PocketPC als schoolagenda vervanger?!?

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 743 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 08:59
Nou zo gek is het niet want toevallig twee mensen voor me in de klas hebben er ook allebij één (Palmpje) ;) . Het is BTW een reuze kak-school dus vandaar :*)

Ik heb ook iets met blaadjes |:( ze raken altijd kwijt dus voor aantekeningen zo hij ook handig zijn. En natuurlijk films kijken in mijn tussen uren is ook altijd lekker :) (en onder de lessen ook aangezien ik vaak toch alles al ff heb afgekwabeld en dan dus tijd over heb)

EDIT: Idd zijn woordenboeken wel handig aangezien ik die nooit meneem naar school maar wel af en toe nodig heb.

[ Voor 12% gewijzigd door XoReP op 03-09-2003 22:00 ]

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
ik heb een Compaq Aero 8000 als agenda, presentatie, en alles gehad. Dat is gewoon een laptop maar dan sublaptop achtig. Woog 1 kilo en ging meer dan 8 uur op de batterijen mee. Toppertje en met een goed scherm ook nog. Goeie beveiliging en stond Windows Professional 2000 CE en Office op. Binnen 10 sec zat je in Word.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Verwijderd

itsalex schreef op 03 September 2003 @ 22:23:
ik heb een Compaq Aero 8000 als agenda, presentatie, en alles gehad. Dat is gewoon een laptop maar dan sublaptop achtig. Woog 1 kilo en ging meer dan 8 uur op de batterijen mee. Toppertje en met een goed scherm ook nog. Goeie beveiliging en stond Windows Professional 2000 CE en Office op. Binnen 10 sec zat je in Word.
Die heb ik ook gehad. Perfect als je genoeg hebt aan de windows CE functies maar wel behoefte hebt aan een beetje groot scherm en toetsenbord.. En idd praktisch geen opstarttijd _O_. Destijds heb ik hem weggedaan omdat ik er te weinig mee deed voor dat geld.. Hijs alleen nergens meer te koop volgens mij :(..

• XoReP
Is het trouwens ook mogelijk om hem te synchroniseren met mijn Nokia 3650 :?

BTW Ik heb me moeder al een beetje omgepraat zodat ik hem mag kopen ;)

• ebras
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-02 02:07
Is zo'n Psion Revo niet iets? Afbeeldingslocatie: http://www.expansys.com/i/l/l105139.jpg
Snel even wat huiswerk is geen punt zolang je maar kunt typen. Ook Word is no problemo!

[ Voor 4% gewijzigd door ebras op 03-09-2003 23:33 . Reden: spelling..... ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 september 2003 @ 21:57:
ik zit zelf op 6 vwo en gebruik een ipaq 1915 die mij 110 euro heeft gekost omdat ik mijn eigen handschrift vaak nie meer zo goed kon lezen,
Ik herken het probleem... :/ Maarre, kan die ipaq het dan wel lezen? :D Ik wil binnenkort dezelfde gaan aanschaffen!

Verwijderd

ik gebruik gewoon toetsenbordje, tik ik snel met pennetje aan, na een weekje kun je dat heel snel

• XoReP
ebras schreef op 03 September 2003 @ 23:32:
Is zo'n Psion Revo niet iets? [afbeelding]
Snel even wat huiswerk is geen punt zolang je maar kunt typen. Ook Word is no problemo!
Helaas, maar ik ben namelijk opzoek naar een wat moderner exemplaar ;)

• XoReP
Ik heb nog ff verder gekeken maar ik denk dat ik toch beter af ben met de iPaq 5550 (als je iets duurs koopt moet je het ook maar gelijk goed doen ;) ). Aangezien ik toch een bluetooth en CF kaartje erbij zou moeten kopen bij de Asus. Dus eiteindelijk wordt het ongeveer even duur.

Ik heb al aan een modje een titelfix gevraagd ;)

Verwijderd

Master Tweaker schreef op 04 September 2003 @ 18:35:
[...]

Helaas, maar ik ben namelijk opzoek naar een wat moderner exemplaar ;)
modern hoeft niet altijd praktisch te zijn
je zult zelf zien dat het werken met een stylus echt niet loont, het werkt gewoon te traag!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 September 2003 @ 21:57:
ik zit zelf op 6 vwo en gebruik een ipaq 1915 die mij 110 euro heeft gekost omdat ik mijn eigen handschrift vaak nie meer zo goed kon lezen, en ik heb er mijn scheikunde op en natuurkunde, veel educatie software te vinden voor pocket pc hoor en een woordenboek alle gangbare talen :D
misschien beetje off topic
maar zou jij wat namen van die software hier kunnen opschrijven.
ik zit zelf in vwo 5 en heb ook zo een ipaq maar heb nog niet echt goede software kunnen vinden

• ViNyL
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Misschien is het idd hand
ig om wat makkelijk software te noemen voor school gebruik.

• XoReP
Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 10:38:
[...]

modern hoeft niet altijd praktisch te zijn
je zult zelf zien dat het werken met een stylus echt niet loont, het werkt gewoon te traag!
Ik zou hem bv. ook willen gebruiken op vakantie om op te inetten via bluetooth (keb een Nokia 3650) en ook om plaatjes op te bekijken van mijn digicam.

BTW Ik ben ook wel geïnterreseerd voor software voor school :P

[ Voor 8% gewijzigd door XoReP op 06-09-2003 12:41 ]

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-02 13:46

ATS

Ik heb zelf een Sharp Zaurus. Die heeft gewoon een toetsenbordje waarmee je razendsnel gegevens in kan voeren. Opie erop en gaan!

