Ik ben met een CMS bezig en ben een alternatief aan het verzinnen voor mensen die niet Windows IE 5+ browsen .
Ik heb nu een textarea die bijna synced met een onderliggende <p> of <layer> (in geval van netscape oa).
Nu heb ik het probleem dat ik newlines en enters af wil vangen en wil weergeven als HTML ik dacht het makkelijk opgelost te hebben met een replace maar dat valt tegen
Slechts 1 keer geeft ie een newline daarna niet meer 
ps: onKeypress geeft pas bij de volgende toetsaanslag weer wat de inhoud is van het textfield kan ik dat niet realtime oplossen (onchange deet niks
):?
Ik heb nu een textarea die bijna synced met een onderliggende <p> of <layer> (in geval van netscape oa).
Nu heb ik het probleem dat ik newlines en enters af wil vangen en wil weergeven als HTML ik dacht het makkelijk opgelost te hebben met een replace maar dat valt tegen
HTML:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
| <script> function previewHTML() { html = document.forms['test'].elements['editme'].value; html = html.replace('\n', '<br>'); //alert(html); if(document.getElementById){ document.getElementById('preview').innerHTML = html; } else if(document.layers){ var layer = document.layers['preview'].document.layers[0]; layer.document.open(); layer.document.write(html); layer.document.close(); layer.parentLayer.clip.width = layer.clip.width; } } </script> <form name="test"> <table> <tr> <td> <textarea name="editme" rows="10" cols="50" onKeyPress="previewHTML();"></textarea> </td> </tr> <tr> <td> <script> if(document.getElementById){ document.write('<p id="preview"></p>'); } else if(document.layers){ document.write('<ilayer id="preview" style="width:300px; height:80px; border:1px solid #000000;"></ilayer>'); } </script> </td> </tr> </table> </form> |
ps: onKeypress geeft pas bij de volgende toetsaanslag weer wat de inhoud is van het textfield kan ik dat niet realtime oplossen (onchange deet niks
[ Voor 28% gewijzigd door BierPul op 03-09-2003 22:08 . Reden: typo ]
Ja man