ASUS A7N8X Dlx. + SATA Maxtor, HD LED werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• machuidel
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-06-2025
Ik ben sinds kort de trotse eigenaar van een ASUS A7N8X Deluxe moederbord, daarop heb ik een Maxtor Y120M0 SATA harde schijf aangesloten. De HD LED connecter heb ik op het moederbord aangesloten maar wilt niet werken.

Ik heb van alles geprobeerd en ook de polen omgedraaid. Op +/- blijft de LED constant uit en op -/+ blijft hij constant branden.

Is het mogelijk om de connector op de SATA HD aan te sluiten of misschien een andere oplossing (zonder soldeerwerk)?

Mike Machuidel

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 13:04
ik heb hier precies hetzelfde en het werkt gewoon (ook nog 60 en 80 gb maxtor aan ide)

• machuidel
Vreemd dat het bij mij niet werkt dan. Heb je misschien een instelling in de BIOS gezet (die ik echter nog niet gevonden heb).

Mike Machuidel

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-08 17:44

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Heb je de search al toegepast? die kan je enorm goed helpen:

[search=harddisk led blijft branden]

• harry64
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-08 13:04
nee niks in bios gedaan ik draai btw windows xp pro nl sp 1

• machuidel
Ja, die search heb ik natuurlijk allang toegepast (ook Google), maar hij blijft ook branden als ik niet in Windows (XP) zit, dus ik denk dat dat het probleem niet is.

Mike Machuidel

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 14:31

Millennium

Bug free !!!

Misschien ga ik nu iets heel doms zeggen, maar goed.
Is de HD-led aansluiting op de ASUS niet alleen voor de (p) ATA kanalen. Want zover ik weet gebruikt mijn ASUS een SIlicon chip voor SATA support. Kan het me zo voorstellen...

edit:

Hij blijft wel branden als je kabel omdraaid, moet voortaan beter lezen :)

[ Voor 18% gewijzigd door Millennium op 03-09-2003 22:13 ]

Rampen bak 2004

• machuidel
Ja, dat dacht ik ook. Maar ik kan nergens vinden dat het voor SATA niet mogelijk is om de HD LED connector op het MB aan te sluiten. Voor al mijn SCSI HDs sluit ik de HD LED connetoren gewoon aan op de SCSI interfaces van de HDs, maar voor SATA kan ik daar niks over vinden en ook Maxtor heeft er niks over staan. Echt vreemd dit.

[ Voor 10% gewijzigd door machuidel op 03-09-2003 22:22 ]

Mike Machuidel

• mr.loepie
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-07 15:59

mr.loepie

Canon Eos R5II + wat glas ;-)

nee hoor welke instelling je ook neemt die hd leds moet gewwon werken werkt hier bij mij ook .
misschien ligt het een de mobo heb ik wel eens gehad met een abit (ook een nieuwe)

Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.

• machuidel
Ja, maar vergeet niet dat ik hier wel gebruik maak van de on-board SATA controllers, op ATA heb ike alleen de DVD speler en brander aangesloten.

Mike Machuidel

• Millennium
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 12-08 14:31

Millennium

Bug free !!!

Uit de handleiding:
Read and write activity by devices connected to the Primary or Secondary IDE connectors cause the IDE LED to light up.
Maar dat verklaart nog niet waarom je HD led blijft branden...

Rampen bak 2004

• machuidel
Hij werkt, bedankt voor de hulp iedereen. Ik moest de 2 pinnetjes ernaast hebben, dus gewoon op de verkeerde plek aangesloten.

Mike Machuidel

Pagina: 1