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

• XoReP
ATS schreef op 06 September 2003 @ 12:47:
Ik heb zelf een Sharp Zaurus. Die heeft gewoon een toetsenbordje waarmee je razendsnel gegevens in kan voeren. Opie erop en gaan!
Kewl :P Er staat Linux op ;)

Ik denk toch dat ik voor de iPaq 5550 ga (die heeft ook een virtueel toetsenboard denk ik en dat zal wel voldoende zijn ;) )

• XoReP
Hier wat programmaatjes:

-Omrekenen van geld tot maten:
http://download.com.com/3000-2156-10204167.html?tag=lst-0-8

-Wiskundige rekenmachine:
http://download.com.com/3000-2156-10162558.html?tag=lst-0-18

-Vertaal programma:
http://download.com.com/3000-2153-10167713.html?tag=lst-0-22

-Notitie programa voor gecatorizeerd notities maken en verzamelen:
http://download.com.com/3000-2153-10193772.html?tag=lst-0-24

-Iets voor je huiswerk bij te houden denkk :/ :
http://www.handmark.com/products/detail.php?id=75

-Verzamleing vertaal programma's:
http://pda.tucows.com/pocket/eduref_trans_default.html

-Sneller leren lezen:
http://pda.tucows.com/pocket/preview/151800.html

Meer volgen nog :) En als iemand ook wat gevonden heb kan hij het melden via ICQ, MSN, email en dan voeg ik het wel toe aan dit lijstje ;)

Ik kan helaas nu de programma's nog niet testen omdat ik n og geen PDA heb :(

[ Voor 50% gewijzigd door XoReP op 06-09-2003 15:11 ]

Verwijderd

ik heb zelf een palm :D
voor school Sony Clie NX70v bevalt erg goed, ik moet nog eens goeie agenda softwareinstallen, maar het werkt wel :D

• XoReP
Verwijderd schreef op 06 September 2003 @ 14:56:
ik heb zelf een palm :D
voor school Sony Clie NX70v bevalt erg goed, ik moet nog eens goeie agenda softwareinstallen, maar het werkt wel :D
Zit er dan geen agenda op? Of heb je nog geen optimale?
Ik ben nu ook al opzoek naar een goede agenda voor als ik hem strax heb. Ik moet dus ergens een agenda vinden die je kunt instellen dat hij op bepaalde tijdstippen werk (per/lesuur).

Als iemand nog leuke software heb voor in het rijtje in mijn vorige post graag ff posten :)

Verwijderd

Master Tweaker schreef op 06 September 2003 @ 16:52:
[...]

Zit er dan geen agenda op? Of heb je nog geen optimale?
Ik ben nu ook al opzoek naar een goede agenda voor als ik hem strax heb. Ik moet dus ergens een agenda vinden die je kunt instellen dat hij op bepaalde tijdstippen werk (per/lesuur).

Als iemand nog leuke software heb voor in het rijtje in mijn vorige post graag ff posten :)
er zit wel een agenda op, maar die gebruik ik niet echt, ik gebruik altijd het kladblok, omdat die goedgenoeg werkt, :P
ik moet nog eens wat mooie agenda progs uitproberen!

• XoReP
Ik heb ff een titelfix aangevraagd aangezien me het beter leek als dit topic breder werd. Het topic gaat nu over het gebruik van een PDA op school. :)

Verwijderd

Master Tweaker schreef op 06 september 2003 @ 14:54:
Hier wat programmaatjes:

-Omrekenen van geld tot maten:
:(
Hoe doe je dat en nog beter kan het ook andersom? })

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02-2025
volgens mij is een pda alleen nuttig als je veel mailtjes moet lezen en je secretaresse je agenda bijhoudt, dan kan je bijv trein alles nakijken. Maar voor school :?

[edit]
en voor die 'handige' programaatjes heb je in de 4e een grafische rekenmashine. Koop een leuke mp3speler voor dat geld ofzo :P

[ Voor 30% gewijzigd door El_Hefe op 06-09-2003 21:06 ]

• XoReP
Verwijderd schreef op 06 september 2003 @ 21:01:
[...]

Hoe doe je dat en nog beter kan het ook andersom? })
Ik ben niet echt secuur met mijn Nederlands ;)

Het is een programmaatje waar mee je geld kunt omrekenen en maten (km naar m) en gewichten enzo kan omrekenen ;)

• FireStarter
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-12-2025
*kick*

Ik heb wat vragen mbt de iPaq 5550.
Misschien wil ik deze gaan kopen over 3/4/5 maanden. Ik ben nu 3de jaars op het mbo, en volgend jaar ga ik naar het hbo. Onze leraar heeft ons lekker gemaakt met een pda. Mij lijkt het me heel erg gemakkelijk. Zal de prijs snel dalen?

w00t

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Robbie007 schreef op 07 September 2003 @ 02:47:
*kick*

Ik heb wat vragen mbt de iPaq 5550.
Misschien wil ik deze gaan kopen over 3/4/5 maanden. Ik ben nu 3de jaars op het mbo, en volgend jaar ga ik naar het hbo. Onze leraar heeft ons lekker gemaakt met een pda. Mij lijkt het me heel erg gemakkelijk. Zal de prijs snel dalen?
ja

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002

Kr3Kr

Melpomene

Ik zou mijn iPaq ook graag veel meer gebruiken, alleen is het zo jammer dat die dingen nog niet 'ingeburgerd' zijn, waardoor je rare blikken krijgt als je dat als agenda gaat gebruiken, ook al is het 10x zo handig, en kan je er veel meer mee (rekenmachine, binas, woordenboek)
Ook vinden leraren bij mij je meteen maar een raar verwend/verwaand ventje als ze het zien :/
Maar als iemand dan met een gloednieuwe nokie 3650 (nofi) komt, vind iedereen (juist de leraren) het erg interessant enzo.... wat is er mis met die lui? :/

