = "Dit is een test"
Response.Write Left(Test, Len(Test) - 1)
Of
Response.Write Right(Test, 5)

Dan krijg ik altijd deze melding!

Dat is dus het vreemde. Weet hier iemand hoe dit komt, ik heb al de VBScript van MS gedownload en geinstalleers (was overigens de zelfde versie als dat er al op stond!) en heb ook de MDAC 2.7 geinstalleerd!

[ Voor 11% gewijzigd door Polderdijk op 04-09-2003 10:20 . Reden: Code -> script=vb ]

• curry684

curry684

Ik heb juist wel gelezen, zoals bijvoorbeeld hit 2:
Originally posted by : Henk (hb@dds.nl)
You're right, as far as i remember mid isn't supported....you gotta find another way...

Henk

------------
J.C.Couch at 12/31/2000 2:38:20 PM

I am using an NT 4 web server, IIS 4, which I understand supports only ASP 2, but my reference is an ASP 3 manual. I get the following error when trying to perform a string manipulation as presented in the ASP 3 manual. This error makes me think "mid" string manipulation is not supported in ASP 2. Anyone know?

• curry684

curry684

En een andere belangrijke tip die erinstaat: comment line 179 weg, en vervang die door:
VBScript:
1
2
3
4
Response.Write( _
    "varStringEntire = " & midarg1 & "<br>" & vbCrLf & _
    "varStart = " & midarg2 & "<br>" & vbCrLf & _
    "varEnd = " & midarg3 & "<br>" & vbCrLf)

En midarg1 t/m 3 dus vervangen door de arguments van je mid-functie.

• Polderdijk
curry684 schreef op 04 September 2003 @ 11:00:

[...]
Hoe verklaar je het volgende dan:

Ik heb een W2k server + IIS + Exchange draaien.
Deze is eergisteren de HD van gecrashed en heb dus opnieuw geinstalleerd met PRECIES de zelfde CD's.

Voor dat hij gecrached was, had ik het ASP programma filemanager (http://www.iisworks.com) geinstalleerd om zo al mijn bestanden te beheren.

Nu heb ik de server dus opnieuw geinstalleerd en heb de IIS weer ingesteld dat alle websites het weer doen (de data stond op een andere HD die het wel heeft overleeft) en nu werkt de Mid functie ineens niet meer.

Het enigste waar ik aan zat te denken is dat ik op de oude installatie ServicePack 4 nog niet had geinstalleerd, zou het hier dan door komen?

Want echt, IIS 5 ondersteund Mid, Right en Left weldegelijk!!!
curry684 schreef op 04 September 2003 @ 11:05:
En een andere belangrijke tip die erinstaat: comment line 179 weg, en vervang die door:
VBScript:
1
2
3
4
Response.Write( _
    "varStringEntire = " & midarg1 & "<br>" & vbCrLf & _
    "varStart = " & midarg2 & "<br>" & vbCrLf & _
    "varEnd = " & midarg3 & "<br>" & vbCrLf)

En midarg1 t/m 3 dus vervangen door de arguments van je mid-functie.
Waarom zou je het script aanpassen (wat overigens niet kan omdat het ge-encoded is)?

Het moet gewoon werken, dat bedrijf heeft het voor IIS geschreven, en de configuratie die je moet hebben voldoe ik aan! En geloof me, IIS 5 moet Mid enzo ondersteunen!

[ Voor 29% gewijzigd door Polderdijk op 04-09-2003 11:11 ]

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17

TeeDee

CQB 241

curry684 schreef op 04 September 2003 @ 11:00:

[...]
Klein puntje: TS heeft het over w2k en niet NT4.

[ Voor 14% gewijzigd door TeeDee op 04-09-2003 11:09 ]

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• curry684

curry684

Doe dit nu eens: [rml]curry684 in "[ ASP/VBScript] Mid werkt niet na reinsta"[/rml]

En reageer je frustraties dat het niet werk aub niet af op de mensen die je proberen te helpen, dat werkt 'niet echt motiverend'.

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:17

TeeDee

CQB 241

Debug anders eens je waardes:

Als je startwaarde - 1 is 0 dan is dat het probleem. (zou kunnen dan :))

zoek anders op google naar: 800a0005 mid. Daar krijg je iets anders results als bij curry684.

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

• Polderdijk
curry684 schreef op 04 September 2003 @ 11:10:
Doe dit nu eens: [rml]curry684 in "[ ASP/VBScript] Mid werkt niet na reinsta"[/rml]

En reageer je frustraties dat het niet werk aub niet af op de mensen die je proberen te helpen, dat werkt 'niet echt motiverend'.
Ik ga het stukje code zo ff proberen :)

En het is echt niet de bedoeling dat ik overkomt dat ik m'n frustratie op jullie afreageer, mijn excuses daarvoor. Maar altijd als ik hier wat post denken mensen dat ik helemaal niks zoekt, of dat ik nooit eerst zelf eens wat probeer, en daar wordt ik altijd moedeloos van omdat dit helemaal niet waar is!

Maar zoals ik in m'n andere post probeerde uit te leggen, is dat ik het omslachtig vind om met andere code te gaan proberen, punt 1, ik kan de code niet wijzigen omdat het encoded is, dus zie alleen maar rare tekens, en aan de andere kant, bij iedereen werkt het script van dat bedrijf wel en bij mij nu niet meer sinds ik m'n server opnieuw heb geinstalleerd.

