[word] bestandsnaam invoegen zonder extentie

Pagina: 1
Acties:
  • 416 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 13:31
Ik ben eigenlijk op zoek naar iets heel simpels maar ik krijg het maar niet voor elkaar. |:(

Ik wil graag de de bestandsnaam van een van een rapport in word kunnen invoegen maar dan zonder de extentie. Het gaat alleen maar om de eigen bestandsnaam van het document.

Het moet volgens mij heel simpel zijn maar ik kom er maar niet uit. Ik heb verder weinig tot geen verstand van macro's en ik kom niet door de uitleg van microsoft heen. :X Heeft iemand een idee?

Alvast bedankt

Was ik maar een punt dan was ik het einde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70162

hyperlink maken; pad opgeven als doel; naam van die hyperlink mag je zelf invullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keesk
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:52
Hmm invoegen|autotekst|koptekst/voettekst|bestandsnaam ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_Davelaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-03 13:31
Het invoegen van de standaard bestandsnaam had ik al geprobeerd. Maar deze voegt dus altijd de extensie van het bestand toe. Ik moet hem zonder extensie invoegen.

Het hyperlink idee zal ook niet werken. Het bestand staat altijd in een andere map. En hoe kan ik hier een snelle invoeg functie van maken?

Ik zit namelijk met het volgende:

De bestanden zijn allemaal op de volgende manier geordend.
D:\Rapporten\Jaar\Maand\Rapport#\Rapport#.doc

Het rapportnummer wordt verder nog op verschillinde punten in het rapport gebruikt. Nu ben ik steeds bezig met het invoeren van hetzelfde nummer en dat vind ik een beetje zonde van mijn tijd.
Mijn idee was dat het rapport# toch al bekend was in de bestandsnaam en dus voor dit doeleinde hergebruikt moet kunnen worden.

Was ik maar een punt dan was ik het einde