Gregor van Egdom Krekr

• FireStarter
Kr3Kr schreef op 07 September 2003 @ 03:12:
Ik zou mijn iPaq ook graag veel meer gebruiken, alleen is het zo jammer dat die dingen nog niet 'ingeburgerd' zijn, waardoor je rare blikken krijgt als je dat als agenda gaat gebruiken, ook al is het 10x zo handig, en kan je er veel meer mee (rekenmachine, binas, woordenboek)
Ook vinden leraren bij mij je meteen maar een raar verwend/verwaand ventje als ze het zien :/
Maar als iemand dan met een gloednieuwe nokie 3650 (nofi) komt, vind iedereen (juist de leraren) het erg interessant enzo.... wat is er mis met die lui? :/
Ik denk dat je zal verschieten hoe snel dit zal gaan verlopen. Ik denk dat dit nog wel eens een zelfde loopbaan kan gaan krijgen als de gsm.

Op mijn stageplaats heeft zowat iedereen zo'n ding. Werkt superhandig. Ik zit nu op school, en zie mijn leraar met zo'n PocketPC voor punten/huiswerk erin te schrijven. Het lijkt me echt mooi speelgoed :o . 40 videoclips erop zetten en gaan :) .

Alleen lees ik in reviews dat het geluid niet echt goed is van deze HP Ipaq 5550 :| .

Ik zit dan te twijfelen tussen de 2210 en de 5550.

w00t

• jpvk007
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:54
ik zou eerder voor de 2210 gaan dan de 5550; de 2210 is een stuk goedkoper, kleiner en heeft ook bluetooth. wifi heeft ie dan weer niet, maar wat is nou het nut van wifi voor zo'n ding? je gaat toch niet thuis met zo'n ding internetten, want daar is een gewone pc voor; en onderweg kan je niet internetten met wifi, dus alleen bluetooth is genoeg.
verder zijn ze beide even snel en voor dat grote prijsverschil >€200,-
tevens zit er al een CF slot uitbreiding op, die je bij de 5550 erbij moet kopen...

//edit: heb je dan echt die fingerprint beveiliging nodig? als je hem toch kwijt raakt, ben je em ook echt kwijt en niemand die zich dan druk maakt over die fingerprint beveiliging... vast wel te cracken ;)

[ Voor 19% gewijzigd door jpvk007 op 07-09-2003 07:54 ]

Verwijderd

Ik heb heel eventjes een palm gehad, maar was snel weer terug bij de oude vertrouwde agenda. Zo'n palm is mij toch te omslachtig als je even iets snel wilt opschrijven. Even snel een notitie etc. Ik moet toegeven, het zijn fantastische speeltjes, vooral met al die kleurenschermpjes en je kunt er nu meer mee dan vroeger. Maar het kan mijn agenda nog niet vervangen. EN ja als ik filmpjes wil kijken etc, doe ik dat wel gewoon op de computer.

• kmf
  • Niet online

kmf

Even een opheldering. Sommige mensen die een Palm hebben geprobeerd denken dat het heel moeilijk is om dingen in een PPC in te voeren. Palm gebruikt een eigen "code" die je moet gebruiken om tekst in te voeren, maar dat is niet zo voor PPC.

Standaard heeft PPC2002 al een hele goede handschriftherkenning. Je kan op een normale manier dingen op het scherm schrijven in complete zinnen. Deze worden herkend, ja, zelfs mijn Tweakershandschrift is geen probleem.
Je kan zelfs nog een verbeterde versie kopen, deze heet transcriber en werkt vele malen beter dan de standaard herkenning.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Verwijderd

dat kan wel kloppen maar neem maar van mij aan dat dit echt niet snel werkt

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:38

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Kr3Kr schreef op 07 September 2003 @ 03:12:
Ik ken het, zodra ze een PDA zien krijg je meteen zulke reacties: "OMFG!!!!!! :o :o :o Het is kleine COMPUTER!!! WHaaAA!! Je kunt er niet bellen!!! Je kan er op schrijven met een PEN!!! WHaaA!! Een Laptop is veeeeel beter!!!

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• XoReP
Oei, ik begin toch weer te twijfelen :/ . Keb net fftjes die twee (2210 en 5550) naast elkaar gezet en er zit idd zeer weinig verschil in. Gelukkig bevalt me het uiterlijk van die 2210 ook goed netzoals de 5550 (die 1900 is gewoon spuuglelijk (budget indruk)).
Toch vind ik Wifi wel handig en zal ik het cker gebruiken, misschien dat mijn school namelijk wifi gaat nemen.

Wat waren nou eigenlijk de nadelen van die 5550 afgezien het zachte volume van het speakertje :?

//EDIT: Kun je eigenlijk ok via bluetooth internetten? (Ik heb dus een gewone pc met ADSL en bluetooth dongle in zijn reet).

[ Voor 12% gewijzigd door XoReP op 07-09-2003 11:41 ]

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02 09:19
athlonkmf schreef op 07 September 2003 @ 10:00:
Even een opheldering. Sommige mensen die een Palm hebben geprobeerd denken dat het heel moeilijk is om dingen in een PPC in te voeren. Palm gebruikt een eigen "code" die je moet gebruiken om tekst in te voeren, maar dat is niet zo voor PPC.