En zoals ik al aangaf, heb ik zelf geprobeerd om in een test.asp de mid, left en right functie te gebruiken (wat normaal wordt ondersteund) en toen gaf hij ook die melding 8)7

• curry684

curry684

Maar zoals ik in m'n andere post probeerde uit te leggen, is dat ik het omslachtig vind om met andere code te gaan proberen,
Dat is niet omslachtig, dat heet debuggen, het controleren dmv output van mogelijk foutieve parameters/variabelen :z :+

En check dus je ASP versie nog eens dubbel.

• Polderdijk
curry684 schreef op 04 september 2003 @ 11:23:
[...]

Dat is niet omslachtig, dat heet debuggen, het controleren dmv output van mogelijk foutieve parameters/variabelen :z :+

En check dus je ASP versie nog eens dubbel.
Oké, ik mag het eigenlijk niet zeggen maar ik heb dat script wat encoded is, ge-decode om zo een paar aanpassingen te doen, ik ga dan ff een nieuw bestandje aanmaken en daarna zal ik dat script proberen uit te zoeken!

Maar of ik de goede versie hebt:
Bij filemanager wordt een diags.asp bestand meegegeven, als je op onderstaande link klikt worden de gegevens met mijn server gecontroleerd met de instellingen die nodig zijn voor het programma. Kijk en huiver:
http://filemanager.polderdijk.com/diags.asp
(let op, het duurdt een aantal seconde voordat alles is gecontroleerd en de pagina wordt getoond!)

Ik geloof wel dat ik mijn server up-to-date hebt :*)

Belangrijke edit:
Als jullie denken dat ik jullie nu vraag om een probleem van een script van andere op te lossen? Dat is niet zo, maar ik gebruik dit script als voorbeeld van het probleem, ook in scripts die ik zelf heb gemaakt met de Left functie werkt niet!

[ Voor 13% gewijzigd door Polderdijk op 04-09-2003 11:30 ]

• Polderdijk
Oké, het gaat om deze functie die in fmlib.asp staat:
Visual Basic:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
'########################
Function MakeShortstring(Str,Length)
'########################
    If Len(Str)>Length Then
        t=Replace(Str,"\"," ")
        t=Replace(t,"_"," ")
        t1=InStr(Length\4,t," ")
        t2=InStr(Len(t)-Length+t1,t," ")
        Response.Write "Str=" & Str & " Length=" & Length & " t1=" & t1 & " t2=" & t2
        MakeShortstring=Left(Str,t1) & "..." & Mid(Str,t2)    'dit is line 179
    Else
        MakeShortstring=Str
    End If
End Function

Als ik dus de pagina iets doet zodat die functie wordt aangeroepen krijg ik dit uit de Response.Write:
Str=0|Www\Filemanager.polderdijk.com\Fm6_3\Img\ Length=30 t1=33 t2=0

Met de zelfde foutmelding!

Hoe moet ik nu het stukje code wat jij (curry684) heb gevonden erin zetten?

• curry684

curry684

Mid(Str,t2)
Wtf doet Mid met 2 parameters? :?

• Polderdijk
curry684 schreef op 04 september 2003 @ 12:41:
[...]

Wtf doet Mid met 2 parameters? :?
Als je bijvoorbeeld
string = "ditistekst"
Mid(string, 3)
dan krijg je dus alle karakters in de string op de 1e 3 na, dus hieruit krijg je "istekst"

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 vraagt zich af waarom iedereen zit te zoeken naar de fouten in code.

Het werkt eerst wel. Later werkt het niet meer. Lijkt me dan dat het zoeken naar fouten in de code vrij zinloos is.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• curry684

curry684

@Polderdijk: ik vermoed dat je huidige instellingen Mid met 2 parameters niet ondersteunen. Probeer eens of een dummy 1 of -1 als 3e parameter het fixet.

@gorgi_19: Naief :) Na een reinstall kunnen je SQL connectors, je ASP configs en alles niet correct meer werken, waardoor je bijv. andere data krijgt. Maar daar mag de code nog steeds niet op breken :P Beide locaties dienen dus op bugs onderzocht te worden.

Overigens zaten m'n eerste suggesties in de configuratiehoek maar toen was ik dom ;)

• Polderdijk
Ik heb in dat programma heb ik de Debug op False gezet en nu werkt het zonder foutmeldingen en gekke dingen!

Maar nog steeds gek dat hij een foutmelding erop geeft, maar ik ben verlopig uit de brand geholpen want ik kan weer zonder problemen m'n file's beheren!

Maar ik was net bezig in de online versie IISAdmin, krijg ik daar deze foutmelding:
code:
1
2
3
4
5
Runtimefout Microsoft VBScript error '800a000d' 

Typen komen niet met elkaar overeen: 'cInt' 

/iiwiznew.asp, line 88

Dus zoals gorgi_19 zegt zal het echt niet aan de code leggen, maar aan één of andere instelling, maar welke ???

[ Voor 10% gewijzigd door Polderdijk op 04-09-2003 13:17 ]

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-08 11:40

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

curry684 schreef op 04 September 2003 @ 13:08:
@gorgi_19: Naief :) Na een reinstall kunnen je SQL connectors, je ASP configs en alles niet correct meer werken, waardoor je bijv. andere data krijgt. Maar daar mag de code nog steeds niet op breken :P Beide locaties dienen dus op bugs onderzocht te worden.
Klopt. Maar de foutmeldingen komt voor uit de standaard vbscript functies, wat ik op zich vrij apart vindt. Het lijkt wel of er een fout zit en hij de standaard vbscript functies niet leest.

Configuratiefouten, ingesteld in bijvoorbeeld een bestand kan dit niet veroorzaken. SQL errors geven andere fouten.
Overigens zaten m'n eerste suggesties in de configuratiehoek maar toen was ik dom ;)
* gorgi_19 gaat dit inkoppertje niet maken.. :+

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1