Marantz SR4300 + Pioneer S-V39 surround set.. mag dat?

Pagina: 1
Acties:

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-05 13:25

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Hallo mensen!

Ik ben van plan een Marantz SR4300 receiver te gaan kopen. Nu heb ik op dit moment een Pioneer 5.1 receiver met S-V39 boxen set (2 front, 2 rear, center, passieve sub, alle 80 watt, 8 ohm).
Nu wil ik alleen de receiver gaan vervangen en de boxen blijven gebruiken.

Klik hier voor specs wat betreft de speaker set.

Ik vraag me nu af: Gaat dit fatsoenlijk klinken? Of zijn deze speakers wel heel erg onder de maat? Wat zou ik eraan kunnen verbeteren? Ik wil het liefst zo min mogelijk uitgeven.. en ik ben geen audiofiel dus hoef niet per se het beste van het beste te hebben.

Het probleem met de huidige combinatie is dat mijn receiver (de VSX-409RDS) geen uitgang heeft voor een passieve sub. Ik kan de sub tot nu toe dus alleen bij de front of center speakers aansluiten. Er vindt dus geen filtering plaats wat de geluidskwaliteit niet echt ten goede komt. Hoe zit dit bij de SR4300? Kan ik de passieve sub hierop zonder problemen aansluiten??

Alvast bedankt voor de (hopelijk vele ;) ) tips en reacties! :P

Groetjes, FaceDown.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:08

JvS

Ik heb hem zelf ook

nee je kan op een 4300 een passieve sub ook alleen op de speaker uitgang plaatsen, zo is die speakerset gewoon ontworpen en zo moet je het ook aansluiten (via de speakeruitgang dus).

Je kan het uiteraard wel veilig aansluiten, maar veel verschil ga je niet horen. Je kan (veel) beter speakers vervangen als je beter geluid wil, verschil tussen versterkers is wel aanwezig, maar is heel erg klein (echt subtiel). Je kan beter eerst aan goede speakers werken met die pioneer versterker (die ook gewoon goed is, qua geluid) en dan later eventueel de versterker upgraden, maar dat is niet echt nodig.

Je begint dus aan de verkeerde 'kant' als het je om beter geluid te doen is.

[ Voor 7% gewijzigd door JvS op 03-09-2003 22:03 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Het is me in de eerste plaats niet om beter geluid te doen (want daar ben ik tevreden over), dan wel om het feit dat de Pioneer geen Dolby Digital receiver is :) Hij heeft 5.1 analoge ingangen, maar geen digitale! (En is daarmee een "DD voorbereide" receiver..

Ik heb nu een xbox die ik ook gebruik als DVD speler. Hierop heb ik een optische digitale audio-uitgang die ik graag op een receiver wil aansluiten.

Groetjes, FaceDown.

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:08

JvS

Ik heb hem zelf ook

dan heeft het wel zin, maar je kan die subwoofer alleen aansluiten zoals het bedoeld is. Dat is waarschijnlijk via de frontspeakers die sluit je weer op de subwoofer aan, misschien zelfs alle 5 de speakers.
Anders moet je de subwoofer parallel aansluiten met de frontspeakers. In elk geval: een passieve subwooferuitgang bestaat niet, je moet het aansluiten zoals je het nu ook hebt. In principe niet erg.

Verder is een versterker nooit "te goed" voor een speakerset. Als jij die goed vindt klinken en je vindt die marantz een mooi apparaat, dan kan je dat gewoon kopen en gaat dat net zo goed klinken als het nu doet, alleen dan met dolby digital. Je kan dan later nog de speakers vervangen als je dat wil. Als je dat niet wil, dan zou je een goedkopere kunnen kopen (sony, pioneer, kenwood zijn er al voor ongeveer 250-280 euro denk ik), maar ik zou die marantz niet kunnen weerstaan, dat is voor het geld echt een schitterend ding waar je lang mee voor kan.

[ Voor 6% gewijzigd door JvS op 03-09-2003 22:26 ]

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Jep die Marantz staat hier in de buurt voor 299,- als het goed is. Da's niet duur als je bekijkt dat hij een jaar geleden nog overal 550,- was.