Standaard heeft PPC2002 al een hele goede handschriftherkenning. Je kan op een normale manier dingen op het scherm schrijven in complete zinnen. Deze worden herkend, ja, zelfs mijn Tweakershandschrift is geen probleem.
Je kan zelfs nog een verbeterde versie kopen, deze heet transcriber en werkt vele malen beter dan de standaard herkenning.
Kleine correctie: De standaard handschriftherkenning in PPC2002/2003 (WM2k3) heet 'transcriber', caligrapher is de 'duurdere' vervanging ervan, transcriber is volgens mij een verouderde versie van caligrapher. Het nadeel van beiden is dat ze geen nederlandse woorden herkennen, caligrapher lost dat op door een dutch language pack, maar nadeel daarvan is dat het je weer een stapeltje geld kost :(

• XoReP
Weet iemand eigenlijk of er al een schoolagenda programmaatje bestaat :? Ik neem BTW de iPaq 2210 :P

• kmf
  • Niet online

kmf

Master Tweaker schreef op 08 September 2003 @ 18:11:
Weet iemand eigenlijk of er al een schoolagenda programmaatje bestaat :? Ik neem BTW de iPaq 2210 :P
ja. heet iets als mydogatemyhomework of zoiets.

• XoReP
Hier is hij: http://www.uglybass.com/birdsoft/dogdesktop.htm ;)

Alleen jammer dat ze hier ook met tijden werken en niet met lesuren want dat is nou juist wat ik zoek :(

Maar wel bedankt trouwens :)

• kmf
  • Niet online

kmf

deze bestaat ook
http://www.fourostudent.net/

• FireStarter
Ditte dus :P http://www.uglybass.com/birdsoft/dogateit.htm :X ik had op F5 eerst moeten drukken :P, was al gegeven.

Ik ga rond kerst of eerder, ligt er maar net aan. Ik denk eerder mij kennede. Shit zeg, wat ziet dit er mooi uit :9~ .

Ik ga mn Ipaq 2210 gebruiken vooral voor huiswerk, divx, word, agenda, navigator en om games op te spelen. Over dat laatste. Wat is tot nu toe het meest grafische spel verkrijgbaar?

[ Voor 77% gewijzigd door FireStarter op 08-09-2003 18:47 ]

w00t

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-02 06:33
Neem gewoon een Sony Ericsson P800. Daar zit echt alles in.... Taken, agenda, alarm, mp3 speler, en telefoon.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

• XoReP
Een P800 is iets van €800,- en bv. de HP iPaq 2210 €525,- en daarbij is een echte PDA toch ff makkelijker en beter in zijn werk ;)

Jammer dat al die amerikaanse programmaatjes alleen werkem met andere grades dus: A+ B en dat soort shit. En hun werken met de tijd ipv. lesuren :S

Ajmmer dat er geen Nederlandse programmaatjes bestaan (iig Nederlands systeem aankunnen)

[ Voor 49% gewijzigd door XoReP op 08-09-2003 18:54 ]

• actieman
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-01 16:33
en toch gebruik ik gewoon lekker mijn palm m130 ipv een agenda.
lekker makkelijk, altijd adressen, e-mail en documentjes(notulen) snel bij de hand :)
Handig om dingen in de trein ff voor te bereiden en ach dat handschrift is ook best makkelijk te leren.

alleen idd alleen lestijden en geen uren |:(

[ Voor 9% gewijzigd door actieman op 08-09-2003 18:58 ]

I’m not like the OTTERS

• Jester
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2025
Zelf gebruik ik een palm, en wat handschrift betekend: je kent het gewoon binnen een week. Bijkomend voordeel is dat je gewoon nog een keer (fatsoenlijk) leert schrijven :P

Persoonlijk vind ik een palm gewoon veel prettiger en stabieler werken. In dat jaar dat ik 'm heb is ie nog nooit gecrashed/vastgelopen. In de 2 weken dat ik een PPC heb gebruikt was ie 3x in 2 weken vastgelopen...

- hardware always changes.. -

Verwijderd

Admin:

Je weet zelf dat dit niet mag. Ik zal nog niet zover gaan als je een OW geven wegens een verkapte warezrequest. Maar wel een notitie gemaakt

[ Voor 83% gewijzigd door kmf op 08-09-2003 20:03 ]

• Neo_TGP
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 07-01 07:50
ik gebruik een Ipaq 3970 (PPC2003) als agenda (MER HBO 3e jaar) de mensen kijken me soms wat raar aan, maar het werkt ideaal :) thuis in outlook me roosters enzo invoeren en op school eventueel huiswerk toevoegen op de PDA zelf.

• djluc
  • Laatst online: 09:09
Is het niet mogelijk om iets in excel te fabriceren wat je kunt gebruiken als agenda? Dat is vrij eenvoudig te maken, en er is ook een pocket pc versie. Ik weet niet of er een gratis viewer voor is, en of je daar gegevens mee in kunt voeren. Ik denk dat ze de naam viewer erg serieus nemen ;)

Verwijderd

Neo_TGP schreef op 08 September 2003 @ 19:32:
ik gebruik een Ipaq 3970 (PPC2003) als agenda (MER HBO 3e jaar) de mensen kijken me soms wat raar aan, maar het werkt ideaal :) thuis in outlook me roosters enzo invoeren en op school eventueel huiswerk toevoegen op de PDA zelf.
Moet je je voorstellen hoe raar de mensen je aankijken in 3 vwo ;)

• FireStarter
Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 19:56:
[...]

Moet je je voorstellen hoe raar de mensen je aankijken in 3 vwo ;)
Huh :? , het HBO is toch iets anders dan het VWO hoor :+ .

Hoe zit het trouwens met dat flashgeheugen? Kan ik alles pakken? Welke merken zijn slecht welke goed?
Zou ik dus gewoon deze kunnen kopen http://www.tweakers.net/pricewatch/49313 een Compact Flash 1GB?

Verder hoe beschermen jullie je Ipaq?

Welke spellen zijn het mooiste op de pocketpc?

Waar op welke site moet ik kijken voor PocketPC games?

