2e Processor installeren Compaq Proliant 1600 vraagje;

Pagina: 1
Acties:

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:10
Ik heb deze machine in de kast staan en heb ook nog een 2e PII 400 Mhz. los liggen die ik eigenlijk in het 2e lege slot van de machine wil prikken.

Nou zie ik naast de eerste CPU een "VRM" slot met een printje met een paar elco's en spoelen erop.
Naast het socket voor de 2e CPU zit ook zo'n "VRM" slot maar er zit daar geen printje in.
Misschien een domme vraag, maar heb ik ook zo'n printje in het 2e slot nodig?
Ik heb het nog niet geprobeerd want heb geen zin dat ik zometeen me CPU verneuk met deze test...

2e vraag = dat als ik Win 2k wil installeren en ik braaf op F6 druk om de driver diskette in te voeren voor de RAID controller, hij de driver niet juist vind zodat ik hem nog niet kan installeren :( Het is een Compaq 2-DH Raid controller met 16MB.

Wie kan me helpen? Heb al bij HP gekeken maar kan niet echt een oplossing vinden...

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Voor zover ik weet kan je niet zonder want de voedingspanningen worden hiermee gestabiliseerd. Je CPU zal niet kapot gaan maar of ie correct zal werken is nog maar de vraag.

Senile! Senile Oekaki

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
100% nodig, anders doet ie het gewoon niet

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:10
richardkraal schreef op 03 September 2003 @ 21:42:
100% nodig, anders doet ie het gewoon niet
:( Maar is kijken of dat nog ergens te regelen is voor niet te veel poen; is immers een hobbyding.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ballebek schreef op 03 September 2003 @ 21:44:
[...]

:( Maar is kijken of dat nog ergens te regelen is voor niet te veel poen; is immers een hobbyding.
Ik vond op de PC Dumpdag in Juni zo'n P2 VRM tussen de spullen die gratis weggegeven werden door een winkel :D

Maar ik heb er helaas al iemand anders mee blijgemaakt

Kortom, ze zijn te vinden, en niet eens per se duur, maar je moet je net wel ruim werpen :z

Oslik blyat! Oslik!

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:19
kwam ik tegen klik en moest opeens aan topic denken :)

Verwijderd

Ja die heb ik ook nodig ik heb hier als servertje een compaq ap400 professional draaien maar dan met 1 p3 500 er zat een p2 400 in maar 55 euro voor zon printje en dan moet je nog registered ram erbij kopen dan wordt t een dure grap !
Maare met 1 cpu doet ie t best.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08 11:58

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Die krengen doe 2e hands doorgaans idd ~35 tot 40 euro... Ik heb gelukkig net zelf voor mijn 3000R de 2e op de kop weten te tikken, erg fijn hoor, Dual CPU Proliants.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Relevant detail:

Je hoeft helemaal niet speciale Compaq gevallen te zoeken- alle VRMs die voldoen aan de Intel VRM 8.2 standaard zouden ruim moeten voldoen (8.1 misschien, zou je moeten opzoeken)

Oslik blyat! Oslik!

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

Voor ik een topic open wil ik graag deze een klein schopje geven mischien net zo handig :)
Ik zit hier met een soortgelijk probleem want ik heb hier een proliant 1600 server staan die ik voor een prikkie heb kunnen kopen.
Wil deze als servertje voor alles in een prive omgeving gaan installeren met windows 2000 server erop.
bij mij zit er een p2 400 cpu in en ik zou graag een 2e cpu er in willen zetten maar weet niet waar ik allemaal rekening mee moet houden.

Zijn er nog specifieke eisen voor zon cpu of kan ik er gewoon een 2e p2 400 op prikken?

dat is dus mijn vraag.

computer voor alle werkzaamheden

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-08 15:10
Het werkt meestal wel met een willekeurige P2-400 maar het is toch wel aan te raden om er 2 met gelijke steppingcodes in te stoppen. En dus idd een tweede vrm module.

ps. als je me even je steppingcode geeft kan ik op het werk nog wel even de stapel met dell g1's langs. :D Daar zit meestal wel vanalles tussen. Maar dan als het even kan wel ter ruil voor een ongeveer vergelijkbaar cpu'tje. (die dingen staan hier voor revisie van oude machines werkend onder dos :P dus of dat nou 350 of 550mhz is boeit niet echt..)

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

• Edwin van Cleef
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-11-2025

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

bedankt voor je aanbod _/-\o_
Een maat van me heeft nog een aantal oude compaq p2 400 staan zijn oude desktopstations en die hebben ook 512kb cache zou ik die bijvoorbeeld ook kunnen gebruiken?
Ze zijn van de zelfde leeftijd en hebben ook in het zelfde netwerk gedraaid daar
Zou het kwaad kunnen als er een cpu van de verkeerde stepping ingezet word?

voorlopig draait mijn servertje nog niet en heb ik een ander topic moeten openen vanwege een configuratieprobleem met de raid array :(

compaq proliant installatie probleem

Als een mod het niet eens is met deze link mag die weer verwijderd worden gaat immers wel over de zelfde machine alleen ander probleem

computer voor alle werkzaamheden

Pagina: 1