Welk voltage voor speakertjes?

Pagina: 1
Acties:

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Ik heb van een kapotte monitor alleen de voet bewaard. Daar zitten 2 speakertjes in incl. volumeknopje.

Ik wil deze misschien gaan gebruiken, alleen heb ik een adapterje nodig om het van stroom te voorzien, aangezien ik niet veel kennis heb op elektronicagebied...

De stroom werd gevoed via een kabeltje naar de monitor zelf, daar stond geen nuttige info.

Het zijn 2 watt speakertjes, dus welk voltage/amp. heb ik nodig :)

De fabrikant laat het antwoord verschuldigd en handleidingen vinden het niet interessant om dit te vermelden.

• Jappo112
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-08 12:03
Als je dat niet weet kan je weinig doen. Je kan er een labvoeding aanhangen en de spanning langzaam opdraaien. Een OpAmp begint pas bij een bepaalde spanning te werken. Uit de meeste netadapters komt wisselspanning, houd dat ook even in je achterhoofd. Succes.

[ Voor 5% gewijzigd door Jappo112 op 03-09-2003 22:16 ]

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Meestal is het rond de 9-12volt, maar zoals gezegd kan het ook anders zijn.

Je kan kijken naar de electronica die erin zit. Meestal worden er condensators (rond dingen) gebruikt die een bepaald voltage als maximale grens hebben. Als er veel van 9v (9 volt) in zitten dan ligt de normale werkspanning wat lager.

Als je een blokvoeding hebt waarmee je stapsgewijs de spanning omhoog kan laten gaan, dan kan je altijd bij 4,5 volt beginnen. Als het geluid normaal hoorbaar is dan kan je dat gebruiken. Is de spanning te laag dan vervormt het nogal sterk.

Senile! Senile Oekaki

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Tnx, ik ga het ea uittesten