[ Voor 11% gewijzigd door FireStarter op 08-09-2003 20:12 ]

w00t

Verwijderd

Verwijderd schreef op 08 September 2003 @ 19:31:
Admin:

Je weet zelf dat dit niet mag. Ik zal nog niet zover gaan als je een OW geven wegens een verkapte warezrequest. Maar wel een notitie gemaakt
srry, je hebt gelijk. Het zal niet weer gebeuren.

• FireStarter
Iemand antwoord op mijn vragen?

w00t

• XoReP
Volgens mij werkt Dane-Elec wel lekker met de 2210 maar volgens mij post je deze vragen een beetje in het verkeerde topic ;) Dit topic gaat voornamelijk over het gebruik op school.

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002

Kr3Kr

Melpomene

Robbie007 schreef op 07 september 2003 @ 03:43:
[...]

Ik denk dat je zal verschieten hoe snel dit zal gaan verlopen. Ik denk dat dit nog wel eens een zelfde loopbaan kan gaan krijgen als de gsm.

Op mijn stageplaats heeft zowat iedereen zo'n ding. Werkt superhandig. Ik zit nu op school, en zie mijn leraar met zo'n PocketPC voor punten/huiswerk erin te schrijven. Het lijkt me echt mooi speelgoed :o . 40 videoclips erop zetten en gaan :) .

Alleen lees ik in reviews dat het geluid niet echt goed is van deze HP Ipaq 5550 :| .

Ik zit dan te twijfelen tussen de 2210 en de 5550.
inderdaad, alleen zit ik er al een kleine anderhalf jaar op te wachten :(

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

Hehe, wat doen jullie moeilijk, lees mijn eerdere post, je kan gewoon lesuur blokken in de agenda maken, heel handig, en dan occurs, every dinsdag pakken, en tada, helemaal gevult met blokken voor dat lesuur, je vult dus 1 weekje in met lestijden en vak, en klaar, je hebt mooie agenda, gebruik em dagelijks, zo handig op 6 vwo

• FireStarter
Master Tweaker schreef op 09 September 2003 @ 21:11:
Volgens mij werkt Dane-Elec wel lekker met de 2210 maar volgens mij post je deze vragen een beetje in het verkeerde topic ;) Dit topic gaat voornamelijk over het gebruik op school.
Nou er is nog geen echt topic geheel gericht voor de 2210.

Als ik er 1 heb dan maak ik er iig 1 aan. Volgesn mij ben ik niet de enige die die ppc heeft.

w00t

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 21:34:
Hehe, wat doen jullie moeilijk, lees mijn eerdere post, je kan gewoon lesuur blokken in de agenda maken, heel handig, en dan occurs, every dinsdag pakken, en tada, helemaal gevult met blokken voor dat lesuur, je vult dus 1 weekje in met lestijden en vak, en klaar, je hebt mooie agenda, gebruik em dagelijks, zo handig op 6 vwo
Jep, zo deed ik het ook. Tegenwoordig plan ik alles wat ik die dag wil doen in één 'all day event' en afspraken apart. Werkt goed genoeg :)

• XoReP
Robbie007 schreef op 09 September 2003 @ 23:21:
[...]

Nou er is nog geen echt topic geheel gericht voor de 2210.

Als ik er 1 heb dan maak ik er iig 1 aan. Volgesn mij ben ik niet de enige die die ppc heeft.
[rml][ PDA] De HP iPaq 2210 / 2215[/rml] ;)

• G3kko0
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-02 16:14

G3kko0

Why so serious???

jpvk007 schreef op 07 september 2003 @ 07:52:
ik zou eerder voor de 2210 gaan dan de 5550; de 2210 is een stuk goedkoper, kleiner en heeft ook bluetooth. wifi heeft ie dan weer niet, maar wat is nou het nut van wifi voor zo'n ding? je gaat toch niet thuis met zo'n ding internetten, want daar is een gewone pc voor; en onderweg kan je niet internetten met wifi, dus alleen bluetooth is genoeg.
verder zijn ze beide even snel en voor dat grote prijsverschil >€200,-
tevens zit er al een CF slot uitbreiding op, die je bij de 5550 erbij moet kopen...

//edit: heb je dan echt die fingerprint beveiliging nodig? als je hem toch kwijt raakt, ben je em ook echt kwijt en niemand die zich dan druk maakt over die fingerprint beveiliging... vast wel te cracken ;)
Over dat WiFi men gaat straks in Nederland overal hotspots krijgen waar je dus wireless kan internetten dus je zou dan straks gewoon met je pda op een terrasje gewoon kunnen internetten.

Verwijderd

internetten met een pda is geen pretje vanwege de lage resolutie

• XoReP
Kun je eigenlijk dan ook internetten via bluetooth? (Keb dongletje in mijn pc zitten)

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Als het goed is moet je dan ook kunnen internetten ja maar of dat snel zal gaan dat betwijfel ik. Heb het zelf nog nooit gedaan ook.

• XoReP
Mijn internet verbinding is 768kbit p/sec en dat is Bluetooth volgens mij ook, en bij alle twee haalt hij de maximum snelheid niet dus dan is het ongever gelijk :*)

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Valt nog mee dan :P Maar ja ik zit er over na te denken om binnekort alles draadloos bij me thuis te doen en dan kan ik straks gewoon met me pda overal in het huis wireless internetten. :)

• XoReP
Ik ga toch maar een wifi CF kaartje kopen voor mijn toekomstige iepakkje. Ik weet alleen niet of die van Asus werkt in non-Asus PDA's (denkt wel).

Offtopic: Weet iemand misschien wat voor soort garantie er op de iPAQ 2210 zit (pick-up and return, carry-in of on-site)?

