You're so fucking special. I wish I was special.
Het opschrift klinkt niet echt als een condensator.
Helaas, ik kan er niets van maken. Is het geen spoel ofzo?
Helaas, ik kan er niets van maken. Is het geen spoel ofzo?
Senile! Senile Oekaki
Kheb helaas geen scanner en ook al had ik er 1 zou t nog niet veel zin hebben. Het ding ligt namelijk totaal uit elkaar, dat blauw (keramische?) goedje is losgebrokkeld.
Hij komt uit m'n muis, zat bijop het printje waar ook de LED en sensor zitten, misschien dat iemand daar iets aan heeft?
Hij komt uit m'n muis, zat bijop het printje waar ook de LED en sensor zitten, misschien dat iemand daar iets aan heeft?
Dat is de zendkristal van je muis.
Geen idee hoe je die moet vervangen
Geen idee hoe je die moet vervangen
18.43 M misschien de frequentie? 18.43 MegaHerz? zou het gewoon eens bij een electronica winkel proberen
[EL] toegevoegd aan titel 
Lees voortaan wel eerst de subforum-policy eer je een topic opent!
Lees voortaan wel eerst de subforum-policy eer je een topic opent!
Het zendkristal? Ik sprak vannacht nog ff iemand op IRC, volgens hem was het een "echo cancellation filter" Zonder dat filter zou ie het ook (min of meer) moeten doen dus ik heb er een draadbruggetje opgezet. Maar het ding doet nog niks, de LED brandt niet eens. Ik heb de printbanen even gevolgd, hij zit rechtstreeks aan twee pinnen van de sensor chip. Is m'n muis definitief overleden of kan ik nog proberen het onderdeel, of het nou een kristal of filter is, te vervangen?
@BalusC: ok, will do
@BalusC: ok, will do
Dat ding is een kristal of resonator van 18,43 MHz.
Even naar je elektroboer en om een nieuwe vragen of sloop er een uit een oude muis, afstandsbediening, rekenmachine, etc.
Even naar je elektroboer en om een nieuwe vragen of sloop er een uit een oude muis, afstandsbediening, rekenmachine, etc.
Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.
Ziet 'ie eruit als de onderste op deze afbeelding? Da's een keramische resonator...
Of misschien een schijfvaristor?
maar dan groter?

^die dus.
Maar then again, die zullen ze wel niet in een muis stoppen..
maar dan groter?
^die dus.
Maar then again, die zullen ze wel niet in een muis stoppen..
[ Voor 40% gewijzigd door insan1ty op 04-09-2003 18:42 ]
Het lijkt erg op het onderste onderdeel van AcouSE's plaatje. Kheb net even een oude muis met staart opengehaald maar ze zitten natuurlijk alleen in draadloze muisen
[ Voor 4% gewijzigd door Exposure op 05-09-2003 00:42 ]
Pagina: 1