Ik denk dat ik het maar gewoon ga doen. Eens kijken wat die sub dan gaat doen als ik hem parallel aansluit (zoals ik dat nu dus ook gedaan heb).

Bedankt voor je expertise alvast :p En ik laat wel horen wat de bevindingen zijn zodra ik 't ding heb! Ik neem aan dat er wel meer mensen in geinteresseerd zijn in de SR4300 aangezien ie overal goedkoop opduikt (soms zelfs onder de 250! :D )

[ Voor 31% gewijzigd door FaceDown op 03-09-2003 22:39 ]

Groetjes, FaceDown.

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Vraagje, waar heb je die versterker zien staan voor dat geld? Ik woon namelijk nogal in een uithoek waar alles gemiddeld 1,5x normale prijs kost en aangezien mijn (ex-) huisgenoot een nieuwe versterker wil kopen lijkt dit me wel een mooi versterkertje voor hem.

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 21:37
De marantz SR-4300 staat nu bij stassen in venlo www.stassen.nl voor 289 euro, heb hem zojuist besteld, kan niet wachten tot ik hem krijg woeeeei! En ze sturen hem ook nog op uiteraard met betaling van rembourskosten

http://specs.tweak.to/6635

Verwijderd

Zion: in welke uithoek woon je?
Trouwens: de meeste winkels bezorgen voor weinig geld thuis (Eurohopper bv).

• zion
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

zion

I GoT my I on U

(overleden)
Verwijderd schreef op 05 september 2003 @ 16:23:
Zion: in welke uithoek woon je?
Trouwens: de meeste winkels bezorgen voor weinig geld thuis (Eurohopper bv).
West-friesland. (nee, das geen friesland, dat is Noord-holland-noord)

Overigens wel geslaagd, bij Botman Audio&Video in hoorn, hadden verbouwings-uitverkoop. De SR-4300 i.c.m. de DV-4300 (DVD)

Klinkt goed, kan geen verschil horen met mijn Onkyo Integra A9711 qua zuiverheid (getest op mijn JBL TI600's), terwijl die toch echt een slag duurder was (stereo versterker van destijds Fl 1500,-)

DVD speler speelt ook goed, zelfs oude rotte originele en gekopieerde CD's, vanavond even testen met een DVD+R (moet ik nog even lenen)

Nou moet hij alleen nog een fatsoenlijke set speakers, maar dat moet een half jaartje wachten, huis + volledige inrichting kopen is best prijzig, en hij is even blut ;)

[ Voor 17% gewijzigd door zion op 05-09-2003 18:31 ]

10-08-1999 - 10-08-2022, 23 jaar zion @ Tweakers.net
systeem

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Ik heb 'm inderdaad bij Stassen in Venlo besteld. Stampre, weet jij misschien wat de levertijd precies was? Tegen mij zeiden ze 3 dagen ongeveer dacht ik.

Groetjes, FaceDown.

• Krewcial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 31-05-2011

Krewcial

Pukke Bo!

Hey Facedown, ik las in je andere topic dat je nog een sub zocht, ik heb volgens mij wel iets liggen wat jou bevalt, een Magnat, hijs actief 60 watt versterker ingebouwd, 24hz, gaat dus behoooorlijk laag, en hij kan errug hard. Enige nadeel is dat het onderdeel is van een 5.1 set, dus als je em wilt overnemen, moet je die satellieten erbij nemen, maar die kan je vast nog wel ergens anders voor gebruiken, als je interesse hebt, neem ff contact met me op: green_lizard86@quicknet.nl (ook msn..)

Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Topicstarter
Zo beste mensen. Ik heb voor 193,- een JBL sub gekocht (JBL SUB138, 100W RMS) en die klinkt geweldig bij zowel films als muziek. Ik zei toch dat het mogelijk was. >:)

-edit: oops daar gaat deze draad niet over.. anyways :P -

[ Voor 17% gewijzigd door FaceDown op 06-09-2003 16:07 ]

Groetjes, FaceDown.

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-06 21:37
Tegen mij zeiden ze dat het een week maar ook 2 of 3 kon duren...

http://specs.tweak.to/6635

Pagina: 1