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Heb je dat niet ergens op een bon staan bedoel bij mijn ipaq kreeg ik een bon met 2 jaar garantie en ik heb daarbij voor 50 euro een derde jaar bij gekocht voor de zekerheid of is dat niet je bedoeld....

Verwijderd

ik heb zelf een Palm V, ik gooi de dingen altijd maar ergens neer, op school zie ik wel waneer ik wat heb. Eigenlijk vind ik het wel makkelijk werken. dus het is wel vervangbaar.

Mijn broer heeft een ipaq en hij is er zeer te vreden over :)

• XoReP
Lama, ke al topicje gemaakt over de garantie questie ;) Wat voor soort garantie zit er op de HP iPAQ 2210?

Ik heb hem nog niet maar ga hem bestellen ;)

• G3kko0

G3kko0

Why so serious???

Ik heb zelf de ipaq 5550 deze week gekocht en dat ding bevalt me prima ik merk gewoon nu al dat het ook uber handig is voor school enzo (gezien ik ook nog wel eens wat vergeet hier en daar lol).:)

Verwijderd

Ik wil waarschijnlijk m'n traditionele agenda vervangen door een PocketPC (of een Palm?). Het maximum bedrag dat ik wil uitgeven is 250/300 euro. Maar voor dat geld moet het ook een goede mp3 speler zijn. Ik hoef er trouwens geen camera op (geen Zire71).

Nog een aantal vragen:
-Wat zijn de grote verschillen tussen Palm en PocketPC (zowel qua besturingsysteem als wel qua hardware)
- welke is het snelst als je even snel wat in je agenda wilt schrijven. (invoeren van tekst....)
- welke is het makkelijkst/snelst met synchroniseren met pc en het backuppen moet ook lekker makkelijk/snel zijn.

Dus welke PDA zouden jullie me aanraden?

• Captain Pervert
  • Laatst online: 21-12-2025
Het is door een enkeling al aangehaald maar ik wil nog even benadrukken dat een PDA als agenda in de klas gelijkstaat aan sociale zelfmoord.
Je kroont jezelf a la minute tot koning der nerds en zal nooit meer een vriendin krijgen.

Weet waar je aan begint.

En ik snap echt niet dat er maar twee mensen in dit topic iets van gelijke strekking hebben gezegd, de rest gaat er serieus op in :? Koop een agenda van een paar pleuro man.

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

Verwijderd

LOL, koning der nerds ;) weet hoe je uitziet, ik krijg altijd de mooiste chica's, daar kijken meeste hier echt van op, ik ben geen nerd, maar een man met gadgets, op mijn scooter op stroom, en mijn ipaq en mijn ibead en wat mini pendrives etc. reis ik lekker veel.
En de meiskes vinden et wel cool, cooral als hun foto bijvoorbeeld als achtergrond staat ;)
of je een koning der nerds word is helemaal aan jezelf te wijten, gewoon veel uitgaan etc. en genieten van et leven, daar horen deze goodies ook gewoon bij. Meiden kijken niet echt naar wat voor goodies iemand heeft mits je ze maar juist inzet ;), het heeft ook een soort sociale status natuurlijk :d
Leren jas wat kettingen om je nek, ring etc. en dan uit je pockets van die dure coole gadgets toveren is niks nerdigs aan, tenzij je look natuurlijk helemaal verkeerd is.

• Captain Pervert
Nou wat mij betreft is een leren jas met kettingen en ringen "helemaal verkeerd", zoals jij stelt.

/edit:

@athlonkmf:

nerd zijn in in it geval alles behalve offtopic.

Misschien komt het omdat ik een sociale studie doe in plaats van een technische, maar ik geef gewoon mijn mening en belicht het verhaal van een andere (voor de meesten een verrassende :?) kant.

De vraag is: PocketPC als schoolagenda vervanger?!? en iedereen begint over het technische aspect (welke PDA, welke software) en ik vind het niet zinvol om een andere reden.

Ik ben helemaal niet tegen op PDA's, het is geweldig speelgoed en ik heb er zelf ook 1 (weliswaar een XDA, kan je nog mee bellen ook) maar het viel me op dat er weinig tot niets was gezegd over het sociale aspect.

Maar goed iedereen moet die afweging zelf maken. Ik zou op de middelbare school liever een MP3-speler en een hema-agenda hebben maar okee.
Tuurlijk, wanneer je de stoerste jongen van de school bent kan je er mee wegkomen, maar ik denk dat afgezien van Mr. Jaromir Baracus niemand dat is hier op tweakers.
Waarom zou je jezelf dit aandoen, als je er niet omheen kon en het duizend keer beter was dan een cheapass agenda, okee. Maar dat is het niet, en het is duur, en als je op een foute school zit is hij nog rap gejat ook.

Het onbegrip waarop ik stuit doet me denken aan: Laptop in de Trein, hoe beveilig ik mij?. Hierin werd serieus gepraat over het vastketenen van een laptop aan jezelf. Waar ben je dan in hemelsnaam mee bezig, dan laat je het ding toch in je rugzak zitten? Soms lijkt men hier iedere realiteitszin te hebben verloren.

[ Voor 124% gewijzigd door Captain Pervert op 17-09-2003 00:56 ]

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• kmf
  • Niet online

kmf

laten we vanaf nu het nerdzijnofftopicposts maar achterwege laten

• FireStarter
offtopic: Zat ik hier ff me ontbijt te eten, kon ik het bijna niet meer binnen houden :o, leuke discussies ;) .

Maar natuurlijk heeft wat hierboven staat ook betrekking tot de titel PPC als SCHOOLagenda vervanger. Jaromir heeft gelijk, ligt puur aan jezelf of het een nerd gehalte of een 007 gehalte geeft. Wil je zeggen dat James Bond door zijn gatgets geen chicks kon versieren?

Verder kom ik beetje bij beetje meer te weten over alle mogelijke functies van de PPC, ik kan bijna niet wachten.

[ Voor 8% gewijzigd door FireStarter op 17-09-2003 07:09 ]

w00t

• Captain Pervert
James bond is geheim agent en geen scholier. En oh ja, hij is fictie.
Zie je nou wel dat je geen realiteitszin hebt? :Y)

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 September 2003 @ 21:57:
Ik wil waarschijnlijk m'n traditionele agenda vervangen door een PocketPC (of een Palm?). Het maximum bedrag dat ik wil uitgeven is 250/300 euro. Maar voor dat geld moet het ook een goede mp3 speler zijn. Ik hoef er trouwens geen camera op (geen Zire71).

Nog een aantal vragen:
-Wat zijn de grote verschillen tussen Palm en PocketPC (zowel qua besturingsysteem als wel qua hardware)
- welke is het snelst als je even snel wat in je agenda wilt schrijven. (invoeren van tekst....)
- welke is het makkelijkst/snelst met synchroniseren met pc en het backuppen moet ook lekker makkelijk/snel zijn.

Dus welke PDA zouden jullie me aanraden?
Ik maak me niet zo'n zorgen over jullie zogenaamde "nerdgehalte", maar ik zou wel graag advies willlen. Ik heb namelijk totaal geen verstand. Ik heb wel al rond zitten lezen op tomshardware enzo, maar ik zou graag de persoonlijke ervaringen willen lezen :P

Verwijderd

gewoon een kleine met een goed display nemen, dat is ruim voldoende voor de meeste dingen, wel minimaal 200mhz, dat loopt gewoon lekker :)
Zelf heb ik nu ook een acer n10 en een ipaq h2210 thuis liggen, ik kan ze allebij wel aanraden, maar mijn ipaq 1915 is nog wel et kleinste en dunste, en daar gaat et zich om, pocketagenda :) en niet meteen de duurste, tevens kun je die ipaq 1915 en h2210 als geluidsinstalatie voor op je fiets/scooter/auto gebruiken. want die speakers kunnen lekker hard, ook zeer geschikt voor navigatie. die acer n10 is me wat stil, die hoor ik niet zo goed, dus dan zou je later via rca kabel moeten gaan werken, voor de rest prima ding, en ik vind et nie zo fijn dat de acer n10 de accu niet vervangbaar is, want ik denk dat die accu's nu net als bij onze gsm's maar max 3 jaar mee zullen gaan

Verwijderd

Ik wil waarschijnlijk een HP Ipaq 1915 kopen maar deze heeft PocketPC2002. Mijn vraag: is deze up te graden naar PocketPC2003??

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 09:41:
Ik wil waarschijnlijk een HP Ipaq 1915 kopen maar deze heeft PocketPC2002. Mijn vraag: is deze up te graden naar PocketPC2003??
Nee, helaas niet :(. Zie ook dit topic; iPAQ h1935 pocket PC

• FireStarter
Captain Pervert schreef op 17 September 2003 @ 08:16:
James bond is geheim agent en geen scholier. En oh ja, hij is fictie.
Zie je nou wel dat je geen realiteitszin hebt? :Y)
:o, je weet goed wat ik wil zeggen :X .

Waar kan ik de HP 2210 bekijken? ik wil weten hoe hij in de hand ligt en hoe hard het geluid kan.

w00t

Verwijderd

mediamarkt kun je er gewoon mee spelen, als je ef vraagt, er zijn ook winkels waar ze gewoon vrij beschikbaar liggen, maar dat was in duitsland.
hp 2210, ligt als 1 van de beste in de hand

Verwijderd

p.s. alles wat op de hp 1915 zit heeft geen pocket pc 2003 nodig, want die dingen zijn toch niet verbeterd in ppc 2003, ppc 2003 is voornamelijk o mobiliteit als wifi te verbeteren, en dat heeft de 1915 niet, dus ppc 2002 volstaat prima

Verwijderd

laat maar domme vraag :)

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2003 17:16 ]

Verwijderd

ebras schreef op 03 September 2003 @ 23:32:
Is zo'n Psion Revo niet iets?
Die Psion is echt super! Alleen jammer dat'ie niet verder ontwikkeld is en ook niet meer wordt verkocht. Ben nu aan het kijken naar een Sony Clié met toetsenbordje.

• XoReP
Ik heb nu een tijdje me PDA als schoolagenda en het bevalt uitstekend :*) Ik heb de methode gebruikt van Jaromir (2e bericht Verwijderd in "PocketPC als schoolagenda vervanger?!?"). Voor de rest speel ik eigenlijk lekker veel spellen en doe ik dat meer als werken in me agenda en huiswerkmaken en opletten :X (als me vader en moeder dit horen ;) )

Verwijderd

Leukste game erop blijft worms world party en quake :)
speel ik ook vaker onder de les :P

Verwijderd

Ik heb zelf de IPaq 1915 als schoolagenda. Prima ding, ook leuk om als het saaai is in de les ff een filmpje te kijken! :P

Dat programmaatje vanaf Fourostudent gebruik ik tegenwoordig ook, tnx voor de link!

Verwijderd

wat doe je zoal met fourostudent?
en met welk progje bekijk je de films vloeiend op de 1915?

Verwijderd

kan je nou op bijv. een Palm (Tungsten E) ook worms en quake spelen? Of zijn deze spellen alleen weggelegd voor de PPC's?

• Marten
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-08-2025
Ikzelf twijfel nog tussen PalmOS en PocketPC, en wel de Palm Zire 21, de Palm Tungsten E en de Dell Axim X3 300Mhz.

Daarnaast heb ik nog een probleem: hoe krijg ik mn ouders (en dan met name mn moeder) zo ver. Zij vind het namelijk allemaal grote onzin, en ik heb eigenlijk geen zin in een grote ruzie omdat ik gewoon toch zo'n ding gekocht heb. Hoe hebben jullie dat aangepakt?

Verwijderd

pocket pc os nemen, veel meer voor te vinden, games van windows naar ppc geport etc.

nou, 1 argument, je hoeft niet elk jaar een nieuwe agenda a 12 euro te kopen
2 argument, je kan je eigen handschrift lezen, dat je in je gewone schrijfagenda niet goed kan
3 argument, veel sneller, direct alles opzoeken en uittypen

• |orion
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02 09:19
Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 21:23:
pocket pc os nemen, veel meer voor te vinden, games van windows naar ppc geport etc.
Ik wil niet flamen ofzo, maar waar haal je dat nou vandaan? Voor zover ik weet is er alleen een Age of Empires port/nabouwsel op de PocketPC.

Voor de palm is ook een hele sloot software te krijgen, en naar mijn ervaring heb je meer gratis palm programma's dan voor de PocketPC.

Mensen zeggen wel eens "een Palm voor je agenda, een PocketPC voor de rest (spelletjes, films, multimedia in het algemeen eigenlijk)". Dit word momenteel wel een beetje gelijk getrokken doordat het PocketPC platform betere PIM (agenda, to-do, contacts, etc) software krijgt en de Palm apparaatjes snellere CPU's krijgen en ook multimedialer worden ingesteld.

Ik ben begonnen met een Palm Vx, heb nu een Asus MyPal A620 PocketPC en ik moet eerlijk toegeven dat ik weer terug naar het PalmOS platform wil omdat deze veel makkelijker samenwerkt met linux, iets wat ik van het PocketPC platform heb onderschat..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 19:53:
wat doe je zoal met fourostudent?
en met welk progje bekijk je de films vloeiend op de 1915?
Met FouroStudent kan je je rooster in je PDA zetten en ook natuurlijk al je afspraken. Filmpjes lijkt me logisch..gewoon met de mediaplayer die in Windows zit!

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 16:08 ]

Verwijderd

komen die grote avi films toch niet vleoeidn op? die van 80mb en groter?

• tweak_dude
  • Laatst online: 15:51
Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 16:06:
[...]

....Filmpjes lijkt me logisch..gewoon met de mediaplayer die in Windows zit!
Daar kan je alleen geen divx/ivid mee afspelen. Daar heb ik pocketmvp voor.
Werkt erg goed (mits je bitrate/ resolutie van filmpje verlaagd)

• The Evil Brain
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 01-01 10:54
en dan knip je je film dus in kleine stukjes neem ik aan? Want er past toch geen 700 mb op zo'n ding lijkt me.

• Zym0tiC
  • Laatst online: 11:46

Zym0tiC

^_^

The Evil Brain schreef op 11 november 2003 @ 18:48:
en dan knip je je film dus in kleine stukjes neem ik aan? Want er past toch geen 700 mb op zo'n ding lijkt me.
als je de bitrate en resolutie verlaagt gaat de grote al omlaag, ik weet alleen niet of het dan nog te groot is, het is iig geen 700MB meer

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• tweak_dude
  • Laatst online: 15:51
The Evil Brain schreef op 11 november 2003 @ 18:48:
als je de bitrate/resolutie hebt verlaagd is een film +/- 130 mb en dat past wel op een CF of SD kaartje (die moet je eigenlijk wel hebben ja)

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Ik zou zeker een Palm nemen. PocketPC heeft namelijk een lagere resolutie (320x280) ten opzichte van een Palm (320x320).

De Zire21 die je noemt zou ik dan weer *niet* nemen, tenzij je echt alleen je agenda bij wilt houden.

Kijk ook eens op www.palmclub.nl en www.pocketpcclub.nl

En ja, waarom een PDA?
Het argument van niet elk jaar een nieuwe agenda is onzin. Je doet hooguit een paar jaar met een PDA, dan is hij verouderd.
Overzichtelijkheid is het sleutelwoord. Ook kun je hele databases bijhouden, en Word- en Excellbestanden meenemen. Een Palm kan bovendien ook met Powerpoint synchroniseren.

Gamen? http://www.handmark.com/warfare/index.php zegt genoeg. Bekijk eens het verschil tussen PocketPC en Palm Hires. Palm Hires+ ziet er nog mooier uit.... Hoewel er geen Quake is, zijn er wel genoeg andere spellen.

Als je twijfelt tussen Palm en PocketPC, ga dan eens naar de Mediamarkt. Daar kun je de PDA's testen, zonder een verkoper aan te hoeven spreken. Voer vervolgens bij zowel de Palm als bij de PocketPC een agendapunt toe, en kijk wat het makkelijkst is. Kijk dan ook gelijk welke er sneller aanvoelt. Ikzelf heb voor een Tungsten E gekozen.

Kijk trouwens niet alleen naar de prijs van de PDA, maar houdt er ook rekening mee dat je een screenprotector (tegen krassen op het scherm), een case (zodat je hem in je broekzak kunt stoppen) en een geheugenkaartje nodig hebt.

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-02 05:04
Proberen kan je natuurlijk altijd bij de mediamarkt, ik vind het alleen jammer dat je de Dell Axim nergens kunt testen, want dat is "prijstechnisch" gewoon een toppertje!

• Stereotomy
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Stereotomy

Dus.

Ik steun de uitpraken van GlowMouse van hierboven.

Alors.

Pagina: 1 2 Laatste